Hoogzwanger en superverkouden...

Heeft iemand tips tegen erge neusverkoudheid? Ik heb nu alleen een neuspray met zeezout, maar het schiet nog niet echt op! Ik moet binnenkort ook bevallen en dat lijkt me niet fijn als ik moeilijk door mijn neus kan ademen.

Alvast bedankt voor jullie reacties!

Groetjes Vic

Hey meis misschien dat je kunt stomen met kamillekruiden? En kamillethee drinken dit schijnt ook erg goed te zijn voor je weerstand.
Het is trouwens gewoon te koop bij het kruidvat, en anders bij de natuurwinkel.
Succes alvast met je bevalling en beterschap.
Liefs Marielle

Je zou 's kunnen informeren of je kan stomen (kokend heet water met bijvoorbeeld kamille er in, handdoek over je hoofd en door je neus ademhalen). Hiermee kan je je neus misschien wat openen.
Vermoedelijk is het voorbij als je moet bevallen. Je lichaam zal er zelf voor zorgen dat je (in ieder geval tijdelijk) neus open is tijdens de bevalling. Voor andere middeltjes zal je toch echt even je huisarts of verloskundige moeten vragen, maar ik ben bang dat er weinig middeltjes zijn die je nu mag.
Succes!

Wanneer is het zo ver voor jou?

Zoals Esk al zegt, zal het waarschijnlijk over zijn als je moet bevallen. Je lichaam kan zich tijdens de bevalling maar op 1 ding richten. Bij mijn tweede zwangerschap heb ik met 36 weken een hele erge oorontsteking gehad, wat 3 weken heeft geduurd. Toen die helemaal over was, ben ik met 39w6d bevallen.

Je zou inderdaad kunnen stomen of zelf een zoutoplossing kunnen maken. Verder een tip uit grootmoeder's tijd: een ui door midden snijden en op je slaapkamer zetten 's nachts. Stinkt wel, maar het helpt ook.

Dank voor jullie reacties, ik ga alles uitproberen en hopen dat het snel over gaat. Ik ben zwanger van een tweeling en heb al een aantal x in het ziekenhuis gelegen wegens dreigende vroeggeboorte, dus ik kan het niet voorspellen. Maar ik ben nu 32 weken en de arts heeft te kennen gegeven dat bij mij 35 weken wel ongeveer de max is. De kindjes hebben nu ook al niet heel veel ruimte meer, maar we wachten af!

Soms hoor je ook dat dan juist de bevalling gaat beginnen als je verkouden bent, maar ik hoop dat de kleintjes nog even wachten ;)

Bedankt! Liefs, Vic

Even meeduimen dat je ukkies nog even blijven zitten. Wel tof trouwens dat je een tweeling krijgt want jullie hebben er lang op moeten wachten, niet??? Nu wordt je wens twee keer vervuld. Geniet ervan zolang ze nog in je buik zitten. Dat getrappel ga je echt misses straks!

Hoi,
Je mag tijdens je zwangerschap een week lang gewone neusspray gebruiken! Zolang je het bij een week houd is er helemaal niks aan de hand! Ik ben tijdens mijn vorige zwangerschap ook heel veel verkouden geweest, toen heb ik vaak gestoomd met kamille. Dat kan ook helemaal geen kwaad! Anders zou ik een neusspray kopen en in je ziekenhuiskoffertje stoppen. Dan weet je zeker dat je tijdens je bevalling adem kan halen! Sterkte!
Liefs,
Mar

Terug
Bovenaan