hooikoorts

geen allergietabletten mogen gebruiken de zwangerschap is onzin, Ten onrechte zeggen veel artsen en apthekers dat niets mag tijdens de zwangerschap, maar dat is veelal gemakzucht ( er is veel nieuwe informatie maar dat opzoeken en weten kost tijd en moeite) en ze willen geen risico's lopen met aansprakelijkheden bij zwangeren ( het DES verhaal)

Tavegil ( clemastine) is dan wel het enige middel dat veilig mag ( categorie B) en veel onderzoek en ervarin mee is. Als je een allergische shock krijgt is dat ook was je in het ziekenhuis krijgt, zwanger of niet. Dus: op naar je huisarts en vraag ernaar. Ook je apotheker kan je hiermee overtuigen: ( er veel over te vinden op internet en daar ook vrij te koop)

)

Pregnancy

Teratogenic Effects. Pregnancy Category B: Oral reproduction studies performed with clemastine fumarate in rats and rabbits at doses up to 312 and 188 times the adult human doses respectively, have revealed no evidence of teratogenic effects. There are no adequate and well-controlled studies of clemastine fumarate in pregnant women.


( geen schadelijkheid bij doses tot wel 312 keer de menselijke dosis)

Probeer het middel wel uit voor je bruiloft want sommige mensen worden er iets moe van. Ik gebruik 1/2 tablet preventief op een nuchtere maag en dat gaat prima!!! (Als je niet binnen 1 uur wat eet werkt het wel 12 uur!)Zeker als je zo weinig heftige reacties vertoont.

Suc 6 en een heerlijke bruiloft!!!
 
Ik heb een hele rare tip. Een vriendin van mij heeft ook hooikoorts en een kattenallergie. Ze gebruikt nou van die listerine of sportlife-shocks strips/plakjes. Je weet wel, die in zo'n plat doosje die je dan op je tong moet leggen en laten smelten. Ze zegt dat alle luchtwegen dan opengaan en dat zorgt ervoor dat ze geen snotneus of rooie ogen krijgt. Misschien iets om ook te proberen?
 
Terug
Bovenaan