Hoofdje voelt heet

[quote quote=10334226]Hoi hoi, Mijn zoontje is wel wat ouder (8mnd) maar heeft makkelijk last van hitteuitslag. Hij poepte in het begin na iedere voeding, dus idd wel 8x per dag. Hij kreeg volledige borstvoeding. Echter als je je zorgen maakt, zou ik je toch aanraden om even contact op te nemen met de huisarts/consultatiebureau. Ik heb bij uitslag weleens een foto naar mijn huisarts mogen sturen. Het bleek uiteindelijk bij mij de zesde ziekte te zijn (rond 7 mnd). Als je je er zorgen om maakt, mag je daar gerust actie op ondernemen. Meestal is het niets, maar voor je eigen gemoedstoestand maakt het wel uit. Ik ben van mening beter een keertje teveel bellen dan te weinig. Succes! Toevoeging: Ik merk ook de afgelopen dagen dat hij het wat warmer heeft. Vooral als hij even gehuild heeft, zijn z’n hoofd en nek klam van het zweet.[/quote]
Dankjewel! Ik denk dat ik morgen voor de zekerheid het cb bel en vraag om advies. Ik stond al op het punt de huisartsenpost te bellen. Ben een beetje paniekerig als het om haar gaat ?. Haar temperatuur is nu 37,4 rectaal gemeten, hij moet dus niet nog hoger worden maar voor nu zit ze nog binnen de grens. 

Hoi lentekindje.
We schelen niet zo veel kwa leeftijd met onzd baby's. Onze dochter had gisteren 37.6, ze was ook erg warm en heeft last van bultjes op dr wangetjes. Flinke poepluiers (tot aan dr rug toe vol?). Vandaag gewoon een normale temp. Ik denk dat t ook een combi is: wij ontzwangeren (vandaag droop t zweet van mn lijf?) en dat het ook gewoon zo warm & benauwd/plakkerig weer is. Het lijkt mij niet echt iets om je zorgen over te maken. Ik moest wel glimlachen, mijn man zegt namelijk dezelfde dingen als jouw vriend.
De komende dagen wordt t alleen maar warmer: ik ben écht van plan om dr alleen in haar pamper te leggen en wie weet wel wat vaker in een lauw badje.
Als je je toch zorgen maakt: het kan geen kwaad navraag te doen bij je huisarts. Een moedershart mag gerustgesteld worden!

[quote quote=10334244]Hoi lentekindje. We schelen niet zo veel kwa leeftijd met onzd baby’s. Onze dochter had gisteren 37.6, ze was ook erg warm en heeft last van bultjes op dr wangetjes. Flinke poepluiers (tot aan dr rug toe vol?). Vandaag gewoon een normale temp. Ik denk dat t ook een combi is: wij ontzwangeren (vandaag droop t zweet van mn lijf?) en dat het ook gewoon zo warm & benauwd/plakkerig weer is. Het lijkt mij niet echt iets om je zorgen over te maken. Ik moest wel glimlachen, mijn man zegt namelijk dezelfde dingen als jouw vriend. De komende dagen wordt t alleen maar warmer: ik ben écht van plan om dr alleen in haar pamper te leggen en wie weet wel wat vaker in een lauw badje. Als je je toch zorgen maakt: het kan geen kwaad navraag te doen bij je huisarts. Een moedershart mag gerustgesteld worden![/quote]
Hee lievesam!
Ja wij zitten ook samen in het mei-forum natuurlijk?. "Goed" om te horen dat ik niet de enige ben, dan is het denk ik gewoon normaal. Erg he, dat ontzwangeren. Wil haar dan eigenlijk niet eens in mijn armen nemen. Heb het al zo heet en door haar warme/hete lijfje krijg ik het alleen maar heter en vraag ik mij soms af of het aan mij ligt of niet ?. Net kreeg ik gelukkig wel bevestiging van mijn vriend dat ze inderdaad heet aanvoelde (zie je wel, ik ben niet gek?). Nu voelt ze al wat minder warm aan. Onze kamer is vrij koel doordat het raam de hele dag+ nacht open staat anders is het niet te houden. Heb dr maar in een eomper korte mouw gelegd en een zomer slaapzakje zonder mouwen. Maar haar armpjes voelen nu weer lauw/koud aan. Blijft lastig he, die baby'tjes kleden?. 

Haha ja dat blijft lastig, babytjes kleden! Ik voel tegenwoordig aan haar voetjes ipv haar handen of armen. Want haar handjes zij  eigenlijk altijd koud en haar armpjes voelen soms koud terwijl ze in dr nek hardstikke warm (soms plakkerig) voelt. Ze heeft nu een romper zonder mouwen aan en een broek met lange pijpjes. Als we naar buiten gaan, krijgt ze een vestje aan. Maar bij mij werkt de voetjes voelen beter dan armpjes voelen.

Ha Lentekindje, 
Hier ook zo'n warmbloedige baby ? Mijn zoontje is nu 5 weken oud en heeft ook alleen een rompertje en een broekje aan. En dan nog regelmatig zweterig. Inderdaad lastig om goed te beoordelingen wat je nu aan kleertjes moet aantrekken. Ik voel het nekje als graadmeter hoe warm hij het heeft, maar zoals LieveSam zegt: vaak warm daar.  Bij mezelf merk ik ook dat het zweet me nog regelmatig uitbreekt helaas. Had gehoopt dat dat al sneller weer over zou zijn. 

Terug
Bovenaan