<p>Opvoedtips gezocht! </p><p>Hoi dames, </p><p>Ik ben nu 32 weken zwanger van de 2e en heb bekkenpijn. Daarbij ben ik deze zwangerschap veel emotioneler dan de vorige. Mijn dochter is 21 maanden oud en heeft inmiddels goed door hoe ze me dwars kan zitten. Niet komen als we naar boven gaan voor een slaapje, steeds de andere kant op rennen, niet mee naar beneden willen of alleen als ze de trap af getilt wordt, op de grond gaan zitten als ik haar probeer de goede richting in te leiden. </p><p>Het is zo vermoeiend, ik heb te veel klachten om haar steeds te tillen, en moet alles verbaal oplossen. Dan probeer ik haar met een spelletje te lokken, of door haar iets leuks voor te houden zoals een boekje lezen boven, of de was doen(ja dat vind zij heel leuk haha). </p><p>Maar het is zo vermoeiend! En ik merk dat ik steeds vaker mn geduld verlies en dan boos op haar word. Maar zelfs dat maakt geen indruk! Dan gaat ze me gewoon na doen, en dat is nogal confronterend om dan je eigen gedrag gekopieerd te zien worden. </p><p>Het wordt me met de week zwaarder en elke dag dat ik haar in mijn eentje heb ben ik helemaal gesloopt + emotioneel en kan ik voornamelijk nog huilen aan het eind. </p><p>Wie heeft een tip voor mij? </p>