hoogte bloeddruk aan het eind van de zwangerschap.

hoi meiden.

ik zoek wat vergelijkingsmateriaal...
mijn zwangerschap verliep tot op vorige week helemaal volgens het boekje.
totdat ze wat zagen op de liggingsecho en ik naar het erasmus ziekenhuis moest voor een uitgebreide echo, en bleek later ook een vruchtwaterpunctie.
een heftige week dus.
de uitslag van de punctie krijgen we woensdag, dus dan is er meer duidelijk.

maar mijn vraag...
mijn bloeddruk was vorige week (voordat dit allemaal ontdekt was) 120/75
afgelopen vrijdag (na alle onderzoeken) 140/85
hierdoor moest ik bloed laten prikken en mijn urine laten testen en vandaag terug naar de gyn.
vandaag bleek mijn bloeduitslagen goed te zijn. wel iets van eiwit in mijn urine,. maar dat kan ook van afscheiding komen. het was in ieder geval niet verontrustend.
mijn bloeddruk daarentegen was gestegen tot 135/95

donderdag meot ik weer terug.

hoe hoog was jullie bloeddruk aan het eind van de zwangerschap?
kan dit nog gewoon van de stress zijn?
ik maak me toch een beetje zorgen.

kom maar op met jullie bloeddruk. ben erg benieuwd
groetjes Carina
(37+3 dagen zwanger)

Ik zit toevallig even mee te lezen, maar wat een heftig verhaal zeg!
Wat hebben ze precies gezien op je liggingsecho?
Ik ben zelf inmiddels 36 weken zwanger van de tweede en heb bij mijn eerste zwangerschap ook een vruchtwaterpunctie laten doen. Wel eerder in de zwangerschap, met 21 weken, maar ik weet hoe zenuwslopend het wachten op de uitslag is. .

Wat betreft je bloeddruk. Mijn bloeddruk schommelt heel erg, ik ben begonnen met 115/70, ik heb ook al een keer 130/80 gehad en de laatste paar keren blijft hij hangen op 140/70. Volgens mij kan heeft stress invloed op je bloeddruk en dan met name op de bovendruk. Maar precies weet ik het natuurlijk ook niet.

In ieder geval heel veel succes en sterkte met wachten.

gr. Hanneke

Wat een vervelende situatie. Sterkte toegewenst.

Ik zit nu op 36 weken en mijn bloeddruk is 120/70.

Houden ze het eiwit wel goed in de gaten in je urine???

Ik kreeg met 36 +  6 ineens een hele hoge bloeddruk. Ik weet het niet meer precies, volgens mij was het 150/100. Ik had toen ook eiwitten in mijn urine en moest naar het ziekenhuis. Zwangerschapsvergiftiging.

Daar heb ik iedere dag op controle gelopen, maar mocht wel steeds naar huis. Met 37 + 4 braken spontaan mijn  vliezen, kwam de bevalling op gang  en is Lotte in het ziekenhuis geboren. Alles is  prima verlopen.

Hiervoor was mijn bloeddruk steeds wel goed, maar liep wel op richting het einde van de zwangerschap. 130 is volgens mij redelijk normaal als je op het einde loopt en je vk houdt het goed in de gaten allemaal, dus ik zou me niet gelijk druk maken.

Groetjes, Marisa

Ai, wat een onzekere week, zeg. Vooral omdat je natuurlijk benieuwd bent naar de uitslag van de vruchtwaterpunctie. Ik denk dat je die eerst maar eens moet afwachten, dan zakt hopelijk daarna je bloeddruk. Mag ik vragen wat ze op de echo hebben gezien? Maak je je er erge zorgen om?

Ik heb 3 zwangerschappen een hoge bloeddruk gehad tijdens de laatste 6-10 weken. Dan was de onderdruk tussen de 90 en de 95. Bij mij lag de grens van de onderdruk op de 95, daarboven wilden ze graag dat ik naar het ziekenhuis ging.

Hoe dan ook, om die reden ben ik 1x bevallen in het ziekenhuis en de andere 2 keren mocht ik met mijn 90-95 onderdruk gewoon thuis bevallen. Na de bevalling was de bloeddruk gelijk weer goed. Maar let wel op als je eiwitten in je urine blijft houden, dat is niet gunstig in ieder geval.

Sterkte, succes, ik hoop dat de uitslag snel binnen is en dat je bloeddruk gaat zakken!

Hoi,
Mijn bloeddruk eindigde bij de eerste in week 40 op 100/160, veel te hoog dus!
Ingeleid wegens tevens dalende bloedwaarden.
Ook konden ze zien dat de placenta hierdoor niet goed meer werkte.
Resultaat klein mager maar gezond meisje!
Succes.
Anita

Lieve Carina,

jeetje   dat is schrikken. Wat hebben ze gezien dan op je echo? Hebben ze je verteld waarom ze zo laat nog die punctie doen?

Ik zou me niet zo heel druk maken om je bloeddruk, je bent immers 37 weken, dus als de baby moet komen ivm je bloeddruk zit je qua weken toch goed. Ik ben niet zo'n goed voorbeeld voor bloeddruk. Bij mijn oudste was ie met 36 weken 170-135 en bij de jongste met 37,5e week 150-95.
Maar je bloeddruk zal nu zeker ook hoog zijn van alle stress, onzekerheid is zo erg. Daar knalt je bloeddruk echt wel van omhoog.

Ik hoop dat jullie morgen gewoon goed nieuws krijgen. Ik duim voor je. Laat snel van je horen als je kan.

liefs, keesje

Lieve Carina!

(Ik was al druk bezig het forum af te struinen om te kijken of je al bevallen was, IK MIS MIJN INBREEKTOPIC!!!!).

Wat een toestand meis, dit gun ik je absoluut niet. Je had me beloofd om lekker te gaan genieten en nu dit........
Over je bloeddruk, zonder je de stuipen op het lijf te jagen, je bovendruk kan varieren door stress/pijn/inspanning. Je onderdruk, bij jou 95, is daarmee niet variabel. Dus dat heeft een onderliggende oorzaak, hoge eiwitten e.d. Is dus goed dat ze je lekker in de gaten houden!
Wat hebben ze gezien op je echo?? Waarom een vruchtwaterpunctie?
Jemig wat een ellende...............

Ik hoop/ga er van uit, dat alles lekker op zijn pootjes terecht komt!!
Succes met wachten op de uitslag en hou je kalm voor zover mogelijk,

Dikke kus Rimke

Terug
Bovenaan