Hoogzwanger en hittegolf

Ik heb ook doorgewerkt tot 36 weken op een kinderdagverblijf (mijn laatste werkweek was 2 weken terug, toen was het ook warm) 
Hoogzwanger werken is niet fijn, maar je krijgt er niks van. Schouders eronder, veel drinken en niet zeuren ;) En het is een keuze om tot 36 weken door te werken. Je mag ook stoppen met 34 weken en dan zou je familielid al verlof moeten hebben!!!

Ik sluit me aan bij de meeste andere dames. Ze zou nu toch eigenlijk wel al rond haar verlof moeten zitten. Ik ben zelf 24 augustus uitgerekend en heb morgen mijn laatste werkdag. Ik werk alleen in de ochtend en doe het verder rustig aan. Voor (hoog)zwangeren geldt ook het hitteplan dat bijvoorbeeld voor ouderen en kinderen geldt, dus daar dient ook aan gehouden te worden. Ligt eraan wat voor werk ze doet, maar vooral rustig aan, veel drinken, op tijd pauze (ze heeft sowieso recht op meer pauzes) en niet op het heetst van de dag gaan reizen of lichamelijk heftige dingen doen.

Ik was vorige zomer hoogzwanger en heb het toen rustiger aan gedaan. Veel drinken, extra pauzes en af en toe een koude doek in m'n nek om af te koelen. Ik doe lichamelijk zwaar werk (schoonmaak) maar ging gewoon door. Verschilt natuurlijk per persoon wat je nog kan doen. Maar anders ziekmelden als de werkgever moeilijk doet. En wat de anderen zeggen zullen dit bijna haar laatste werkdagen voor haar verlof zijn. Als de werkgever haar het niet rustiger aan laat doen vind ik dat trouwens wel heel onmenselijk en onbegrijpelijk. 

Als 20 aug haar uitgerekende datum is, zit ze nu 4 weken voor de uitgerekende datum. Dan zou ze verlof moeten hebben. Zo niet kan ze de verlof al wel inlaten gaan. Want als ze zich ziekmeld gaat het verlof toch in. 

Terug
Bovenaan