Hoofdpijn :(

A

Anoniem

Guest
hallo,

ik heb sinds een week ongeveer elke morgen barstende hoofdpijn als ik wakker word.
het zakt in de loop der dag weer wel weg maar het is smorgens niet te houden, neem er ook bijna elke morgen al een paracetamol voor in maar dat is eigenlijk tegen m'n principes........nu was mijn bloeddruk vorige week ook iets aan de hoge kant 140/95 wat normaal bij mij toch gewoon heel netjes 120/80 was zou het daar aan kunnen liggen??
nu moet ik morgen weer op controle naar de gyn. en zal het hem zeker vragen maar ben even benieuwd of iemand van jullie dit misschien weet

Groetjes mamavanTimo 35+6

Hallo mama van Timo,

Als ik jou was zou ik het wel even goed in de gaten houden, hoofdpijn kan namelijk inderdaad duiden op een hoge bloeddruk. En hoge bloeddruk kan een symptoom zijn van zwangerschapsvergiftiging. Ben je verder misselijk of koorts. Zodra dit het geval is moet je regelrecht naar de dokter, ik zo het zowieso maar even aangeven als je weer naar de gyn. gaat. Ik wil je niet bang maken, maar zwangerschapsvergiftiging komt nou eenmaal best vaak voor en dit zijn de tekenen hiervan.

Succes,
Nymue.

dank je voor je reactie ik was al aan het opzoeken iets van zwanger en hoge bloeddruk en idd kom je dan al snel bij zwangerschapsvergifteging aan......ik moet morgen toch op controle en zal het zeker aan geven......ik vroeg me alleen ook af of het wel hoog is die 140/95 want de assistent die de BD opmeet zei ooo die is best hoog maar deed er verder niets mee en andere zeggen weer die van mij is altijd ongeveer zo hoog maar goed we horen het morgen wel even neem ik aan

bedankt

Hallo mamma van Timo,

Ik zou niet wachten tot morgen maar nu meteen je vk bellen. Dan kan ze je even langs laten komen om je bloeddruk te  meten. Dat is voor haar een kleine moeite.
Geloof me, je kunt hiermee niet voorzichtig genoeg zijn. Ik wil je absoluut niet bang maken en waarschijnlijk is er niets aan de hand maar een zwangerschapsvergiftiging kan heel snel gaan en erg gevaarlijk zijn.

En wat maakt dat ene telefoontje nu uit toch? Dat zal je vk alleen maar op prijs stellen.

succes Juffie

aarzel niet en bel! Je leest t veel vaker dat mensen twijfelen of ze nu moeten bellen of niet. T gaat om de gezondheid van jou en je kindje en als jij je zorgen maakt, is dat al reden genoeg om te bellen. Wie weet, is het na 1 telefoontje duidelijk en ben je dus na 5 min gerustgesteld. En als je wacht, heb je een paar roturen/ dagen.
Sterkte, mira

Bij mij zei de verloskundige dat ze extra allert worden bij een onderdruk van 90 of hoger. Dus dat zou bij jou het geval zijn. Ik heb 1x gehad dat ik onderdruk 90 had en toen heeft de VK me op het hart gedrukt vooral te bellen als ik ging overgeven, misselijk werd, hoofdpijn kreeg. Toen ik de dag erna dan ook moest overgeven heb ik meteen gebeld en ze is gewoon langsgekomen om de bloeddruk te meten, te voelen en het hartje te luisteren. Alles bleek toen wel goed gelukkig. Dat was meteen een geruststelling. Voelde me daarna meteen alweer beter.
Mijn advies is dus ook ga er achteraan en vraag je VK om alles te checken.
Succes.
Groetjes V.

dank jullie wel allemaal,

ik moet vanmiddag naar de gyn. en heb al een lijstje klaar gemaakt met een hoop vragen en dingen die ik kwijt wil.Waaronder dus die enorme hoofdpijn want neem ik geen paracetamol in dan kruip ik tegen de muren omhoog van de pijn.
ook heb ik veel last van rechts bovenin mn buik en dat is niet van het trappen van de baby want als die trapt dan voel ik het echt heel erg in mn schaamstreek net of hij wil zeggen dat ie er uit wil;-)
Maar buikpijn ik weet dat dat niet goed is en zeker niet als je al zover bent.
en zoals Veerle zegt ik snap dus ook niet en zal dat zeker vanmiddag aangeven waarom die assistente me zei ooo die is wel erg hoog (over de BD) maar er gewoon verder niets mee deed.
Al ben ik wel benieuwd hoe mn bd vandaag zal zijn we zullen het over een paar uur weten.
Ik hoop en denk dat het allemaal wel mee zal vallen maar heb wel voor de zekerheid al een tasje klaar staan voor het geval ik moet blijven.
Ik heb namelijk in februari een hersenbloeding en infarct gehad en ze zijn dan ook erg allert op alles wat er bij me net ff niet lekker loopt (helaas aan de ene kant aan de andere kant voor de baby alleen maar goed)
en ook enorme spannend we horen vandaag ook de datum dat ze deze kruimel gaan halen met een geplande ks

kortom allemaal spannend en hoop dat daardoor mn bd niet extra stijgt ;-)

Groetjes en jullie horen van me xxxxxxx

Terug
Bovenaan