honger

Hoi,

met 6 weken om de 5 uur een voeding is te weinig hoor, mijn dochtertje kreeg toen om de 3 uur een fles, later om de 4 uur, ik zou dus gewoon om de 4 uur gaan geven (fijn, zeg maar dag tegen je schema), maar een gelukkige baby is toch belangrijker.

Suc6
 
Hoi,

Aangezien ik ongeveer hetzelfde heb meegemaakt, wilde ik even reageren.
Mijn dochtertje van 9 weken krijgt nu om de 4 uur. Soms zit ik op 5 voedingen per dag, maar meestal nog op 6 (afhankelijk van hoe laat ze 's nachts/ vroeg in de ochtend komt en hoe we dus 's avonds uitkomen). Ze is nu ca. 4 kg en krijgt bij 6 voedingen 130cc fv.
Dit krijgt ze al een aantal weken, ook toen ze nog minder woog.
Volgens het schema van het cb klopt dit natuurlijk niet, maar ik heb er maling aan.

CB vond 130cc bij (toen) 3520 gr.(5wk) veel te veel, dat zou het maagje niet kunnen verdragen, slecht voor orgaantjes en wat had ik dan te bieden als ze 3 maanden oud was? Op hun adveis ben ik toen overgegaan op nutrilon voor hongerige baby's. En ik gaf haar 6 voedingen van 100cc.
Eerst heb ik half om half gegeven, deels gewoon en deels voeding voor hongerige baby's, maar daar reageerde ze helemaal niet op. Toen maar snel helemaal overgestapt op voeding voor hongerige baby's. Maar na 100cc dacht mijn dochterje: waar blijft de rest van die fles? Dus werd ze heel onrustig.
Ze sliep slechter, kwam eerder dan 4 uur, en was ontzettend jengelig.
Na 3 dagen had ik het helemaal gehad. Ik kende mijn kind niet meer terug.

Heb toen alles adviezen van het cb overboord gegooid en ben gewoon afgegaan op wat mijn kind aangaf.
Ze kreeg weer 6 voedingen en 130cc per keer. Wat was ze weer blij!
Nu krijgt ze vaak nog 130cc per keer. En soms lukt het om 5 voedingen per dag te geven.
Een vast schema heb ik nog niet echt, wil nog wel eens een uur verschillen. En als ze eerder honger heeft, krijgt ze gewoon eerder. De volgende keer doet ze misschien weer langer op een fles.

Heel verhaal, maar wat ik wil aangeven: volg je eigen gevoel en kijk wat je kind aangeeft!
Ik voel me daar nu heel prettig bij en ik stel het onderwerp gewoon meer ter discussie bij het cb.
 
Terug
Bovenaan