Hoodpijn/Paracetamol?

Lieve meiden,

Ik heb sinds een paar dagen (denk een week ongeveer) zo'n ontzettende hoofdpijn en ik weet niet wat ik er tegen kan doen. Ik heb gister opgezocht wat je wel en niet mag nemen en voor zover ik weet mag je gewoon paracetamol nemen mits je uiteraard niet teveel neemt maar ik durf het gewoon niet in te nemen. Bang dat het toch schadelijk kan zijn voor m'n ukkies....

Wat zouden jullie doen? Hier kan ik ook niet mee blijven door lopen en zeker morgen niet!

Alvast bedankt! Liefs Lynn.

Gewoon nemen hoor! Niet teveel natuurlijk bel voor de zekerheid even de vk of doc? Je krijgt ook een soort huismiddeltje ervoor. Tocotholine heet dat. Maar dat kun je niet morgen op je slapen wrijven hoor. Slaat ten eerste ook op je ogen en het ruikt heel sterk naar menthol.

Probeer anders vandaag even te liggen en leg een koud nat washandje op je voorhoofd of ogen. Dat helpt mij wel eens. Morgen zou ik gewoon paracetamol nemen hoor!

Liefs

Gewoon de standaard paracetamol! Maximaal 3 per dag. Er mag geen ibruprofen in zitten dat is wel schadelijk voor het kindje.
Ik heb toen huisartsenpost gebeld omdat ik in het weekend een migraine aanval had.
En anders even huisarts bellen en zeggen dat je zwanger bent. Die zegt dan wat wel en niet kan.

Heel verveeld dat je al zo lang hoofdpijn hebt. Ken je gevoel met het liever niet in willen nemen, maar morgen zou ik er niet over twijfelen.
Vandaag, zover als het kan, op bed met een cold pack op je voorhoofd.
Ik hoop dat je snel opknapt.

Liefs

Hi Lynn,

Helaas ben ik ervaringsexpert als het om hoofdpijn gaat. Tijdens de laatste 2 weken voor en de 1e week na mijn bevalling van Elias had ik Clusterhoofdpijn (ik wens het niemand toe, migraine is er niets bij). De gynaecoloog in het ziekenhuis raadde me aan iedere 6 uur 2 paracetamol zonder coffeïne te slikken, dit was het enige wat ik mocht, het haalde de scherpe kantjes er een beetje vanaf.

Ook nu, wanneer ik echt stevige hoofdpijn heb neem ik 1 of 2 paracetamol, het mag echt, en is niet schadelijk voor je kleintjes...

Meid er ik niks vervelenders als hoofdpijn!! Heb ik bij de zwangerschap van onze 2de ook gehad, zat in een circel en kwam er niet van af door mijn veel telage bloeddruk! uiteindelijk toch maar het advies van de vk gevolgd en voor het slapen gaan paracetamol nemen en zonodig als het flink opkwam. Nou het heeft echt geholpen en raad het je ook aan want echt functioneren kun je niet met flinke hoofdpijn!

Zeker voor morgen zou ik zeggen neem er tenminste 1 misschien is dit wel voldoende om je prima te voelen!!

Succes ermee..

liefs

wat vervelend zeg.
Maar paracetamol kan je gewoon innemen.
Tijdens mijn tweede zwangerschap heb ik weken om de 4 uur 2 paracetamols genomen omdat ik ontzettende pijn had in mijn been. Ik heb nu het wonder op mijn schoot zitten. Ze word volgende week maandag 3 jaar!!

Terug
Bovenaan