hooikoorts en andere allergien

<p>Hoi dames! </p><p>Ik heb al jaren hooikoorts waar ik tabletjes van de dokter voor slik.. Werkt prima.. Nu mag ik deze tabletjss tijdens de zwangerschap niet slikken, en heb ik alleen nog een neusspray voor de minder erge dagen.. Maarja.. Het seizoen is wel weer begonnen en die neusspray werkt totaal niet. Sta elke dag op met jeukende dikke ogen en een neus vol bloed. </p><p>Iemand die weet of er vervangende medicijnen zijn die ik wel tijdens de zwangerschap mag gebruiken? </p>

Ik heb ook al jaren medicatie voor allergie waaronder hooikoorts. Ik heb nu tijdens mijn zwangerschap ceterizine gekregen, de allercholoog in het ziekenhuis zei dat ik deze gewoon kon gebruiken. Mijn collega die ook last van allergieën had moest ook stoppen, tot ze aangaf dat deze medicatie bestond, toen mocht ze deze ook gebruiken. Mijn man gebruikt ze ook voor hooikoorts en werken prima! Het is eventueel zonder recept bij de apotheek verkrijgbaar, maar zou je wel adviseren om het even met je huisarts te bespreken.

Groetjes Manon

Dag Leone, 
Ik heb zelf hooikoorts, kattenallergie en hondenallergie. 
Ik mag wel pillen gebruiken ze heten allerfre ik heb ze gekregen van de huisarts beetje gek dat jij ze niet mag. 
Ik heb inderdaad ook een neuspray en oogdruppels, ze werken inderdaad niet heel goed maar beter iets als niets. 

Groetjes! 

Thanks voor de antwoorden dames! Ik ga de huisarts nog maar eens even bellen want de hele dag hartstikke benauwd zijn is ook niks. 

Vraag je huisarts om Citrizine. Dat is veilig tijdens de zwangerschap en werkt beter dan de spullen zonder recept. Wel aan te raden om niet de gehele zwangerschap door de slikken maar alleen wanneer het nodig is. 

Loratadine kan je ook om vragen het nadeel van cetrizine is dat ze licht versuffend werken niet echt prettig tijdens de zwangerschap

Terug
Bovenaan