hoogte bloeddruk aan het eind van de zwangerschap.

Hallo Carina,

Ik ben niet zwanger maar lees hier soms nog mee. Ik moet even reageren. Wat naar dat je zo in spanning zit. Maar wat betreft je bloeddruk moet ik Rimke gelijk geven. Je onderdruk reageert niet extreem op stress. Het is vooral je bovendruk die daarvan omhoog kan schieten maar die is bij jou juist best constant. Bovendien gaat het meer om je onderdruk.

Die onderdruk is dus wel iets om in de gaten te houden. En even voor de duidelijkheid, er is geen strakke ondergrens wat betreft   een zwangerschapsvergiftiging. Je kunt helaas niet stellen dat er pas bij een onderdruk van boven de 95 sprake is van een vergiftiging. Ik had al een vergiftiging bij een onderdruk van  85 ( normaal is mijn onderdruk 60 ). Het is dus goed dat ze je lekker in de gaten houden. Doe maar rustig aan.

@ Keesje een onderdruk van 135 is levengevaarlijk. Hebben ze toen direct bij je ingegrepen?

Hoi,

Ja bij die bloeddruk mocht ik gelijk plaatsnemen in bed en kreeg ik bloeddrukverlagers en gingen ze 2 dagen precies met 36 weken inleiden.

@ Carina: hoe is het met je? Ik lees nergens meer berichtjes van je en ik maak me toch wat zorgen. Ik denk aan je meid.

groetjes, keesje

@Keesje (en eventueel andere meelezerd)

Carina ligt in elk geval dit weekend nog in het zhuis. Ze is opgenomen ivm de hoge bloeddruk. Ze houdt er zelf rekening mee dat ze misschien niet zonder kindje meer thuis zal komen, maar ze krijgt nu ook medicijnen die wel lijken te helpen, dus het kan ook maar zo zijn dat ze maandag nog weer lekker naar huis kan.

Hoe gaat het trouwens met jou??
Kom je ook nog richtinde Hyves? (aaah toe )

groetjes,
Marije

Hoi marije,

Fijn om even wat te horen. Ik denk er steeds aan.
Ja hyves, ik zou moeten he? Maar dan moet ik gegevens intypen en dan denk ik: ik wil helemaal niets van mezelf vertellen op hyves.
Maar goed, wie weet over een week of 3. Ik heb nu in samenspraak met vk en fysio besloten na de vakantie niet meer terug te gaan naar mijn werk. Pijn in m'n bekken en de vermoeidheid zijn te groot. Ik dacht gisteren heel eerlijk te zijn door dat alvast te melden op mijn werk, maar daar werd erg naar op gereageerd. Ik weet ook wel dat ze een probleem hebben, maar ik kan echt niet meer. Dus de ochtend begon gelijk met tranen. Nu na een nacht zakt het wel. Ik weet gewoon dat dit de goede beslissing voor mij is. Ik zou ook liever doorwerken tot 34 weken, maar wat niet gaat, gaat niet. Moet dan waarschijnijk wel nog naar de arbo en dat is zo'n lul, maar goed, fysio en vk staan achter dit besluit, dus laat hem maar bellen.

groetjes, en ik hoop dat Carina snel naar huis mag met baby!

keesje

moeten moeten.... zou het vooral leuk vinden als je daar ook mee komt hoppen .
Yvette is er inmiddels ook gezellig.

En volgens mij kan jij ook 'valse gegevens' invoeren hoor.
Als jij niet met je eigen naam daarin wilt ga je toch gewoon als Klaas of Carla of weet ik het? Vervolgens zet je alles in je profiel op zichtbaar voor 'alleen vrienden' en niemand die iets bij je kan zien of je kan vinden....
Dan zou je die naam even door moeten geven aan Carina (gaat nu even lastig natuurlijk) en stuurt ze je een uitnodiging voor de Hoppertjes hyves en kan je daar berichten plaatsen en niemand behalve wij kan daar meelezen.

Maar balen dat je zo'n last hebt dat stoppen met werken eigenlijk de enige optie is.
Wel goed dat je heel duidelijk voor jezelf en de kleine kiest, jullie zijn echt het belangrijkste, jammer voor je baas... jij had het idd ook liever anders gezien.

Hoe gaat het met je oudste? Verheugt hij zich al helemaal op de baby?

groetjes,
Marije

Terug
Bovenaan