Hongerige baby

Als je kind erom vraagt heeft hij zij het nodig. Ik streef de regeltjes ook niet na, mijn kleine wilde ook meer. Ik kijk niet eens naar de voedingschema's , word je super onzeker van! 
 
Bij onze zoon was het precies hetzelfde, totdat we hem te snel te veel gaven. Hebben nu een prematuurspeen gehaald met een kleiner gaatje en hij drinkt inderdaad langzamer en rustiger. Ik weet niet welke fles je gebruikt? Hier ook weer aan het stoeien met de voedingen. Hij krijgt 6x per dag op verzoek zijn fles van 135cc en avondfles 150cc. Onze zoon is vandaag precies 7weken. Hij sliep op een gegeven moment heel snel door van 22 tot 6 of van 9 tot 5, maar nu sinds afgelopen weekend komt hij toch weer om 2 uur snachts en 6 uur smorgens. Vanacht 150cc geprobeerd om hem wat langer te laten slapen maar meneer wil toch weer eten na 3 uur. Door de prematuur speen eet hij wel rustiger maar wel nog om de 3 uur... stoeien blijft het, ik weet zelf ook niet zo goed hoeveel ik onze zoon nu moet geven. Iemand daar tips voor? Hij gooit mondjesmaat iets terug en af en toe tussen de voedingen door een klein beetje maagzuur maar daar heeft hij weinig last van. Slaapt verder goed, en huilt bijna nooit. 
 
Ons zoontje is nu 7 weken, en al een tijdje aan het stoeien met de voedingen.
Qua voeding zijn we vandaag begonnen met Nutrilon forte, daar krijg hij 150+5 van. Vandaag komt hij nog elke 3,5 uur en met een beetje geluk 4uur. Hopen dat hij er meer tijd tussen gaat houden, maar het lijkt wel of hij honger blijft houden.
Elke keer als we denken een ritme te hebben dan daarna is het opeens weer anders. Hij heeft 3 nachten de voeding overgeslagen, toen gaven we overdag 135ml en alleen de laatste voeding voor de nacht 150ml. Maar helaas was het na 3 nachten weer klaar. Nu dan die forte gestart.
Ik vind wel dat iedereen iets anders zegt.. wel of niet wakker maken voor de laatste voeding van de avond? Afgelopen avond wakker gemaakt om 00:00, maar hij kwam alsnog daarna om 4uur.  Nu twijfelen wij, wel of niet wakker maken voor die voeding?!
Wij krijgen die kleine ook slecht naar bed savonds, meestal pas rond 22uur of in het ergste geval als hij wel wakker is na zijn laatste voeding. Met een beetje geluk kunnen we hem wel rond 21uur op bed krijgen. 
Ook ben ik bang dat hij teveel voeding binnen krijgt, alleen als ik het zo lees dan krijgen meer baby’s van 7 weken zoveel.
Ik vind het maar lastig allemaal!
 
Terug
Bovenaan