Hongerige baby

puckabella voeden op verzoek zou ik kunnen doen. Met borstvoeding doe ik dat sowieso al maar dat is minder zwaar op de maag. Hij huilt sowieso heel veel en ik vind het soms ook moeilijk te herkennen of het echt honger is dus durf ik hem dan weer niet te vaak kunstvoeding te geven (Hij is overigens gewoon gezond). Moet ik dan gewoon een keer 200ml maken en kijken hoeveel hij op drinkt? Ik denk namelijk dat hij dat met gemak drinkt.. en hoeveel gaf je dan als hij na 2uur weer komt ? Verborgen reflux heeft hij niet want als ik hem na de voeding plat leg in de box gaat hij lief spelen zonder huilen.

Als je zeker weet dat het honger is: mijn mening = geven die handel! Over een paar weken stabiliseert het wel en als je niet keihard over de 1000cc per dag gaat is het echt geen probleem.
Zelfs mijn huisarts zei: "sommige baby's willen met een maand al 180cc per keer en anderen 100". Ze kunnen echt goed aangeven wat ze nodig hebben, mits je dus niet mega extreem boven de liter per dag  eindigt.. 

Doorslapen hoeft nog laaaang niet hoor met 8 weken ;)
Misschien moet je je schema een béétje los laten. Hier een meisje van 9 weken en ik kom elke dag op andere tijden uit , het is heel afhankelijk van hoe laat ze s nachts drinkt! Ik maak haar nooit wakker voor een fles. Overdag laat ik er minimaal 2.5 uur tussen. Soms heeft ze na 2.5 uur al echt honger, soms pas na 4 uur als ze lekker slaapt.
Ik geef 150cc, maar soms gaat er niet meer dan 120cc in. Elk kind is daarin anders, als je kindje al 180cc op kan is het prima maar dan moet er wel 4 uur tussen zitten.  Ze mogen idd niet veel meer dan 1 liter per dag. Mijn dochter drinkt gemiddeld 7x150cc.
En mijn dochter slaapt ook echt nog niet door. Soms wil ze s nachts om 2.00 en 5.00 drinken , soms slaapt ze door tot 4.00.. maar langer nog niet. Besef wel dat van 23.00-4.00 ook doorslapen is! Het hoeft niet gelijk tot 7.00!!
Ik ben er niet zo krampachtig in.. heb al een oudere dochter van 2 jaar. Met haar maakte ik me ook heel druk om voedingen, maar met de tweede ben ik een stuk relaxter. Achteraf wilde ik dat ik met de eerste ook zo was ;) 

Blij om iemand te zien die ook even twijfelt over de voeding!!! 
Mijne is nu 7 weken en ben sinds 1.5 week gestopt met borstvoeding. Krampjes zijn volledig weg en veel minder aan het spugen! Drinkt een stuk minder aan cc (wel nog teveel maarja).  Dit op advies gedaan van de kinderarts. 
Wat ik hiervan heb geleerd? Vooral doen waarvan jij denkt dat het beste voeld. Jij kent je kind het beste. 
Had ook tips gehad van dieet voeding van Nutrilon ( is ook tegen krampjes). Hier voelde ik me niet goed bij. 

Hier ook een hongerige baby. Wij geven flesvoeding op verzoek en ik was eerst ook wat onzeker omdat hij zo veel dronk. Op internet hadden we gelezen dat flesvoeding op verzoek mag en het consultatie bureau bevestigde dat. Mijn zoontje is ook 8 weken en drinkt ong om de 3 uur 180 cc water met 6 schepjes. Eind middag en avond drinkt hij 210 cc water met 7 schepjes en dan komt hij soms na 2 uur al. Soms wil hij meer drinken, vanmorgen heeft hij nog 4 uur geslapen en daarna heeft hij 270 cc water met 9 schepjes gehad. Hij is verder heel tevreden en slaapt in de nacht al goed door soms wel 8 uur! Maar ik weet dat dat gewoon heel veel mazzel is en nog kan veranderen.

Terug
Bovenaan