hongergevoel

Hoi meiden,

Ik rammel van de honger de hele dag.
Ontbijten doe ik al met 2-3 boterhammen, dan tussendoor ontbijtkoek zonder boter en fruit. Smiddags neem ik dan weer 2-3 boterhammen, met avondeten schep ik met de groente en de aardappelen 2x op, vlees neem ik maar klein stukje ben niet zo een vleeseter.

Neem bewust geen koekjes of snoepjes tussendoor, alleen soms een zout dropje tegen de duizeligheid.

Nu heb ik de hele dag een hongergevoel en drink daarbij toch ook best wat, barleduc met citroen, spa citroen, karnemelk, water of cola light.

Herkennen sommigen dit en wat doen jullie ermee?

Maandagmiddag heb ik een grote schaal rode bietensalade gemaakt en die hele schaal was di avond leeg, de enige dikmakers die er dus in zitten is slasaus en smac, daarom wil ik dit niet te vaak doen maar de honger was wel grotendeels weg.
Voel me namelijk beroerd door de trek.

Ben bang als ik nog meer ga eten dat ik aan ga komen.
Nadat ik gestopt was met de bv bij mn zoontje (toen 4 maanden) woog ik nog 21 kilo meer als voor dat ik zwanger werd, dit wil ik graag nu voorkomen maar val om van de trek.

Ben heel benieuwd naar tips,
Groetjes Mini
 
Hoi Mini,

Ik had dat bij mijn eerste ook vooral in het begin. Ik heb nu het tegenovergestelde helemaal geen honger en heel snel een vol gevoel!
Ik denk dat je het nu goed doet hoor, veel drinken en gezond snoepen....rijstewafels vind ik ook altijd lekker en ook niet vet!

Hopelijk gaat het snel over.

Groetjes
 
hihi ik vind het wel grappig als ik je verhaal zo lees, ookal lijkt het me idd beangstigend om erg aan te komen.

Ik zit nu in het begin staduim, heb de hele dag geen honger gevoel, smorgens eet ik een schaaltje cornflakes, en in de middag een boterhammetje of een broodje uit de oven (omdat ik dit wel kan eten) en als ik trek krijg eet ik een kaakje... vanavond kwam mijn vriend met het idee kipfilet met rijst en groente te gaan roerbakken, ik moest er niet aan denken, heb wel wat gegeten maar zit al erg snel vol, nu een half uur later begin ik wel wat leeg gevoel te krijgen.

Maar het rare is... ik kan niet aan eten denken:::S

Wou dat ik even een enorme eet bui kreeg !
 
Ik zit ook snel vol, maar heb ook snel weer een hongergevoel. Ik eet wel, maar heb snel genoeg! Dus ik probeer maar iets gezonds te eten als ik honger krijg. Zoals mandarijnen... ben ik dol op ineens!
 
Hoi,

Ik heb ook fasen waarin ik onverzadigbaar ben. Nu ik bijna aan het eind ben (36 wk) denk ik dat ik dat vooral heb als de baby een groeispurt doormaakt. Dan kan ik ook blijven eten. Je hebt gewoon meer behoefte aan energie, dus wees niet te streng voor jezelf. Ik probeer inderdaad ook eerst de honger te stillen met gezond eten, dus stevig ontbijten, fruit, rijstewafels, ontbijtkoek, augurken (ook heel mager!), etc. voor ik naar de koekjes grijp. Dan ga je echt ongezond zitten snoepen. Op zijn tijd niks mis mee, dus daar mag je ook wel eens aan overgeven. Maar mijn standpunt was: eerst de gezonde dingen erin, dan 'lekkere' dingen.
 
hoi mini,

Ik heb dat dit keer niet, maar bij de jongens had ik mega honger, ik at zeker 8-10 boterhammen per dag, de hele tijd fruit een flinke avondmaaltijd en nog wat voor ik naar bed ging, nou ben ik altijd een grote eter, snelle verbranding ofzo, maar dat was echt extreem.
Als je trek hebt moet je eten, je lichaam vraagt er niet voor niks om!

Gr MJ
 
Terug
Bovenaan