Hongerige baby

<p>Hi,</p><p>Mijn baby is 8 weken oud en weegt 5 kilo. Hij huilt altijd als zijn fles leeg is. hij krijgt al meer dan eigenlijk mag. Namelijk 150ml en gaat soms al na 2uur krijsen omdat hij honger heeft. Ik stel het dan uit tot 3uur omdat het anders echt teveel wordt. Na de fles geef ik hem een speentje omdat hij nog zuigbehoefte heeft en hij heeft ook al een kleine speen voor op de fles. Johannes brood pitmeel erin heeft ook geen zin. Savonds geef ik hem de borst. Hij krijgt gewoon de standaard. Is nutrilon forte iets om te proberen? Hij heeft wel krampjes en poept om de 2 dagen ..</p>

Weet je zeker dat het steeds weer honger is en echt geen krampjes?  Misschien kan hij niet tegen deze flesvoeding..?Reageert hij hetzelfde op borstvoeding?

Hi,

Kan het misschien ook iets van mamahonger / clusteren zijn? 
Je geeft aan kleine speen en zuigbehoefte, voed je hem ook rechtop, misschien dat hij daardoor nog iets langer over de fles doet waardoor zuigbehoefte minder wordt?
Daarnaast ben ik ook benieuwd of er verschil zit in de flesvoeding of borstvoeding van 's avonds qua huilen.

Hallo.

Mijn dochtertje is nu 3 maand oud en eindelijk wat stabieler qua drinken. Zij zat toen ze twee maanden was ook op 150 ml, en leek nooit genoeg te hebben. Ze kreeg misschien wel iets meer maar sliep daardoor ook wel gelijk goed door. Ze had het gewoon nodig. Ze groeit ook bovengemiddeld qua lengte. Wij hebben toen Nutrilon Forte gebruikt en nu is ze stabiel. Drinkt de 150 ml niet altijd op... dus is ook een fase soms. Ze is verder een hele tevreden baby. Geen krampjes of iets. Is zeker het proberen waard. Wij gaan nu weer terug op gewoon Hero.

Succes! 

Mijn zoontje is vandaag ook precies 8 weken. 
Hij krijgt nu:
7.00u 180cc
11.00u 150cc
15.00u 150cc
19.00u 180cc
23.00u 180cc
S nachts wanneer hij komt (we hopen eigenlijk binnenkort niet meer haha) 90cc
Van het consultatiebureau mocht ik 180cc geven, dus ik snap niet zo goed waarom 150cc dan al teveel zou zijn? Of geef je veel meer flessen?
Ik moet maandag weer naar het consultatiebureau, ben benieuwd hoe lang en zwaar ie dan is en of ie nog steeds precies gemiddeld is haha

Bedankt dat jullie allemaal zo met mij mee denken. Om terug te komen op jullie vragen:
b-fly het zou ook krampjes kunnen zijn jam maar wanneer hij heeft gedronken is t over. Hij krijgt al ruim 4 weken nutrilon standaard (daarvoor volledig borst) en hij huilt sinds 2 weken direct na de fles als t op is, als ik bij geef drinkt hij t met gemak op . Geen idee of het dan met de voeding te maken heeft.

Leo-tje hij heeft sowieso mama honger. Maar dan wel tot het extreme aan toe. En na de borst is het minder. Vandaar dat hij nog zuigbehoefte heeft daarna en krijgt hij een speen. Maar hij drinkt ook snel ik hou hem rechtop en tussendoor de luier zodat er wat meer tijd tussen zit. Soms tussendoor ook een speentje alleen die wil hij vaak niet tussendoor.
pareltjuuhh het consultatiebureau gaf eergisteren aan dat ik 150 mag proberen. Hiervoor gaf ik 120ml. Wel lijkt het erop dat het huilen en honger sinds 2 dagen erger is. (Misschien toch een sprongetje, of zal het komen door teveel voeding?) Waarom het eigenlijk teveel is is omdat hij om de 3uur komt. En snachts ook! Hier zijn voedings schema:
8.30 borst 
12.00 fles 150ml
15.00 fles 150ml
18.00. borst 
20.00 borst 
00.30 borst 
3.30/4.30 borst 
6.30/7.30 borst
Dit is ongeveer zijn schema.ik ga de borst verder afbouwen met 4 flessen kunstvoeding en als dit goed gaat ook op ten duur de nacht 
Datzijn dus gemiddeld 8 voedingen pe dag.
De voeding van vanmiddag van 15.00 begon hij al om 14.15 met huilen en de voeding van 18.00 begon hij al om 17.00 met huilen. 
Iemand een idee hoe ik langer tussen de voedingen kan doen en dat hij snachts eindelijk een keer gaat door slapen?!
Maken jullie je baby ook echt wakker overdag en savonds voor voeding met kunstvoeding?! Voor mij is t allemaal nog wennen omdat borstvoeding op verzoek is.

Het schijnt met flesvoeding ook terug gedraaid te zijn naar voeden op verzoek. Alleen wordt dat nog niet overal gebruikt. Ik heb het wel altijd gedaan en bij mij deden ze niet erg moeilijk op t consultatie bureau. Als hij honger had kreeg hij gewoon voeding. Ik ging het echt geen uur rekken. Niet ieder kind is hetzelfde. En als je borstvoeding geeft weet je ook niet hoeveel je kindje drinkt.
Ik zou zeggen ga op je gevoel af en voed je baby op verzoek en kijk dat eens een paar dagen aan. Mocht hij structureel heel veel boven die 1000cc uitkomen dan kan je altijd nog andere voeding proberen (forte)

Oh ik zie dat we tegelijk een reactie aan t schrijven waren.. haha. Doorslapen kan niemand je vertellen. Is heel fijn maar komt vaker niet dan wel voor ;-) Ik maakte mijn zoon nooit wakker voor een voeding behalve in de kraamweek. Ik voedde echt op verzoek, dus ook snachts hoe vervelend ook. Als hij juist meer last heeft van extra voeding kan het ook iets anders zijn dan honger. Bijv (verborgen) reflux. Dit treedt ook op vlak na de voeding, de maag is tenslotte net weer gevuld. Rechtop houden wil dan vaak helpen. 

Terug
Bovenaan