hoofdomtrek te groot / te snel gegroeid...

Heb een beetje ervaring. Mijn dochtertje is prematuur en daardoor wordt haar hoofdomtrek nauwlettend in de gaten gehouden. Maar het meten van de hoofdomtrek met een centimeter is niet altijd even nauwkeurig. Als je hem net even anders om het hoofdje hebt, wijkt het al af. En dan is een cm verschil helemaal niet zoveel. Ik kan me voorstellen dat je je zorgen maakt, maar ik denk echt dat het niet nodig is. Bij Fenna hebben ze regelmatig verkeerd gemeten waardoor er opeens verschil was, wat niet bleek te kloppen. En ook al klopt het wel, is die ene cm dan zoveel?

Hoi,

Ik heb helaas dit wel meegemaakt dat mijn zoon's hoofdje 4 cm gegroeid was in 4 weken tijd en toen bleek dus dat hij met 8 maanden in ene een waterhoofdje had gekregen, daarvoor heeft hij toen  een draintje gekregen in z'n hoofdje.
Het geluk bij ons is toen wel geweest dat hij al 8 maanden was waardoor hij al best wel veel ontwikkeling had meegemaakt want vaak is het zo dat als er een waterhoofdje is dat ze ver achterlopen in ontwikkeling ( hoeft trouwens niet hoor)
Hou het a.u.b. goed in gegaten, als het zo is dat er zich iets ontwikkeld in het hoofdje (dus dat er druk wordt opgebouwd) gaan ze overgeven (door de druk in het hoofdje) dus gaat ze overgeven ga dan naar de dokter.
Sterkte en probeer je niet te druk te maken door mijn verhaal maar omdat je vroeg wie dit heeft meegemaakt moet ik dus helaas " Ja" zeggen.

Terug
Bovenaan