Hongerige baby

Hoi Sas,

Ik begrijp je wel hoor. Alleen heb ik misschien iets te heftig gereageerd op jou " uitspraak". Maar dat komt omdat ik dus niet dat advies gekregen heb en daardoor zó'n heftige periode heb meegemaakt, die achteraf voorkomen had kunnen worden, als ze mij wèl dat advies hadden gegeven. Dat huilen heeft zo'n impact op me gehad dat het gewoon weer boven komt als ik zo'n verhaal van een ander lees.
Dus ik heb je niet willen aanvallen ofzo. Ik had misschien iets genuanceerder moeten reageren.

Groetjes Corina
 
Even een tip: je mag maximaal 180 cc x lichaamsgewicht verdeeld over 24 uur geven... in jouw geval is dat dus 180 X 4 = 720 cc (iets minder) waarschijnlijk doe je nog 7 voedingen, dus je mag maximaal 100 cc per fles doen... jouw schat mag dus echt meer hebben. als je kindje groeit mag je weer meer, tot een liter melk per dag.
Wij hadden ook een hongerwolfje... kon niet wachten tot de volgende fles. We gaven ook het maximale, maar hielden ons daar wel aan en gingen er niet boven zitten. dat is slecht voor de nieren. JE mag altijd wel extra water toevoegen, dan is je kindje toch voller met dezelfde hoeveelheid voeding... maar of ze dan ook later voor de volgende fles komen... dat moet je maar even zien. Voeding voor hongerige baby's hielp hier wel iets, maar was geen wondermiddel. Het bleef een hongerwolf. en soms moest ik hierdoor wat rekken, even samen knuffelen en spelen kan al zo weer even het tijdstip opschuiven en soms willen ze gewoon je aandacht en is het niet altijd gelijk honger. Het is lastig, maar ga aan je max zitten voor hongerige baby's en voor de rest zoet houden met een speentje en wat aandacht. Na de 4e maand ging het bij ons al veel beter. Ze sliep trouwens met 8 weken al door van 11 tot 6, dus je hoeft daarvoor niet bang te zijn.

Succes ermee!
 
Terug
Bovenaan