hooikoorts

Hallo ik ben 14 weken zwanger en heb al jaren last van hooikoorts, nu mag ik van de dokter geen medicijen hiervoor gebruiken. Heeft iemand tips of ideeen want ik wil op mijn bruiloft ( vlg. maand) niet de hele dag met een snotneus en tranende ogen rondlopen!
 
Hoi Ruth,

Van mijn huisarts mag ik gewoon Beconase neusspray gebruiken, dat helpt in ieder gevak iets. Hij heeft me verzekerd dat dat geen kwaad kon als je zwanger was of probeerde te raken! Sterkte, ik heb op dit moment ook onwijs veel last...

Kiki
 
Hoi, ik heb overlegd met mijn huisarts en ik mag het midddel (spuitbusje met neusspray) natriumcromoglicaat gewoon gebruiken.
Dit kun je bij de apotheek zelf ook kopen (wel prijzig trouwens, ongeveer 15 euro).
Dit middel legt een laagje over je neusslijmvliezen zodat ze minder gauw geirriteerd zijn.

In ieder geval: een mooie trouwdag toegewenst, groetjes Janine
 
hoi,ook ik heb erg last van hooikoorts en ga ook volgende maand trouwen.Maar ik mag gewoon medicijnen gebruiken dat heeft hij speciaal voor mij uitgezocht en er is best veel wat je mag gebruiken dat heb ik zelf gezien alleen ze moeten er iets meer moeite voor doen.ik gebruik nu polaramineen een neusspray.Ik heb ook nog overlegt met de apotheker over homeopatische medicijnen ,maar die worden niet getest dus hij raadde ze mij af.Maar deze medicijn is goedgekeurd werd ook door de apotheker verteld dus moet je misschien toch nog een keer bellen want ik kan mij voorstellen dat je niet met hooikoorts op je trouwdag wilt rondlopen.Ik ga 28mei trouwen en jij?Alvast een hele fijne dag toegewenst en ik hoop dat je nog iets krijgt voor de hooikoorts.Gr anita
 
hoi ruth,

net zoals kiki gebruik ik ook beconase.
helpt altijd iets, bij mij best wel goed.
en ook mijn huisarts en zelfs de apotheek nog eens hebben verzekerd dat het totaal geen kwaad kan.
en je kan het op doktersrecept krijgen, dus gratis.
zeker het proberen waard.

en natuurlijk ook nog een hele fijne bruiloft toegewenst.

groetjes dolfijntje
(week26)
 
Hoi, ik heb ook veel last van hooikoorts. Volgens mijn apotheker kun je geen preventieve pillen slikken als je zwanger bent (zoals Claritine ofzo), maar wel neusspray Pollynosan van Dr. Vogel. Helpt lang niet zo goed als die pillen, want je kunt het pas gebruiken als je al een reactie hebt. Maar het is in ieder geval iets. Succes en een fijne dag!
 
Terug
Bovenaan