Honger

niet negeren die honger hoor!word je zwaar beroerd van.ik heb ook van de 8e tot de 16/17/18e week gerammeld van de honger.ik bleef eten,zelfs snachts.inderdaad veel brood en fruit,yoghurt met muesli,komkommers en wortels.ik ben wel veel aangekomen maar niet echt dik geworden.netjes versrpeid over het hele lijf.mocht ook wel want ik was altijd mager van postuur,en nu normaal met buik.sinds ongeveer de 28e week zit ik echt vol met kind en moet ik mezelf dwingen om goed te eten.
ik weet niet of je aanleg hebt om dik te worden,dan is t natuurlijk lastiger.maar nogmaals;ga geen honger lijden.je hebt het echt nodig.
groetjes kari

hallo

het is heel herkenbaar voor mij
ik ben pas een kleine zeven weekjes zwanger en ik heb ook giga honger
nou was ik altijd al een goede eter maar nu blijf ik gewoon honger hebben
het lijkt net of ik niets in mijn maag heb terwijl ik heel goed eet
ik probeer ook een beetje op te letten door in ieder geval wel gezeonde dingen te eten, maar dat is soms wel moeilijk
verder ben ik sinds een paar dagen ook misselijk en ondanks die misselijkheid blijf ik super honger houden

veel liefs ikjes

Hoi hoi,

ik zou me als ik jou was geen zorgen maken. Ik heb de eerste drie maanden van deze zwangerschap geen boterham weg gekregen, maar ik stond elke dag om negen uur s'morgens al stamppot op te bakken.Verder stond de frituurpan  standaard op het aanrecht.  Na drie maanden kreeg ik pas weer wat brood weg en nu eet ik één keer per dag. Van s'morgens half acht tot sávonds elf uur ongeveer.

Ik ben afgelopen weekend op de weegschaal gaan staan en ik ben in bijna zestien weken pas vier kilo aangekomen. Je lichaam vraagt gewoon om extra voeding. Ik zou me er niet te druk over maken. Nu kan je lekker   eten wat je wilt. Na de bevalling is het meestal zo weer weg. Ik was bij mijn vorige zwangerschappen binnen drie maanden weer op mijn oude gewicht.

Geniet lekker en eet smakelijk!!!

Veel liefs ...

Bedankt voor de  vele reacties!!
Ik ben nu toch wel gerustgesteld.
En hele bekende verhalen, heb je net gegeten en je maag voelt aan alsof je 3 dagen niet meer hebt gegeten!

Vanavond ga ik naar het toneel en maak ik me toch wel een beetje zorgen over, want ik kan moeilijk tijdens de voorstelling naar de bar lopen om iets te halen.
Dus ik denk dat ik mijn tas maar vol stop met vanalles en nog wat.
Heb ik toch wat te kauwen!

En hopelijk is het snel over. Maar ja zoals ik de verhalen lees heb ik nog zeker een maand te gaan, haha.
Leert er wel mee leven hoop ik dan maar.

En de wortels smaken me zeer goed!

quote: Paaltje reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('13-12-2006 19:49:10'));

Bedankt voor de  vele reacties!!
Ik ben nu toch wel gerustgesteld.
En hele bekende verhalen, heb je net gegeten en je maag voelt aan alsof je 3 dagen niet meer hebt gegeten!

Vanavond ga ik naar het toneel en maak ik me toch wel een beetje zorgen over, want ik kan moeilijk tijdens de voorstelling naar de bar lopen om iets te halen.
Dus ik denk dat ik mijn tas maar vol stop met vanalles en nog wat.
Heb ik toch wat te kauwen!

hoi paaltje
ik had ook altijd wat bij me.fruit en liga's.o wee als ik het vergeten was.onvoorstelbaar bijna dat je niet eens de deur uit kan zonder voedselvoorraad op zak.maar het gaat echt over.
groetjes kari

Hoi Nathalie,

Ik vroeg me nog even af wat jouw "normale hoeveelheid boterhammen" is? Volgens de folder die ik van de verloskundige heb gekregen, mag je wel tot 8 boterhammen per dag, en daar kom ik meestal ook wel aan (gewoon volkorenbrood). Wat ook helpt tegen flinke honger, is meer (mager) vlees eten en/of een (gekookt) eitje op brood. Je hebt die koolhydraten echt nodig, hoor!

Als je niet overmatig aankomt (dus niet meer dan ca 6-8 kilo in de eerste helft van de zwangerschap), zou ik me er geen zorgen om maken, hoor! Honger is gewoon een signaal van je lichaam dat je meer voedingstoffen nodig hebt. Snoepen is niet zo goed, nee, maar je mag best een paar appels en boterhammen meer eten dan anders hoor! Ook yoghurt etc. is goed voor jou en je kindje.

Misschien kun je een folder of een boekje halen waarin informatie staat over wat je tijdens de zwangerschap ongeveer zou moeten eten, en dat een paar dagen bijhouden.

Zelf heb ik trouwens de eerste maanden alles gegeten wat ik lustte (ook snoep soms), en nog steeds. Als ik trek heb, eet ik een boterham (of twee, of drie..). Ik ben nu ruim over de helft - 22w5d - en ik ben pas 4 kilo aangekomen. Zelf ben ik niet zo slank gebouwd (misschien jij wel?), maar je hebt die reserves straks ook echt nodig, hoor, vooral als je borstvoeding gaat geven.

Ik weet dat het even een omschakeling is - eerst wil je altijd slank blijven, en nu begint die buik te groeien - maar honger betekent gewoon: je moet meer eten!

Succes ermee!
~Hilde

Hoi Hilde,

Ik ben niet echt dik, weeg uh woog altijd 58-59 en ben +/- 1.70 m.
Dus gewoon normaal.
Maar ik weeg nu 61. Maar ja toen ik nog niet wist dat ik zwanger was had ik 's avonds al meer honger, dat ik toen naar de chips graaide!

Normaal eet ik 1 snee 's morgen en 2 in de middag en avondeten eet wel altijd best veel, omdat ik daar het meeste van houdt. En overdag kan ik ook niet meer eten, ja soms met tosti's eet ik er 4. Maar dan zit ik ook echt bommetjevol.
En tja nu kan ik dus veel meer eten, dus eet er nu 's morgens 2 en 's middags 3 of 4.
En normaal eet ik 1 appel of 2 manderijntjes ofzo per dag, maar de laatste tijd het dubbele plus wortels en komkommer.
En probeer dus niet te veel te snoepen, 1 koekje in de avond soms wat chips of snoep net als voorheen.

Hoi,

Ik denk dat iedereen hier wel ervaring mee heeft! Is het niet in het begin dan wel in het 2e deel van de zwangerschap! Maar ik vind dat jij erg netjes eet hoor! Uiteraard probeer ik het ook rustig te houden maar soms heb ik 's avonds zo'n trek dat ik zo 2 boterhammen opeet .Om half 10 's avonds nog! En dat werkt goed!

Je lijf heeft het nu gewoon wat meer nodig.
Eet smakelijk!
Groetjes  Sandra

Terug
Bovenaan