Hoogzwanger in de hitte

<p>Hi dames, </p><p>hoe bestrijden jullie de warmte? <br />ik ben 32 weken zwanger, sta nog gewoon op de winkelvloer zonder airco en weet niet meer zo goed hoe ik mijn warmte kwijt moet... nog 4 dagen werken tot mijn verlof. </p><p>thuis heb ik nog een meisje van 1,5 rondlopen dus even rustiger aan doen is toch echt lastig. En aangezien we op 3 hoog wonen vind ik een zwembadje op het balkon geen veilige optie(er is een open rand onderaan het balkon). <br /><br /></p><p>alvast bedankt voor de tips!?</p>

Hier bijna dezelfde situatie. Ik ben 33 weken en na deze week verlof. Ook nog even doorbijten in een kantoor zonder airco. Ik probeer thuis zoveel mogelijk bij een ventilator te zitten of met mijn voeten in een badje. En af en toe lekker even douchen (juist warm, dan kan je lichaam de warmte beter kwijt en dan voelt het daarna weer even koeler aan). Ook een dreumes van 2 rondlopen die door de warmte soms erg opstandig is. Ik probeer in de ochtend wat dingetjes te doen en dan s middags maar gewoon plat liggen. En dan zit m'n kind soms maar even voor de tv ??‍♀️ Ow en heel veel ijsjes eten haha. T is echt even pittig, hopelijk koelt het snel weer een beetje af. Ik bedenk me maar dat ik blij ben dat ik met dit weer niet hoef te bevallen ? 

Wat Lalana zegt, ik ben vooral blij dat ik nog niet in mijn kraambed lig ?. Nu bijna 32 weken zwanger met een dreumes van 1.5. Ik moet nog 4.5 weken thuiswerken terwijl het op mijn werkplek in de middag 29 graden is. Ik ben redelijk aan mijn ventilator gekluisterd en heb verder het geluk dat mijn man en onze dreumes op dit moment beste vriendjes zijn. Ik probeer mijn werk zo in te delen dat ik s middags even kan rusten en ben vanochtend ook om 7:15 al begonnen met werken. Maar ik kan me voorstellen dat jij niet echt veel ruinte hebt om je uren zelf in te delen. Wat hier verder goed helpt zijn voeten badjes, een douche en vervolgens mijn haren lekker nat laten en proberen de hitte zoveel mogelijk te accepteren.

Ik had een schone plantenspuit en sproeide af en toe wat koud water over armen, hals en gezicht. Verder inderdaad continu een koud voetenbad en de ventilator was mijn beste vriend. 
Het ziet er natuurlijk niet echt profi uit maar misschien kun je een koud, nat doekje in je nek leggen als er geen klanten zijn? Of een koud compres uit de vriezer, dat werkt nog beter. Polsen onder de koude kraan helpt ook. 
Het valt niet mee dames! Succes ?❤️ 

Ik ben nu 39+1, en ook een dreumes van 17 maanden in huis ?
Ik ben (uiteraard) al met verlof. Daar maak ik dankbaar gebruik van, door echt NIKS te doen (mijn man "werkt" veel thuis, dus kan zich gelukkig wat meer ontfermen over de kleine). Voeten omhoog en een ventilator op mijn gezicht.
Af en toe verkoeling zoeken onder een koude douche, voeten in een koud badje, veeeeel drinken 
Voor op je werk is dat allemaal misschien wat lastiger ? doe rustig aan en probeer wat vaker een pauze in te lassen, als dat mogelijk is
Sterkte met die laatste dagen werken 

Ik ben nu 33 weken zwanger en ook thuis met een tweeling van bijna 2 jaar. Zoveel mogelijk bij de ventilator zitten, of met een natte doek in je nek zoals hierboven al genoemd werd. En wij wonen ook in een flat met balkon, ik heb bij de Kruidvat het Playing Kids-zwembad aangeschaft voor 10 euro, erg groot bad met een hoge rand. Ik laat mijn meiden ook niet alleen op het balkon dus als het zwembadje gevuld is dan ga ik er zelf lekker bij zitten, daar is het bad ruim genoeg voor :) dat scheelt voor jezelf ook echt qua verkoeling en je kunt tegelijkertijd je dochtertje in de gaten houden. En af en toe bezoekjes naar de supermarkt of andere winkels met airco zijn echt heerlijk als je daar de energie voor hebt

Wat fijn om te lezen dat jullie de dagen ongeveer hetzelfde vullen! Die mentale support doet me al goed? 
hét uitje van de dag is inderdaad naar de supermarkt voor het avondeten. En daar doe ik zo lang mogelijk over? wat trouwens wel weer tegenstrijdig voelt door Corona... 
De plantenspuit tip kan ik wel iets mee. Bedankt!

Misschien nog een tip om wat lekker fruit (druiven/watermeloen/komkommer e.d) in de koelkast leggen en koud eten.
Is lekker verkoelend en daardoor krijg je ook nog eens extra vocht binnen.

Terug
Bovenaan