hoofdje omhoog houden

Jasper is nu precies 12 weken, maar zelf zijn hoofdje omhoog houden kan hij nog niet. Op het CB zeiden ze dat ik hem maar eens op zijn buik moet leggen, maar dat wil hij helemaal niet. Hij begint meteen te huilen en met zijn beentjes te trappen. Ik dacht laat maar zitten hij leert het vanzelf wel op een andere manier. Wanneer konden jullie kids het?? Is 12 weken niet erg laat ervoor??

Hoi,

Yanick is nu 8 weken en kan zijn hoofdje  wel omhoog houden. Maar niet langer dan een paar seconden (soms 5, soms 15). Wat bedoel je  met omhoog houden? Dat  hij het ook kan vasthouden, of echt uberhaupt zijn kinnetje van de grond krijgt?  

Tja,  lastig als Japser niet op zijn buik wil en jij het gevoel hebt dat je dat moet oefenen. Ik 'oefen' dit vaak (maar niet elke dag) met Yanick 's ochtends als hij in bed bij mij gedronken heeft. Hij vindt het ook niet langer dan 3 minuten leuk en gaat dan huilen. Ook ligt hij vaak bij ons op de buik en dan tilt hij ook zijn hoofdje op. Dat vindt hij leuker dan op bed, in de box of op het aankleedkussen.

Het lijkt me dat je kindje al zijn spiertjes ook wel  oefent zonder dat hij verplicht op zijn buik moet.

Op de buik liggen vinden ze vaak in het begin niet leuk omdat ze hun hoofd nog niet omhoog kunnen houden. Maar de beste manier om dat leren is op hun buik leggen....
Tja, ik legde mijn kinderen toch af en toe op hun buik ook al vonden ze het niet leuk. Een paar minuutjes maar dat is een paar keer dag voldoende om de spieren te trainen. Je zult vanzelf merken dat het steeds beter/ langer gaat.

Judith

Hoi,hoi,
Evi kan haar hoofdje wel omhoog houden, maar ze is nu al weer 16 weken. En ze vind het nog steeds verschrikkelijk om op haar buik te liggen. Ik oefende wel in box maar dat vond ze echt niks, maar op haar buik liggen op mijn bed gaat beter. Dus leg ik haar elke dag even op mijn bed. Maak er ook een beetje een spelletje van, rollen van zij naar buik en weer terug.
Maar maak je geen zorgen hoor, er zijn heel veel kindjes die het niet fijn vinden. Komt vanzelf!

groetjes Sonja

Ik weet niet meer precies wanneer Joey het kon, maar in elk geval wel vroeg en inderdaad net als bij jou heeft Joey ook heel weinig op zijn buik gelegen, dus dat zegt ook niet alles. Joey heeft wel veel 'op mijn schouder gehangen'en heeft het zo geleerd...  

Hij zou het idd nu wel al een beetje moeten kunnen. Maar ja.. de een vindt het leuk en de ander niet. Ik zou het wel een paar keer per dag even oefenen (al is het maar 10 tellen of zo). Je kunt ook zelf plat gaan liggen en hem op jou neerleggen. Door je borsten ligt hij dan al wat hoger en hij vindt het waarschijnlijk superleuk om dan naar jouw gezicht te kijken en dan moet hij zijn hoofdje wel iets omhoog houden.
Groetjes Veerle

senna is nu 10 weken en hij kan het wel hoor, maar regelmatig als ik denk: zo we gaan ff oefenen, dan leg ik hem op zijn buikje en dan denkt senna.... oefenen?? haha ,nee joh, veels te lekker zo op mijn buik liggen en dan valt ie als een blok in slaap!!
dus er komt bij ons ook niet veel van terecht! maar ja, ik denk dat ze hun spieren toch wel ontwikkelen hoor, ook als ze niet veel op hun buikje liggen.
succes!

liefs marijke

Christian zette het ook meteen op een brullen als ik hem in de box op zijn buik legde. Maar sinds kort heb ik ontdekt dat hij het iets langer volhoudt als ik hem op een omslagdoek op de grond neerleg! Ik denk dat de stevige ondergrond voor hem beter voelt en ik zie nu ook dat hij het al best goed kan, dat hoofdje omhoog houden. Niet voor lang, hoor, en ook nog niet altijd even stabiel, maar toch... Hij is echter wel zo eigenwijs om zijn hoofdje weer neer te leggen en als een gek zijn heupjes omhoog te gooien in een poging om te rollen. Dan spant hij dus flink zijn rugspiertjes aan, maar hoofdje blijft liggen... En heupjes zweven vele centimeters boven de grond. Alsof hij de handstand probeert te doen, ha, ha!
Na 1-5 minuten spartelen raakt hij gefrustreerd (lig ik nog steeds op mijn buik!?) en begint flink te huilen. Dan rol ik hem weer op de rug. Als hij dan weer rustig is, rol ik hem opnieuw op de buik. Hetzelfde ritueel. Zo oefenen we toch.
Dus wisseling van ondergrond wil wel eens helpen...

Veel succes,

Groetjes, Karin
Mama van Christian (10 weken)

Terug
Bovenaan