Hongerrr!

Hallo!

Senne heeft volgens mij ontzettende honger. Ze drinkt heel ongeduldig, huilt altijd als de fles leeg is  en wordt 's nachts nog de nodige keren smakkend wakker...    

Ik mag nog geen papfles geven, want ze is pas 14 weken. Ze krijgt nu 5 x 180 cc met 6 schepjes Friso comfort, dus eigenlijk het maximale (1l). Ik heb al een tijdje in elke fles 20 cc extra water gedaan, maar dan nog lijkt ze niet verzadigd.  Ik was van plan Friso comfort te gaan mengen met Friso Extra, maar heb hierover de Friso-lijn gebeld en de diëtiste zei dat dat krampjes kan veroorzaken. Wie heeft ervaring met Friso Extra (in combinatie met comfort) en wat zijn jullie bevindingen?

Groetjes,
Dionne

Hai Dionne

Hier een reactie van een mama die er niets van af weet... Maar wel een mening heeft! (ik geef borstvoeding dus heb vrij baan wb hoeveelheid).

Ik hoor steeds over de max van 1 liter. Maar als je kindje niet te dik is en honger heeft, waarom geeft niemand dan gewoon meer??? Trouwens, als het goed gaat is er toch niks aan de hand? Het kindje honger laten lijden lijkt me ook niks. En het CB heeft het ook niet altijd aan het goede eind. Mijn moeder heeft zich daar vroeger weinig van aangetrokken. Ik was een grote/zware baby van 7 pond terwijl ik een maand te vroeg geboren was. En als kleuter was ik gewoon een slank ding, hoor! En nu nog wel eigenlijk. Mij lijkt die liter iets van boekjes en statistieken, niet alle kindjes hebben honger volgens de statistieken of gemiddelden. Net als dat sommige kindjes sneller of langzamer groeien en toch 'normaal' zijn.

Ik denk dat ik eigenwijs zou zijn en gewoon wat meer geven. Water extra verzadigt toch niet? Ik zou ook geen genoegen nemen met water als ik honger had!

Maar, zoals ik al zei, ik heb geen ervaring, gewoon een mening...

Groeten

Rosanne

Hoi

Mijn zoon nu 13 wk heeft in het begin ook extra gecombineerd met comfort
Wat ik alleen lastig vond was het klaarmaken, want comfort moet je mengen met net gekookt water en extra juist niet. Ik maakte de comfort ongeveer een half uur voor het voeden klaar en maakte met voedingstijd de extra klaar en dan met elkaar mengen.

Maar de meeste baby krijgen krampjes wanneer er een andere voeding komt. Bij ons heeft dat 3 dagen geduurd en toen was het over. Nu krijgt hij extra gemengd met normaal (die moet op en daarna ga helemaal over op extra). Daarbij doe ik die nutriton maar ook daar moet hij aan wennen en had de eerste dag krampjes. Nou succes

Groetjes annegien

Hoi rosanne

de max hoeveelheid is bepaald omdat de niertjes van de baby niet meer aan kunnen en dus niet goed voor ze is. Tuurlijk mag je wel eens iets meer geven maar houd het zo beperkt mogelijk

annegien

hoi,
Ben het met Rosanne eens, het cb weet niet alles en natuurlijk hoef je je kind echt niet volgens t boekje te voeden en op te voeden,het zijn geen regels maar richtlijnen! Gewoon doen, wat jou als moeder het beste lijkt.
Mijn oudste, nu 1,5jr, was ook erg hongerig,  minder geven  heeft echt geen zin, heb je alleen een huilend kind, terwijl je als je kind lekker verzadigd is een lekker tevreden en vrolijk kind hebt, is mijn ervaring.
En elk kind heeft andere behoeften, elk kind groeit op zijn manier, het ene kind word dik en groot  zonder veel eten en het andere kind blijft dun en klein met heel veel eten.
En dat van die nieren??? nooit van gehoord, mijn zoontje heeft er in iedergeval nooit last van gehad, terwijl die ook vaak meer kreeg dan gemiddeld.

kHoop dat ik niemand hiermee boos maak, maar dit is mijn mening, en als je het wel volgens een boekje doet, ook okay, moet iedereen voor zichzelf weten.

groetjes Mieke

Volgens mij klopt het wat Annegien zegt over meer dan 1 liter drinken dit is inderdaad slecht voor de nieren.
Ik geef mijn dochter Friso extra in combinatie met johannesbroodpitmeel (tegen het spugen). Dit gaat erg goed. En van het jbpm krijgt ze volgens mij ook een voller gevoel, in het begin gingen namelijk de flessen niet meer helemaal leeg (nu inmiddels wel weer).
Ik denk ook dat het echt niet erg is om af en toe meer dan 1 liter op een dag te geven, maar zou dit niet elke dag doen.

Hopelijk heb je hier wat aan!!
Succes ermee

Groetjes Janine (mv Inez 01-02-07)

gewoon proberen, meer geven bedoel ik. ik vind ook : het zijn slechts richtlijnen, hetzelfde geldt voor dat nieren-verhaal, het is maar een richtlijn en bovendien is honger erger.

aanlengen met meer water zou ik dus niet doen. Daar stil je de honger  toch niet mee? dat werkt bij mij in iedergeval ook niet als ik honger heb (ja heel even mischien,  en je plast het er ook zo weer uit)

Terug
Bovenaan