Hoogzwanger en hittegolf

<p>Hoi,</p><p>familie van me is hoogzwanger,</p><p>uitgerekend rond 10 augustus.</p><p>Deze week is de temperatuur te hoog en mag van haar werkgever niet vrij krijgen.</p><p>wat gebeurt dan als zij op eigen houtje thuis blijft.</p><p>graag snelle reactie.</p><p>Groeten</p><p> </p>

Sorry, ze is 20 augustus uitgerekend. Heb me vergist.
Maar het gaat me nu om of met dit weer, 33-39 graden, verantwoord is voor haar om te werken. Ze moet ook eerst reisen met de bus en tram/ metro.

Nee lijkt me niet verantwoord. Maar daar kan haar leidinggevende anders over denken natuurlijk. Ligt er net aan wat precies van tevoren afgesproken is. 
Ze zou zich altijd nog ziek kunnen melden natuurlijk. Met zo'n weer voelt niemand zich lekker, al helemaal niet als je hoogzwanger bent..

Lijkt me niet verantwoord, maar gaat natuurlijk in overleg met leidinggevende. Miss dat ziekmelden idd een optie kan zijn.
Ze zal ook bijna verlof hebben? Zelf 19 augustus uitgerekend en vanaf vandaag officieel verlof (4 weken van tevoren)...

Sluit me aan bij bovenstaande reacties, ze zou al verlof moeten hebben. Verder was mijn laatste werkweek die vorige hittegolf en heb ik gewoon heel rustig aan gedaan (hangt ook af van wat voor werk je hebt natuurlijk). Genoeg drinken en rust nemen en luisteren naar je lichaam!

Terug
Bovenaan