Hongerige baby

<p>Hoi,</p><p>Onze zoon is 3 weken en 3 dagen oud en we merken dat hij vaker om voeding vraagt (hij krijgt flesvoeding). Niet zo zeer een probleem, dan heeft hij mogelijk een regeldag(en), dachten wij. Alleen als wij hem dan de fles geven geeft hij ook een flinke mond terug.</p><p>We houden bij wat hij op een dag eet. Gisteren vroeg hij om de 2.5 uur - 3 uur voeding overdag en ineens sliep hij 5 uur achter elkaar. Dus hij had niet teveel. Maar wij zijn bang als we hem blijven voeden we hem eigenlijk misselijk voeden. Wat zijn jullie ervaringen hierin?</p><p>Alvast bedankt :) </p>

Ook met kunstvoeding mag je voeden op verzoek. En een mondje terug geven is vrij normaal. En met 3 weken is voeden om de 3 uur helemaal goed hoor. Als je goed observeert geeft hij wel aan wanneer hij genoeg heeft gehad. Dan moet je stoppen met voeden, vaak is het het hoofdje weg draaien.. 

Succes

Volgens mij maakt het ook uit hoe snel hij zijn fles leeg drinkt. Bij zo'n kleintje moet dat niet te snel want dan krijgen ze geen verzadigd gevoel en gaan ze eerder spugen. Als je er twintig minuten ong over doet is volgens mij goed. En tien minuten te kort, dan kan je eventueel een speen met een kleiner gaatje gebruiken. Als dat goed is kan je volgens mij hem niet zo snel misselijk voeden en geeft hij zelf aan hoeveel hij wil drinken. Als hij mondjes blijft terug geven zou ik wel even met CB of huisarts overleggen.

Voor zo'n kleintje is het indd normaal dat hij om de 3 uur komt voor een voeding. Hoelang doet hij gemiddeld over een flesje? Misschien een kleiner speentje of tussendoor even stoppen voor een pauze. 

Elke 2.5-3 uur is keurig hoor!! Heel normaal. Mijn dochters dronken de eerste 4 a 5 maanden ook elke 2.5-3 uur en kregen dan wel 7/8 flesjes (150cc + 5 schepjes) per 24 uur. Dat is aardig de max wat ze mogen drinken, maar ze hadden het gewoon nodig. En na die eerste maanden wordt het ineens minder. Dan hebben ze zich 'volgegeten' al  die maanden en hebben ze ineens minder nodig. Gewoon geven hoor. Mijn regel was wel dat ze niet eerder dan 2.5 uur na de vorige voeding weer een fles kreeg, dus minimaal 2.5 uur ertussen. Soms zat er ook wel eens 4 uur tussen. Volg je kindje en maak je geen zorgen dat hij teveel krijgt, er zijn gewoon periodes dat ze meer nodig hebben!

Hij is heel gulzig. Dus we stoppen inderdaad vaker tussendoor. Dus 20 minuten per fles komen wij wel aan ? al neemt de gulzigheid af en pauzeert hij zelf al.
Wij bieden hem 120+4 aan (in overleg met CB). Hij is met 4226 gram geboren en woog aan einde van de kraamweek al meer dan dat.
Ik merk ook dat hij vandaag erg aanhankelijk is. Als ik hem neerleg dan huilt hij meteen. Dus dat wordt een gezelig dagje ?

Terug
Bovenaan