Hoogzwanger en wintersportkleding?

Hi meiden,

Ik ga (als alles goed gaat uiteraard) in februari nog op wintersport, met de familie mee. Zal weinig uitvoeren daar (behalve boekjes lezen, zwemmen, eten  en slapen) maar ik ben toch op zoek naar een warme (ski)broek zodat als ik naar buiten ga, het ook nog een beetje warm heb.

Ik kan tot nu toe niks vinden, iemand een idee?

Thanks & groetjes!
Janneke (nu 22 weken zwanger)

Heb helaas geen erg handige mensen om me heen dus een broek vermaken is geen optie...

ik zou niet weten of er ook positiekleding is in wintersportkleding. Wel weet ik dat je positie-mallots bestaan, die ook lekker dik zijn.  Deze zou je onder je gewone kleren aan kunnen doen?
En ik heb voor de 1e en uitverkoop een XL- ski-jack gekocht. Heb ik tot aan einde zwangerschap aangekund. Heb t ergens in uitverkoop geockt, voor helft van de prijs. Misschien ook een optie?
Succes ermee en geniet van de vakantie ter zijner tijd!
Mira

Ik was vorig jaar 30 weken zwanger op wintersport, ik had een kleine buik en pastte nog wel een skibroek van mijn man, maar het zat helemaal niet lekker.
Ik heb veel in gewoon mijn positiekleding gelopen met eventueel een skionderbroek eronder (paste ik ook nog). Ik heb het daar niet echt koud in gehad. De lokale bevolking loopt ook niet de hele tijd in een skibroek.
Dus echt een oplossing heb ik niet, maar ik wens je een hele fijne vakantie!!

P.S. Dochter is nu 8 maanden dus dit jaar heerlijk skieën.

Hoi,

Als rechtgeaarde ski-juf moet ik natuurlijk even reageren!
Ben zelf vorig jaar met 20 weken zwangerschap nog op skivakantie geweest.
Denk niet dat je een skibroek nodig hebt.
A) Als je niet skiet is een gewone warme broek, of thermo ondergoed voldoende.
B) Waar het ECHT koud is, is boven op de berg, en daar "mag" je als zwangere toch niet lang bivakeren, op grote hoogte.
C) Mocht je toch een skibroek aan willen, ik heb vorig jaar, maar toen was ik dus geen 30+ weken...........gewoon mijn gewone skibroek nog aangekund. Bijelkaar gehouden door een elastiek met een lange trui eroverheen..............niemand die het ziet.........

Vrees niet dat er echte zwangerschaps-ski-broeken bestaan........whahaha!
Ik heb vorig jaar nog wel iets geskied, maar ik ken mijn eigen kunnen dus goed, en was een stukje minder ver dan jij. Bovendien ging het op een slakke-tempo. Gewoon heel kalmpjes aan.
Dit jaar gaan we  ons dochtertje op de skies zetten, is dan 5  maanden.........whahaha, grapje! Maar met zulke ouders hoop ik wel dat ze het leuk gaat vinden, zoniet is het natuurlijk ook prima..........

Veel plezier!

Hi ladies,

Denk idd ook dat er geen positieskibroeken zijn. Misschien dat ik een lijn kan gaan ontwerpen ism Noppies? ;-)
Een positiemaillot of thermo-ondergoed is uiteraard een goed idee! En goede snowboorts zodat dit michelinpoppetje niet uitglijdt, haha!
Er zijn superveel sites waar kleding te koop is maar jassen is lastig. En vaak al uitverkocht. Ben nogal klein en als ik een jas maat XL ergens koop dan ziet dat er echt niet uit. Maar goed blijf nog even zoeken.

Thanks voor de tips dames!!

We gaan elk jaar in februari dus kijk nu al enorm uit naar de wintersport van 2010: op skivakantie met ons guppie van 11 maanden! (gek idee!)

Groetjes Janneke

Ik was vorig jaar januari bijna 30 weken zwanger en ik deed net als reisa, de skibroek van mijn man aan! Stond inderdaad niet echt charmant, maar ik deed er een leuke trui op en ik was alsnog de blits.
Ik heb wel boots met spikes gekocht. Die kan je in en uit klappen. Waren redelijk aan de prijs, maar ik heb er in Oosterijk echt geen seconden spijt van gehad.
Wij wandelde nogal veel (niet geskied!!!!!) en ik had ze echt wel nodig.

Wij gaan in februari met onze kleine, hij is dan 10 maanden. Zo leuk, ik heb daar zo naar uitgekeken!!
Veel plezier meiden, die op wintersport gaan en mama's geniet met jullie boefjes..

Groetjes

Hoi,

Ook ik ga op skivakantie rond de jaarwisseling en ben dan ongeveer 22 weken. De verloskundige gaf aan dat skien i.d. niet zo verstandig was, en dat willen we ook niet wagen (helaas), maar langlaufen mocht wel. Dus als ik zin en puf heb, dan ga ik dat denk ik maar eens proberen. Ben i.d. ook van plan om de skibroek van mijn vriend aan te trekken met mijn eigen thermo-ondergoed.

Als jas zou je nog kunnen denken aan een donsjas, want die zijn vaak een stukje korter van model, dus daar is L of XL niet direct zo mega. Ik kan die van mij voorlopig namelijk nog wel aan. Is niet zo goedkoop (evt misschien nog wel redelijk bij de American Today of zo) bij bijv een buitensportzaak.

Succes met zoeken. En als je een goede broek gevonden hebt, laat je het dan weten?

groetjes Miranda

Hai,

Dat bestaat volgens mij niet. Zoals de dames al zeiden is een lekkere warme positiemaillot onder je broek warm zat. Je mag als zwangere toch niet boven de 1500m komen (dan neemt het zuurstofgehalte in je lijf te veel af waardoor je kind schade op kan lopen) en tot 1500 m is het niet heel koud. Heb je geen oude skibroek waar je een stuk stof/elastiek in kan naaien? (niet dat ik zo handig ben).

Veel plezier!
gr.Ing

Terug
Bovenaan