Hongerige-baby-club

Hallo allemaal!
Mijn zoontje Mick is nu 9 weken oud, 63 cm lang en weegt 6.2 kilo.
Hij drinkt 5 flessen per dag van 200 ml.
Daarin zitten 5 scheppen friso extra en 1 friso comfort. De laatste voeding krijgt hij 6 scheppen friso extra.
Maar nu begint hij ineens weer 's nachts te komen en na de voeding van net had hij echt niet genoeg.
Ik ben bang dat als ik nu 6 scheppen friso extra ga doen, de hele dag, dat dat binnenkort ook niet meer genoeg is...en dan...?

Wie van jullie hebben/hadden ook een vreetschuurtje en hoe ben je daarmee omgegaan?
Ik wil hem niet zo vol gooien, maar ik wil natuurlijk ook niet dat hij honger heeft!

Alvast bedankt!
Groetjes,
Natalie
 
Ha Eilatan,

Ik heb er ook zo één. Vooral de eerste 3 maand, de flessen waren niet aan te slepen, maar het houd een keertje op, want meer dan een liter mag je echt niet geven. Ik deed daarom altijd meer water in de fles, dan kunnen ze meer drinken... maar als ze echt vreselijk honger had en het na de fles op een huilen zette: dan deed ik gewoon nog 80 water en 2 schepjes hoor. Af en toe kan dat geen kwaad. Soms kan het ook nog zuigreflex zijn, welke flesspeen gebruik je? Een kleine of een medium? Ik zou de keinste gebruiken dan moet ie er flink zijn best voor doen en zal ie vanzelf verzadiging voelen. een baby moet zeker 15-20 minuten over de fles doen, anders drinken ze te snel en lijken ze nog niet verzadigd.
Willen ze daarna nog drinken? Gewoon fopspeen geven, kan ook helpen hoor!
Ik deed trouwens alle voedingen nutrilon forte (is speciaal voor hongerige baby's), niks mixen met een standaard, maar gewoon volledig... en ja, soms kwam ze dan vroeg in de morgen... gewoon maar accepteren.. en wees gerust de ergste honger is na 12 weken wel over.
Enne je kindje slaapt al vroeg door, lees ik.... de mijne sliep ook met 7 weken al door... maar af en toe kwam ze wel 's nachts... hoort ook bij de leeftijd denk ik.

Nu is ze 6 maanden en krijgt ook al wat vaste voeding... nu laat ze ineens halve flessen staan... ik weet niet wat me overkomt en moest er echt aan wennen, dacht steeds dat ze dan snel honger zou krijgen... maar niks hoor. Ook na 100cc melk voor de nacht, maakt ze rustig een ruk van 12 uur. Dusse... het gaat over! En wees maar blij dat je kindje zijn flessen goed leegdrinkt, er zijn moeders die altijd martelen. Zo drinkt mijn nichtje nog altijd veel te weinig voor haar gewicht!

het is wel eens lastig ja, maar ze krijgen genoeg hoor!
 
Hi!
Ja, ik ben niet bang dat ie te weinig krijgt, hihi!
Ben alleen bang dat ik teveel geef soms.
Maar goed, hij drinkt wel en spuugt niet.
Ik geef hem nu na de voeding nog de speen inderdaad en mix nu ook niet meer.
Vanochtend kwam hij al weer een uurtje later.
We zitten op de 9 weken...nog even dus, Ben benieuwd hoe het na drie maanden allemaal zal lopen.
Ik denk dat Mick blij is als er ook wat meer vaste voeding gegeten mag worden, lijkt me echt iets voor hem...

Natalie
 
Hallo allemaal,

Mijn zoontje is 6 weken te vroeg geboren en was ook een echte hongerlap.

Hij dronk 8 soms 9 flessen, en huilde dan nog omdat hij echt honger had.
Hij heeft ook voeding gehad voor hongerige baby,s eerst een mix maar na 3 dagen toch volledige voeding voor hongerige baby,s dit hielp wel een beetje.
Hij zat binnen ander halve maand op zijn dubbele geboortegewicht.
Nu is hij bijna 4maanden en sinds 3 weken liet hij voeding staan en hebben we de hongerige baby voeding afgebouwd binnen een week tijd zaten we op normale voeding en zat hij op nog maar 4 voedingen op een dag.
Sinds 4 dagen slaapt hij nu ook s,nachts eindelijks door en mag hij van het cb nu een flesje met pap hebben voordat wij gaan slapen.
Ook het fruit is een groot succes nu we daar mee gestart zijn is hij qua gedrag ineens veel rustiger hij huilt minder en is veel langer wakker dan voorheen en hij eet er echt heerlijk van..
Je moet goed naar je kindje kijken en niet te snel willen je kindje geeft zelf wel aan waar hij aan toe is.
Het is niet erg als hij/zij nu nog s.nachts wakker is voor voeding want dan hebben ze het nog gewoon nodig.

Het komt allemaal wel goed :D als ze 18jaar zijn dan lachen jullie er samen om hoe hongerlapje het was toch :D
 
Dag Dirksmamma!
Waarom zou ik Mick daarop moeten laten controleren?
Niet dat ik het niet wil hoor, maar ik ben benieuwd waaruit je dit opmaakt.
Groetjes,
Natalie
 
Ik heb een afspraak gemaakt met de ha, dinsdag gaan we erheen.
Ik heb even gezocht en wat ik allemaal lees lijkt toch wel heel erg Mick.
Hij is ook wel hongerig, maar hij heeft altijd de hik na de voeding en huilt daarbij, hij lijkt nooit voldaan, blijft maar drinken als je aan blijft bieden.
Hij huilt tussen voedingen weer behoorlijk sinds we de comfort niet meer gebruiken, slaapt kort overdag en als je hem dan bij je hebt, halfzittend, valt hij weer een beetje in slaap.
Ook wordt hij altijd zo "plotseling" wakker uit zo'n kort slaapje, met een schreeuwtje.
Hij zuigt keihard op zijn speen, ook na een half uur eten en 250 ml verder.

Ik ga hem alvast wat vaker minder eten geven, terug naar de comfortvoedingmix en zijn bed stond de hele tijd al schuin, omdat hij in het begin ook last had van eten dat omhoog kwam. Het komt er alleen nooit uit, wel heeft hij vaak een witte rand om zijn mond als hij wakker wordt.

Nou, ben benieuwd.
Hoop dat het inderdaad wel even gecheckt kan worden dan, dat ze ons serieus nemen en even doorsturen.

Greetz!
Natalie
 
Hoi Natalie,

Ik denk ook aan verborgen reflux. Tijs heeft het en ik herken de symptomen bij Mick. Had dit bij je andere topic gezet (hij zit verstopt). Ik ben benieuwd wat de huisarts zegt. Zet alvast zijn bedje schuin. Ik heb wat boeken onder de poten liggen aan een kant. Bij werkt de nutrilon AR met Losec heel goed. Hij hikt nog wel eens, maar veel minder. Het grommen, rochelen, piepen, verslikken en huilen is echt veeeeeeeel minder. Ook Tijs sabbelde, smakte de hele dag of hij honger had, hij at zijn handen bijna op.

Groetjes
Lies
 
Terug
Bovenaan