Hoogzwanger en onbegrip.man ivm feestjes en alcohol

Hey zwangere dames,

Momenteel ben ik 37,3 weken zwanger, doodop en straks trouwfeest van onze beste vrienden. Wordt zeker en vast een prachtig en leuk feest, vandaar mijn angst naar die avond toe.

Ik sprak deze avond nog eens uit dat ik wel schrik heb dat mijn man net strontzat zou zijn, dat ik hoop dat hij er wat aan denkt. Ps ik zou liever vragen wil je echt niet teveel drinken maar dingen vragen zal hij direct als eisen opvatten en valt zeker in de verkeerde aarde.

Met als gevolg dat ik zeer veel verwijten heb gekregen.... :

Ik moet dringend stoppen met me altijd te bemoeien, triestig dat ik zo weinig vertrouwen heb. Hij zal drinken en veel drinken, ik ken hem helemaam niet, zelfs als hij veel drinkt is hij in staat op naast me te staan. Verder sprak hij uit dat hij wel eens zin had in coke morgen, waarop mijn reactie dat ik vind dat dit nu echt niet kan. Tegenreactie was dat hij door coke beter tegen alcohol kan en 'nuchterder' blijft. Ik moet ook gaan oppassen met al mijn commentaar of ik zal m kwijtspelen. Plus de kans dat het die avond is ... is ook maar zeer klein.

Het enige waar ik naar op zoek was was een sprankeltje erkenning dat hij er natuurlijk rekening mee zal houden dat ik hoogzwanger ben. Ik hoor dit ook overal rond me dat dit gebeurd en dat dit ook eens besproken wordt. Vorige bevalling die best zwaar was zoveel aan hem gehad, wil dit zo graag terug... ook al uitgesproken maar heeft ook geen positief effect. Tuurlijk weet ik dat de kans 'klein' is w maar ze is er echt wel, en een bevalling is nu niet zomaar een moment in je leven...

Voel me enorm slecht, soms begin ik te twijfelen aan mezelf of ik dan zo een hoge 'eisen' stel. Ergens ben ik overtuigd van niet want ik spreek enkel mijn angst uit plus wat ik hoop... maar weet dus wel totaal geen raad meer.:( keek er zo naar uit en dit gevoel is al volledig verdwenen..

Coke?

Sorry, maar als hij zo gemakkelijk coke gebruikt zou ik hem liever kwijt dan rijk zijn. Hoe kan je goed voor je kinderen zorgen als je zo makkelijk dit gebruikt?

Ik zou hem lekker laten op die bruiloft en aangeven dat als hij katje lam is en coke gebruikt heeft niet welkom is bij je bevalling. Neem de touwtjes zelf in handen. Ik zou het liever alleen doen dan. En zou hem met een alcohol en drugshoofd niet bij mijn pasgeboren baby laten.

Maar dit is hoe ik denk, mijn vriend heeft 9 maanden lang niet gedronken om mij te steunen. Ik geen wijntje hij geen wijntje!

Ik hoop dat je de kracht kan vinden hier boven te staan, en wens je een fijne bevalling toe. Jij kan dit! Ook zonder hem!

Lieve mama
Jij stelt helemaal geen hoge eisen. Je vraagt simpelweg of je partner en vader van je kinderen een beetje rekening met je wilt houden! Tis heel normaal dat je in deze fase gewoon niet prettig zou voelen bij een situatie waarbij hij helemaal naar de klote is. En als ik helemaal eerlijk ben....vind ik dat jouw partner zich gedraagt als een eikel! Sorry.. maar hoe hij reageert op de dingen die jij aangeeft... dat kan toch niet. Pf vind het heel sneu voor je. Het lijkt er niet op dat hij van gedachten gaat veranderen dus ik heb niet echt tips voor je. Maar jij stelt zéker geen hoge of belachelijke eisen!! Veel succes en sterkte

Hoi,

Wat je verwacht van je partner is heel normaal! Jij hebt je ook 9 maanden moeten aanpassen voor jullie kind. Zelf ben ik nu 33 weken zwanger. Mijn vriend houd ook van een feestje met een drankje. Wij hebben duidelijk afgesproken dat hij een bepaalde periode voor de bevalling nuchter zal zijn. Zodat hij kan handelen als dat nodig is.
Ik vind het erg verdrietig voor je, ik heb geen tips. Maar twijfel niet aan jezelf, je hebt alle recht om dit te verwachten van je partner en vader van je kind.

Je stelt juist helemaal geen hoge eisen… Flink zuipen en coke gebruiken terwijl je op het punt staat vader te worden is echt te gek voor woorden!

Ik zei dat rond die periode ook tegen m’n man. Niet te veel drinken, je moet naar huis kunnen rijden, mij naar het ziekenhuis kunnen rijden en zonder walm naast mij kunnen zitten. Dat had hij zelf ook al bedacht natuurlijk.

Zal toch wat zijn… Dat iemand anders jou naar huis/ziekenhuis moet rijden omdat hij daar niet meer toe in staat is.
Een beetje vent zou na zo'n dag gewoon zorgen dat hij zelf z'n hoogzwangere vriendin naar huis kan rijden.

Misschien moet je het gewoon even laten. Voelde hij zich nu op z’n teentjes getrapt en bedenkt hij later dat hij onredelijk heeft gereageerd. Ik hoop voor je dat hij zich gedraagd en zich bekommert om z’n hoogzwangere vriendin ipv zich in alcohol en drugs te storten.

Hoihoi,
helemaal niet gek hoor. Had met mijn man afgesproken vanaf 37 weken niet te drinken, en dat deed ie toen met 38 weken nog 1x. Heeel boos geworden, snapte het uiteindelijk wel. 5 dagen erna begon mijn bevalling..
Ik denk maar zo: jij doet 9 maanden aangepast leven, dan kan hij dat voor 3 (max 5) weken toch ook even.. zeker met drugs!
groetjes

Wauw, het zou maar de vader van je kind zijn… zorg dat er iemand anders die avond back-up staat om eventueel met je naar het ziekenhuis te gaan voor bevalling of controle oid. Zodra je man nuchter is vertel je hem maar dat je bevallen bent. Hopelijk blijft de kleine zitten, maar dan heb je in elk geval een gerust gevoel.

Sorry maar hij gedraagt zich als 18 jarige

Zo vind dit ook niet normaal hoor van je man
Ik zou wel zorgen dat je iemand hebt die je naar het ziekenhuis kan rijden mocht het toch beginnen.
En voor de rest moet hij het maar uitzoeken.
Mijn man drink 3 weken van te voren ook niks meer hij zei je weet nooit dat het begint. 

Terug
Bovenaan