HONGER!!!!

hoi, hoi,

ik weet sinds afgelopen dinsdag middag dat we een 3e kindje krijgen !
en kan niet van het snoepen afblijven helaas ...
bij de 1e was ik zo misselijk en spuugde alles 10 weken lang uit.maar haalde die schade in en kwam zo'n 18 kilo aan in totaal.
bij de 2e ook wel misselijk maar minder en kwam maar 9 kilo aan !
en nu bij de 3e heb ik het idee dat ik nu al 3 kilo zwaader ben ! ( ben denk 6 weken zwanger..)..
Vind de misselijkheis fase ook niet zo heel erg leuk ! maar als het goed is nog een week of 6 dan wordt het weer minder hopelijk ook het snoepen..
grt. mama3e

Ik heb in alle drie mijn zwangerschappen rond de 18 weken vreetbuien gehad. Als je weet dat je kindje vet gaat aanzetten vanaf een week of 20-22 is het niet zo raar. Je lichaam is vet aan het verzamelen om het kind te kunnen laten groeien. Hoewel ik altijd tot het eind van mijn zwangerschappen meer bleef eten dan "niet zwanger" was de ergste behoefte ook wel weg rond een week of 25. In deze periode kwam ik ook meestal het meeste aan. Daarna stond het een hele tijd stil en teerde ik in op de reserves die ik eerder had opgebouwd. Omdat het 3x is gebeurd zie ik het toch als een soort mechanisme van mijn lichaam!

Die honger herken ik heel erg! Ik wordt er zelfs snachts wakker van, en als ik dan niet iets eet dan wordt ik zo misselijk dat ik moet overgeven. Dus ik heb nu standaard snachts een fruit kick ding liggen naast mijn bed.

Overdag zit ik gemiddeld op de 7 a 8 boterhammen, 2 stuks fruit, ontbijtkoek, iets van liga of evergreen.

Ik zit nu in week 23 en het wordt alleen maar erger.

ik herken het ook .. al ben ik nog maar 7 weken.. Geen goed vooruitzicht voor de komende kilo's. Ik was geen ontbijter en kon gerust zonder ontbijt door tot een uur of elf. maar nu iedere ochtend braaf brinta maar heb binnen twee uur weer honger. Ik word gewoon flauw als ik niet eet... lijkt wel een suiker te kort. Ook thee drink ik liters terwijl ik voorheen ook bijna niet dronk.... dat is dan wel een pluspunt.
Ik hou het wel bij brood, yoghurt, brinta en fruitkicks... snoepen valt nog mee

Heel herkenbaar hoor, ik heb ook voortdurend honger. Maar ik kan ook niet teveel ineens eten. Ik heb, net zoals de 1e keer, regelmatig zin in frikandellen en die bakt manlief dan ook met veel liefde voor me. Ben de 1e keer 20 kg aangekomen, maar was dat allemaal binnen een half jaar na de bevalling kwijt, zonder sporten! Natuurlijk ga ik me niet klem eten en probeer ik overdag in elk geval gezond te blijven doen, maar 's avonds wordt het toch vaak iets lekkers hoor.

Groetjes, Yvette

hoi allemaal

nou ik herken het ook altijd maar honger,bij mijn eerste zwangerschap had ik het ook maar dan niet zo erg als nu.Ik moet echt eten als ik voel dat ik honger krijg anders sta ik overtegeven van de honger.Bij mijn eerste ben ik 20kilo aangekomen en dat was er ook weer zo af dus ik heb goeie hoop voor nu.Over dag hou ik het bij een boterham,liga of fruit,maar savonds gaat er meestal wel chips,nootjes of iets anders lekkers in.Ik ben nu 17weken en het wordt niet minder maar ook niet meer.

groetjes jemaine

Hey Simone,

Gewoon lekker blijven eten! Extra brood met kaas en komkommer en tomaat ofzo. Echt gewoon aan toegeven anders word je enorm flauw. Je hebt het nu gewoon nodig meid. Dat aankomen zou ik me niet druk over maken. Je zit toch niet steeds met een zak chips en chocoladerepen op de bank? Lekker brood en fruit etc nemen hoor.

Ik ben net bevallen van mn 3e kindje, bij alle 3 had ik reuze honger, vooral in de eerste maanden. Het brood en het fruit was niet aan te slepen. Ook heerlijk een kopje cup a soup tussendoor en wat crackers enzo. Geniet van de zwangerschap en eet wat je lekker vind.

Ik geef nu borstvoeding en eet me ook weer rond haha...het is ook elke keer wat. Maar ook dat moet!

Groetjes en succes hoor
Petra

Terug
Bovenaan