Honger

A

Anoniem

Guest
Hallo iedereen,

Ik heb echt de hele dag door zo'n giga honger, dat ik er gewoon gek (en niet goed) van wordt!
Herkent iemand dit.
Ik moet gewoon blijven eten, maar probeer het toch maar niet te doen.
Vandaag heb ik gewoon naast mijn gewone boterhammen en avondeten tot nu toe al 2 appels, halve komkommer en 3 mandarijntjes en een stuk van een chocoladeletter op.
En vanavond gaat er weer een zak wortels doorheen dat weet ik nu al bijna zeker.
Heb namelijk net gegeten en heb weer gigantische honger.
Ik vind het zo'n vreselijk gevoel en hoop niet dat dit nog maanden zo door gaat.
Heb er nu al een week last van!
En ik wil bewust niet te veel snoepen, omdat ik niet te veel wil aankomen. Maar ja ik heb wel de neiging om ook te veel ongezond te gaan eten.
Zeker als ik dan ff niks gezonds en lekkers in huis heb.

Heeft iemand hier ervaring mee?

Groetjes Nathalie

Hee nathalie,
het meeste wat je hebt opgeschreven is gezond hoor, behalve de chocoladeletter.
Misschien kunje proberen iets te eten dat wat meer vult. Een mandarijntje is ook maar een mandarijntje zeg maar. Probeer een banaan, of neem yoghurt met muesli. Gebruik volle melk, volle yoghurt etc. Dat is heel goed voor je. Het is trouwens wel normaal hoor dat je veel honger hebt. Ik weet niethoe ver je bent, maar er komt een tijd dat je niet meer goed kunt eten omdat je kindje je maag dan verdrukt. En aankomen doen we allemaal, maar als je echt wilt, gaan die kilo's er wel weer af hoor!
patricia 41+2

Ik ben pas 8 weken, daarom wil ik er een beetje mee uitkijken.
Maar zo'n hongergevoel is geen pretje.
En een beetje aankomen is natuurlijk niet erg, maar wel als het dadelijk alleen maar vet is, want lijnen daar ben ik geen goeie voor.
Hou te veel van lekker eten .

En muesli dat is een goed idee.
En bananen ook! Maar die moet ik weer niet te veel van eten, want daar krijg ik altijd problemen mee om naar de wc  te gaan. Dus ja weer iets waar ik rekening mee moet houden.

Maar ja het zal idd ook wel een keer ophouden en hopelijk snel, want al heb ik net gegeten het hongergevoel blijft.

En 1x iets lekkers tussendoor moet kunnen, als het maar niet alleen maar lekkers is.

Volgende week woensdag heb ik de 1ste afspraak bij de verloskundige dus haar zal ik nog om advies vragen, maar ja dat is   nog een week.

Hoi

Ja hoor ik ken het wel. Ik ben eerst tot mijn 14e week zo misselijk geweest dat ik niets binnen hield. Daarna bleef ik eten. Alles ging erin. Zelfs mijn man zei op een gegeven moment: "maar je hebt net gegeten?"

Ik ben nu 23 weken en die hongerbuien zijn stukken minder. Eet wel weer "normaal".

Hoi,

klinkt heel bekent! En idd dit wordt echt wel minder, want je maag heeft straks weinig ruimte en kan je maar weinig eten. Als je al geen last van brandend maagzuur hebt dan tegen die tijd.

Oh ja over die bananen, ze verstoppen niet als het groene bananen zijn, bruine verstoppen wel. Misschien heb je hier iets aan?

Verder ben je echt al gezond aan het eten hoor! Zelf was ik ook iemand die soms de neiging had te gezond te eten waardoor ik een ondergewicht had, nu heb ik dat duidelijk ingehaald, hihi. Ik ben nu al 19 kilo aangekomen, terwijl ik maar 50 kilo was. en ik moet nog 9 weken? Dit gewicht is nog binnen de normale gewichts toename, maar toch vindt ik zelf het wel veel, maar goed.

Verder over eten ja? ik denk dat ik geen goed persoon ervoor ben nu, maar ik at vooral avond eten overdag extra, zoals pasta's. Maar daar kom je dus erg van aan, maar vult wel goed. Oh ja ik at mars-icecream hihi ook niet goed, maar vult ook goed.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt,

Grt Suuz 30,5 weken

Mijn arts zegt gewoon eten waar je zin in hebt. Als je honger hebt moet je eten en niet bezuinigen op een paar boterhammen extra. Enne wat jij eet is zo te lezen hartstikke gezond dus vooral doorgaan. Ik heb de eerste weken van mijn zwangerschap vreselijke vreetbuiten gehad en nu is het weer helemaal weg en heb ik moeite met iets wegkrijgen. Maak je er niet teveel zorgen over en luister naar je lichaam!
lfs ing

Ik heb ook de hele tijd honger,  ik ben nu 9 weken zwanger en heb het idee dat ik de hele wereld wel kan opeten. Ik eet wel redelijk wat fruit maar dat vult niet echt. Ik gebruik nu geen zoetjes en light spullen meer, waardoor ik last van verstopping heb. Iemand nog goede tips om daar vanaf te komen?

Terug
Bovenaan