Hongerige baby 2.5 maand.

Hartstikke fijn! Dank jullie voot de reacties. Soms heb je even een steuntje in de rug nodig. Ik weet niet wat dat hier met cb is. Zodra je 150 aan gaat bieden, mag je maximaal 5 flessen geven. Voor 180+6 is hij volgens hen nog te jong en ik maar met een hongerig ventje zitten. 
Ik kies voor deze mogelijkheid omdat ik dan nog ophoogspeling heb. Hij is natuurlijk net 2.5 maand. En nog een vraag,  de verpakking zegt bij 180+6 maximaal 4 flessen, hoe laten jullie die ene fles eraf vallen, of gebeurd dat vanzelf? En bij hoeveel maanden?
 
Ik heb nooit geluisterd naar 'de verpakking'. Ik vond datgene wat op de verpakking stond altijd te weinig. Mijn kinderen hadden meer nodig! 4x180 vind ik echt weinig.. dan voed je dus om 7-11-15-19 en gaan ze ervan uit dat je baby van 19-7 zonder voeding kan? Dat is wel érg 'volgens het boekje'! Dat is een voorbeeldbaby en zo werkt het in de praktijk vaak niet!

180cc was hier om 7-11-15-19 en dan maakte ik ze niet wakker om 23u, maar ze meldden zich altijd ergens rond middernacht en vaak rond 5u weer voor een klein flesje ;)

Volgens mij hebben mijn beide dochters tot 5 a 6 maanden wel 6 flessen gekregen hoor, met gemak. Ik probeerde er wel echt minimaal 3.5 uur tussen te laten zitten zodra ze 180cc dronken, maar doorslapen van 19-7 zonder voeding lukte hier nooit dus dan heb je al gauw 1 of 2 flessen extra per 24 uur.

Nogmaals, daar hebben ze niks van gekregen en ze zijn helemaal niet te zwaar ofzo. Ze hadden gewoon honger, dus kregen ze van mij een flesje, óók in de nacht. Doorslapen kun je toch niet afdwingen.

Je merkt vanzelf wanneer je kindje langer slaapt en zo een voeding laat vallen. Laat hem dat zelf regelen! Zodra ze rond de 4 a 5 maanden een beetje fruit en groente gaan eten, merk je vaak dat de flessen niet meer helemaal leeg gaan. Tot die tijd.. gewoon lekker aanbieden wat hij nodig heeft!
 
Ik vind 5x150 bij 3 maanden geen hongerige baby. Met mijn dochter zat ik toen op 5x180 en rond 5 maanden op 4 flessen.

Nu mijn zoon is 8 weken, al 6,5 kilo en zit op 3x150/1×180/1×120. Hij komt in de nacht nog.

Vorige week nog bij CB geweest en dit mag. 6x180 was te veel, 6x150 of 5x180 is prima!
 
Ohh lieve mama wat kan het vreselijk onzeker maken. Maar als Milan niet genoeg heeft aan wat je zegt, gewoon meer geven. Volg je gevoel die zit meestal wel goed. Heb ooit eens een dag gehad dat ik dacht ze heeft honger. Ik maak een 210 fles deze tot mijn schrik zo op ging ( overigens geen 2,5 maand), vervolgens dronk ze zo nog 60 toen ik bij maakte. Dit was voor mij een duidelijk signaal. Ben toen gelijk als flessen gaan aanpassen, naar 180+6. Nooit meer honger, ze geven zelf wel aan als ze niet meer willen of vol zitten. Heb toen huilend op de bank gezeten omdat ik er zo van geschrokken was, dat ze blijkbaar zijn honger had een dus te kort heeft gehad en dit in 1 keer inhaalde.

 
Fijn om even mee te lezen. Mijn zoontje is 10 weken en rommelt ook met “het schema”. Ik probeer mijn gevoel te volgen en te geven op verzoek. Hij had duidelijk meer honger dus gaf ik hem dit. Het cb vond dat ik alleen mocht ophogen als er een fles af ging(dus van 3 naar 4 uur tussen de flessen door). Puntje bij paaltje had hij alsnog honger want meer voeding kreeg hij daarmee niet.
Ik geef nu 6x150 maar merk dat de 4 uur er tussen niet altijd haalbaar is voor hem. Ik denk dat hij wel een hoeveelheid omhoog kan en dan worden het er waarschijnlijk ook weer 5 ipv 6.
Hoe doen jullie het ‘s nachts?? Hij kan uren door slapen maar meestal is dit vanaf zijn voeding van 1900/2000 uur.
Kan ik hem beter wakker maken voor zijn fles en mocht hij nog een keer komen ‘s nachts een lagere hoeveelheid aanbieden? En hoeveel raden jullie dan aan?
Lastig soms die voedingen.. er zijn weinig mensen om mij heen die ik het kan vragen dus het voelt soms wat onzeker.. ik hoor graag jullie tips :)
 
Terug
Bovenaan