Hongerige baby

Hallo,

Ons zoontje is nu 11 dagen oud en komt om de 2,5 uur voor z'n voeding.
Vorige week woensdag is onze kraamhulp voor het laatst geweest en hij is toen voor het laatst gewogen en woog toen 3810 gr(3840gr bij z'n geboorte). Hij kwam toen ook nog netjes om de 3 uur voor z'n flesje 80cc. Maar nadat de kraamhulp weg is gegaan kwam hij steeds vaker voor z'n flesje, om de 2/2,5 uur. We hebben toen gebeld met cb en we mochten hem toen 90cc geven. Dit is even goed gegaan maar hij kwam toen weer om de 2/2,5 uur. Weer gebeld met cb en op aanraden van hun hebben we z'n gewone voeding gemengd met voeding voor hongerige baby. Inmiddels zijn we helemaal over op voeding voor hongerige baby en hij krijgt 100cc maar hij begint nu alweer om de 2,5 uur te komen voor z'n flesje.
Is er een moeder die hetzelfde heeft gehad of iemand tips/adviezen??

 
Op het pak staat toch hoeveel een baby mag drinken bij welk gewicht? Is dat niet 120 ml?
Ik zou proberen 120 ml aan te bieden en kijken hoe het dan gaat. Misschien laat hij dan wat meer tijd tussen zijn flessen. Als het echt honger is zou ik hem meer geven.
 
Je weet zeker dat het wel echt honger is?
Kunnen het geen krampjes zijn? Anders maak je het alleen maar erger door zijn maagje te vol te stoppen..
Hier hebben we ook altijd meer mogen aanbieden dan het schema aangaf, dit in overleg met het cb.
Ons ventje was met de geboorte 2800 gram en het cb zei dat hij wrs gewoon aan het inhalen was.
Hier heeft hij dus altijd zoveel gedronken als hij wilde, net zoals Reisa zegt, meer aanbieden en kijken wat hij opdrinkt, wel even opletten dat hij stopt als hij vol zit. Sommige kindjes drinken gewoon ALLES op wat ze voorgezet krijgen!
DIt staat in de brochure "voeding" van Yunio bij 0-1 maand:
Flesvoeding Voeden op verzoek. Bijvoorbeeld 7 x 80/90 ml of 6 x 90/120 ml.
Tijdstippen, bijvoorbeeld 7.00 uur, 10.00 uur, 13.00 uur, 16.00 uur,
19.00 uur, 23.00 uur, 3.00 of 4.00 uur (7x) of 7.00 uur, 11.00 uur,
15.00 uur, 19.00 uur, 23.00 uur, 3.00 uur (6x).
Nachtslaap De periode vanaf de laatste avond- of nachtvoeding tot aan de
eerste ochtendvoeding mag niet langer duren dan 6 à 8 uur,
omdat het bloedsuikergehalte anders te ver kan dalen.

Hebben ze bij jullie een inloopspreekuur op het CB?
Kun je tussendoor even wegen en advies vragen eventueel, mocht je niet zeker zijn wat te doen.
Succes!

Groetjes Sas
 
Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom het CB gelijk het advies geeft voor hongerige baby's als hij nog in de "opbouwfase" zit van de flessen..
Dit kan namelijk ook een extra belasting geven voor de darmpjes in de vorm van kramp!
 
Hoi,

Hier een moeder van 2 hongerige jongens! Dat het cb dat advies geeft vind ik niet raar. Maar dat komt misschien omdat ik de ervaring heb dat mijn kinderen een stuk rustiger werden nadat ze de voeding voor hongerige baby's kregen. Bij onze oudste hadden we dat advies niet gekregen. Moesten hem maar laten huilen, alle baby's huilen. Of idd het zijn krampjes. Als moeder voel je dat het honger is, maar je mag ze niet meer geven. Vreselijk vond ik het! Stond soms knarsetandend bij mijn hongerige kind. Tot ik van mijn zus het advies kreeg om voeding voor hongerige baby's te proberen. Nou een uitkomst! Dat kan ik je vertellen. Je moet het wel opbouwen. In 1x overstappen is niet goed. Ik moest het niet mengen (ze hebben nl. allebei een andere manier van klaarmaken) maar beginnen met van de 6 of 7 voedingen eerst 2 flessen voor hongerige baby's te geven. En dat van lieverlee opbouwen als je kindje dat nodig heeft. Toen onze jongste ook weer zo'n "hongerlap" bleek te zijn ben ik er meteen mee gestart. In de kraamtijd heb ik al begonnen met het combineren van gewoon en voor hongerige baby's. Ik geloof toen hij 3 weken was dat ik volledig op de voeding voor hongerige baby's zat. Het overkwam me niet nog een keer dat mijn kind huilde van de honger. Ik laat mijn kind geen hongerlijden. Wij wonen in een land waar dat niet hoeft. Dus als je denkt dat het honger is, zou ik echt overstappen op de voeding voor hongerige baby's. Mijn jongste is nu 4½ maand en krijgt het nog steeds. Sinds gisteren krijgt hij voor het eerst zijn groentehap erbij.

Groetjes Corina
 
Nou het plaatsen ging weer eens mis. Nog maar een keer.

Je wilde nog weten hoeveel je kindje mag drinken. Het cb hanteert de volgende staffel: 150ml per kg lichaamsgewicht per 24 uur. Je kindje woog vorige week woensdag 3810gr. Voor het gemak gaan we dan nu even uit van 4 kg (zal hij nu toch wel dichtbij zitten denk ik) dan is het dus 4x150ml = 600ml per 24uur. Dus als je 6 voedingen geeft is dat 100ml per fles. Maar tegenwoordig zijn ze er wel iets flexibeler in. De verpleegkundige van het cb zei tegen mij dat ik 'm dan best 10ml per fles meer mocht geven als hij steeds te vroeg kwam voor zijn fles.
Suc6!
 
Ons dochtertje had ook enorme honger! Na 3 maanden de adviezen van kraamhulp en CB te hebben opgevolgd, hebben we het heft in eigen hand genomen. Had ze honger, dan kreeg ze melk. Na 3 maanden van heel veel huilen en veel gedoe ... wat echt verschrikkelijk was! ... veranderde ons kind letterlijk als een blad aan de boom, ... dus ik ben er van overtuigd dat ons kindje echt honger had. Daarom ook zo heel veel huilde.

Ook wat Corina zegt ... ik voelde dat het honger was! Maar laten huilen zeiden ze dan. Ik ben toen wel over gegaan op voeding van friso voor krampjes en hongerige babies.

Gr Esther
 
Daarom vraag ik ook; weet je zeker dat het honger is? Als dat zo is zou ik ook meer geven!
Ik zeg ook niet dat het geen hongerig kindje kan zijn. Ik vind het alleen raar dat ze gelijk andere voeding adviseren ipv dat je van de standaard voeding gewoon iets meer mag geven.
Kijk zit het kindje aan de max. qua cc's wat goed is voor die leeftijd is het idd nog een optie om forte te geven, dat is wat ik bedoel.
Ik heb ook altijd wat meer aangeboden dan eigenlijk volgens schema nodig was en liet mijn zoontje drinken wat hij wilde. Dit ging prima!
Laten huilen van de honger is zeker niet de bedoeling!

Groetjes Sas
 
Terug
Bovenaan