Hoofdje voelt heet

<p>Hi,</p><p>sinds ongeveer 2 dagen voelt mijn dochtertje van 6 weken heel heet aan. Vooral haar hoofdje voelt heel heet. Als ik haar temperatuur meet is die wel goed (37,2 net gemeten). Ook heeft ze ineens last van bultjes op dr gezicht, hoofd en achter haar oren. Ik ben zelf heel erg aan het ontzwangeren en heb het zelf ook continu bloedheet, dat maakt het voor mij ook moeilijker beoordelen hoe ze voelt of wat ze aan moet. Want zelfs als er buiten een flinke wind staat loop ik in een t-shirt omdat ik het continu zo heet heb. Mijn vriend zegt dat het wel mee valt hoe heet ze aan voelt, maar haar hoofdje gloeit gewoon. Ook drinkt ze heel veel en lijkt het wel alsof ze continu wilt drinken. Ook heeft ze wat meer poepluiers lijkt het. Verder is ze wel alert.  Is iemand hier bekend mee? Ondanks dat haar temperatuur goed is, vind ik het toch geen prettig idee.</p>

Geen zorgen maken! Als de temperatuur met de thermometer goed is, is het goed. De bultjes zijn waarschijnlijk baby acne. Google maar eens. Heeft elke baby laat van en gaat vanzelf weer weg. Geniet van deze tijd ! 

Hai! Mijn dochter van 9 maand voelt deze week ook warmer aan dan normaal. Zal vast door het weer komen en de druk in de lucht. Warm voorhoofd en klam nekje, ondanks dat ze alleen in een mouwloze romper ligt. 
Als de thermometer 37 aangeeft, ze alert is en goed drinkt, zou ik me geen zorgen maken. 

Hoi hoi,  
Mijn zoontje is wel wat ouder (8mnd) maar heeft makkelijk last van hitteuitslag. Hij poepte in het begin na iedere voeding, dus idd wel 8x per dag. Hij kreeg volledige borstvoeding.
Echter als je je zorgen maakt, zou ik je toch aanraden om even contact op te nemen met de huisarts/consultatiebureau. Ik heb bij uitslag weleens een foto naar mijn huisarts mogen sturen. Het bleek uiteindelijk bij mij de zesde ziekte te zijn (rond 7 mnd).
Als je je er zorgen om maakt, mag je daar gerust actie op ondernemen. Meestal is het niets, maar voor je eigen gemoedstoestand maakt het wel uit. Ik ben van mening beter een keertje teveel bellen dan te weinig. 
Succes!
Toevoeging: Ik merk ook de afgelopen dagen dat hij het wat warmer heeft. Vooral als hij even gehuild heeft, zijn z'n hoofd en nek klam van het zweet.

Mijn dochter wilde ook de hele tijd drinken en huilde alles bij elkaar en bleek achteraf verborgen reflux te hebben. Zou dat even goed in de gaten houden mocht het erger worden.
En met deze temperaturen denk wel normaal ik heb ook al een keer gedacht dat mijn dochter koorts had omdat ze zo warm aanvoelde.

[quote quote=10334233]Mijn dochter wilde ook de hele tijd drinken en huilde alles bij elkaar en bleek achteraf verborgen reflux te hebben. Zou dat even goed in de gaten houden mocht het erger worden. En met deze temperaturen denk wel normaal ik heb ook al een keer gedacht dat mijn dochter koorts had omdat ze zo warm aanvoelde.[/quote]
Huilen doet ze niet zo heel erg. Althans niet meer dan dat we van haar gewend zijn. Ze is een hele tevreden baby, en huilt over het algemeen alleen op momenten dat ze honger heeft, speen kwijt is of niet meer prettig ligt. Daar is dus niks aan veranderd. Maar opzich is het natuurlijk ook logisch dat als ze het warm heeft meer vocht nodig heeft. Dat hebben wij ook natuurlijk.
ik hou het alsnog in de gaten! 

Terug
Bovenaan