hoofdje omhoog houden

Hoi,

4 uur nadat femke geboren was deed ze haar hoofdje al optillen. Bij ons eerste bezoek aan het cb zagen ze dat ook. Ze was toen 4 weken oud en ze steunde al op d'r handjes. Dit was ook zeer uitzonderlijk. Femke is nu 8 weken.
Ik leg haar wel soms op mijn buik ( als ik lig) zodat zij met haar buik op de mijne ligt. Dat stimuleert wel. Ik moet iik zeggen dat femke ontzettend nieuwschierig is. Ze wil overal bij zijn.
gr linda

Je kunt hem helpen door je hand op zijn ruggetje, vlak boven zijn billen te drukken, niet te hard natuurlijk. Dat geeft wat meer steun en kan hij beter zijn hoofdje omhoog proberen te krijgen. En proberen het interessant te maken door er zelf voor te gaan liggen. In mijn geval spelen haar oudere broertjes voor de box, dat werkt heeeeeeeel motiverend! Onze meid is poepnieuwsgierig. Maar lang houdt zij het ook nog niet vol hoor.

groetjes,
Sabine

Laura doet het al die tijd al, maar dat is niet echt normaal. Ook zij wil niet meer op de buik, dan begint ze te janken. Jawel, ook mijn dochter begint af en toe te protesteren!!!

Groetjes Ilona

Alle kinderen zijn verschillend natuurlijk...heb je al gebrobeerd om zelf eenbeetje onderuit te gaan zitten en je kindje op je buik te leggen, heeft   hij/zij (oooh die hormonen) een beetje een helling en dan wordt het makkelijker, kunnen jullie samen langzaam opbouwen en een beetje trainen (bovendien is het niet echt heel erg zielig hoor, ze moeten het ten slotte gewoon leren, dit is toch echt een van die dingen waar ze niet zonder kunnen)

succes Yvonne

Bij ons eerste bezoek aan het CB kon danaë het ook al, dus ook al met een week of 4. Op de buik liggen vind ze ook wel leuk, dan probeert ze helemaal zich met haar handjes omhoog te drukken zodat ze haar hoofdje rechtop kan krijgen

Kaan vind het ook niet geweldig om op zijn buik te liggen. Toch leg ik hem elke dag even op zijn buik in de box en dan pak ik een speeltje die hij leuk vind en laat hem die dan volgen. Zo gaat zijn koppie toch omhoog. Maar binnen 2 minuten is hij het zat en ligt dan weer liever op zijn rug naar de mobiel te kijken.
Hij ligt ook vaak op mijn schouder en doet zijn hoofdje dan ook optillen. Is natuurlijk makkelijker want hij is al wat schuin omhoog gelegd maar alle beetjes helpen.
Groetjes

Terug
Bovenaan