hongerige baby!!!!

A

Anoniem

Guest
hallo allemaal,

eventjes een vraagje. Wij hebben een zoontje van 5 weken en dat is dus een hongerige baby. Nou is hij ook lang, 57 cm en weeg ongeveer 5300. Nu geef ik flesvoeding en staat er op alle pakken dat je dan al minimaal 150 ml + 5 scheppen mag geven. Nu geven wij 120 ml + 1 schep gewone voeding en 3 scheppen forte voeding (op advies van de cb forte voeding en dan misschien helemaal overgaan hierop). Maar onze Sem geeft aan dat ie rond de 3 uur al honger heeft en soms toch wel vaak rond de 2 a 2,5. Nu staan wij op het punt om toch naar de 150 ml te gaan, omdat hij dan misschien wel een beetje verzadigd raak en misschien dan al wat minder voedingen.

Wie herkent dit verhaal en wat doe jij er dan aan?

Groetjes Yolanda, mama van Sem

hoi
bij ons was dit in het begin ook zo volgens mij weet het niet zeker meer maar gaf ik Martin al vrij snel 5x 180ml + 6schepjes (friso extra is voor hongerige baby's) als je maar niet meer dan een liter over de hele dag geeft

ik heb een tweeling bij de geboorte waren ze 2390 gram dus duurde het iets langer voor ze een grotere hoeveelheid dronken maar soms idd om de twee uur al weer honger en dan gaf ik ze ook later ging dat steeds beter begon toen ook idd met friso extra

zou het idd eerst met 150ml proberen als je het niet zeker weet kun je ook het cb bellen
en volgens mij drinkt een baby niet meer dan hij op kan dus merk je het vanzelf
hangt er dus ook een beetje vanaf hoeveel voedingen je op een dag geeft

hoop dat je er een beetje wat aan hebt je moet ook een beetje je gevoel volgen

groetjes Elena

Hai Elena,

bedankt voor je reactie. Ik heb inderdaad vanaf gisteravond flesjes van 150 gegeven, maar ik gebruik Nutrilon dus dan met 5 schepjes. Maar wij zijn nu begonnen met 3 schepjes Forte (voor hongerige baby's) en 2 gewone voeding.
Ben jij meteen overgegaan op de hongerige voeding of ook eerst laten wennen, dus combi schepjes?
Ik gaf dus 120 en 4 schepjes (3 forte en 1 normaal) en dan zat ik zeker op de 7 voedingen op een dag. En ik ben gisteravond begonnen met 150 en hij kwam vannacht pas om de 4,5 uur. Dus ik zie nu al verbetering, kan dat denk je? Maar wat je zegt, op je gevoel afgaan, en dat gaan we dan op zeker doen.

Ik hoop inderdaad dat dit gaat helpen en dat het gaat helpen. Ik heb al een dochtertje die nu 3 is en die was toen ze geboren was ook een hongerige baby maar gaf toen eerst borstvoeding dus dat liep anders.

Maar alsnog bedankt voor je reactie.

Groetjes Yolanda

Hoi Yolanda,

Gewoon lekker op je gevoel afgaan, op het consultatiebureau wordt uitgegaan van standaarden maar kindjes zijn niet in hokjes te plaatsen.
Als jou kindje het beter doet met 150 ml + 5 schepjes voeding dan is dat prima.
Het ene kindje heeft nu eenmaal meer voeding nodig dan het andere, als je maar in de gaten houd dat je niet over 1 liter FV per dag gaat.
Hopenlijk kun je nu snel wat flessen laten vervallen zodat je minder voedingen op een dag hoeft te geven.

Liefs Saskia

Hoi,

Ik heb precies het zelfde probleem. Onze zoon is nu ruim 7 weken oud. Toen hij een maand oud was woog 6470 gram en 60 cm lang (hij woog bij de geboorte al 5046 gram). Een grote kerel dus. Hij kreeg toen om de 3 uur 120cc. Die 3 uur kon hij net volhouden en dat na veel rekken hoor. Het cb gebeld of hij wel voldoende kreeg, want hij had heel veel honger. Maar volgens het cb kon het geen honger zijn dus dat was het antwoord. Daar kon ik het mee doen. Ik ben toen zelf gaan experimenteren. Ik ben met forte begonnen maar  bij Lucas werkte dit niet. Maar doordat ik consequent om de 3 uur voeding gaf legde Lucas zich hierbij neer. Uiteindelijk ging het goed, totdat hij om de 4 uur voeding moest krijgen. Dat ging voor geen meter. Ik ben weer gaan rekken en elke keer een beetje meer gegeven. Hij zit nu op  om de 31/2 uur en hij drinkt dan 165cc. Officieel moet hij dit om de 4 uur krijgen. Ik vind het zo'n gezeur met de voedingen. Maar ik wil hem ook niet op verzoek gaan geven,  want ik ben dan bang dat hij nog sneller groet en dat hij over een jaar op dieet moet.    

hoi
sorry late reactie maar was een beetje druk hier bij ons is het nu dat ze nu opvolgmelk krijgen en sindsdien zijn ze een beetje huilerig hangerig en snachts wel een paar x wakker haha maar goed gaat wel weer over
ik was meteen overgestapt op voeding voor hongerige baby's maar dat kwam ook omdat ik hiervoor kruidvatvoeding had en die hebben geen voeding voor hongerige baby's
maar het ging goed en toen ze nog zo klein waren hadden ze wel eens last van de darmpjes maar dat gaat na zon drie maanden wel over dan zijn ze redelijk gewend
en ik denk zeker dat je wel al verbetering kan zien ik had ook zoiets toen ze nog nachtvoedingen kregen hoe meer ze overdag gaan drinken dus zeg maar naar die liter toe hoe beter het snachts gaat maar iedere baby is natuurlijk ook weer anders
vooral lekker op je gevoel afblijven gaan ondanks dat je onzeker bent in het begin vooral omdat iedereen het zo goed weet en ze zeggen allemaal iets anders weet je het zelf uit je gevoel het beste
wij hebben tegenwoordig een monster Jasmijn maakt als ze wakker is gromgeluiden erg grappig haha

groetjes Elena en hoor nog wel hoe het gaat

oh ja voor Sonja denk niet dat je gauw teveel geeft hoor als je die liter maar in de gaten houd

groetjes

Hoi

ik lees telkens dat je die liter niet mag overschrijden maar is dat nou echt zo?? Ik heb ook gelezen dat je uit moet gaan van het gewicht van je baby en dan de volgende rekensom zou moeten toepassen   150 cc X gewicht baby (7 kilo) = 1050 per 24 uur.   Dus wel meer dan een liter voor een baby van 7 kg.

Tania

Terug
Bovenaan