Hoop, dromen, toekomstplannen en kleine kansen.

Lieve Miep,

Ik denk dat ik op dit moment niet de juiste persoon ben die je kan troosten maar ik moet zeggen dat je verhaal me diep geraakt heeft. Nu zit ik zelf ook met verdriet maar dit is gewoon ongelooflijk. Ik denk niet dat ik bij 17 weken er nog maar een beetje rekening mee zou houden dat het ook nog wel eens slecht zou kunnen aflopen.
Ik hoop dat je heel veel kracht en liefde hebt om dit grote verlies te kunnen verwerken en het een plekje in je hart te kunnen geven.

Veel sterkte,

Corina

Lieve meiden,

bedankt voor jullie lieve woorden.

Het is precies zoals Corina zegt, je verwacht het niet met 17 weken.

Ik ben helemaal beduusd, verdwaasd en kan het maar niet geloven.

Ondanks eerdere miskramen had ik me niet drukgemaakt. Ik ben het type
van bewaar je zorgen voor morgen, als iets waarheid wordt dan is het
vroeg genoeg om je er druk over te maken. Gelukkig maar, nu heb ik toch
een tijdje kunnen genieten.

Ik zie wel tegen donderdag op. Want nu is er een verschil met mijn
vorige mislukte zwangerschappen, ik moet gewoon bevallen met weeën en
al.

Eén positief ding voor mij, ik heb al twee geweldige gezonde kiddies,
en ik weet dus dat het wel kan. Voor mijn man is het anders. Het zou
zijn eerste zijn. Hij is behoorlijk van slag, het zal donderdag dan ook
een moeilijk emotionele dag worden.

Corina, ik wens jou ook heel veel sterkte met je verlies. Ik hoop dat
je de moed hebt om weer op te staan en te kijken naar alle mooie dingen
die nog komen gaan.

Denk eraan blijf dromen, want dromen zijn je hoop voor de toekomst.

Kus

Miep

Hoi miep,

Ik wil je heel veel sterkte wensen met deze nachtmerrie, kon ik je maar wakker maken uit deze enge droom. Helaas de werkelijkheid is soms zo vreselijk hard. 17weken dan ben je net opgelucht adem aan het halen en dan dit, dan gebeurt er dit!!

Donderdag gaat je kindje geboren worden, misschien ben je bang voor wat komen gaat. Ik hoop dat je genoeg kracht hebt voor deze moedige prestatie.

Sterkte..

Liefs Bibi

Lieve Miep
Ik kan me niet voorstellen hoe jij je moet voelen!Ik weet alleen dat je alle steun kan gebruiken.
Ik wil je heel veel sterkte wensen voor morgen.

liefs van Cindy

Lieve Miep,

Het is misschien een beetje laat maar ik lees nu pas na een dikke 2 weken niet op het forum te zijn geweest je bericht.
Wat verschrikkelijk.... Ik kan het weten..
Vorig jaar september, was ik 20 weken zwanger. Ik was er ongerust na een nierbekken ontsteking en vroeg om een uitgebreide echo. Die kreeg ik, een 20 weekse echo. En daar bij de echogravist werd mij verteld dat het hartje van ons dochtertje niet mee klopte. Ook mijn hart stond op dat moment even stil..........
Ook mijn weeen moesten kunstmatig worden opgewekt met tabletjes,. en met een infuus. Pas na 10 dagen kwamen bij mij de weeen. En ben ik bevallen   van ons dochtertje Naomi. Weg waren al onze dromen, en verwachtingen.... En toen kwam ik weer met een lege buik thuis.. Wat was dat raar. wij hebben heel veel steun uit overwachte hoek gekregen. Mijn verwerking kwam pas laat op gang, doordat ik het te ver weg had gedrukt door die 10 dagen wachten op de weeen. Maar een aantal weken later kwam met behulp van een psycholoog toch het verdriet op gang, en kon ik met de verwerking beginnen. wij hadden ook obduktie laten verrichten op ons dochtertje. Daaruit bleek dat ze het Turner syndroom had. Een chromosoom afwijking die bij 1 op de 2500 kinderen voorkomt.
Het lag dus niet aan mij. Al met al heb ik 5 maanden nodig gehad om mijn leven weer enigzins op te pakken. Het had veel meer met me gedaan dan ik had gedacht en wou toegeven. En nu ruim een half jaar laten ben ik weer in verwachting. Ben nu 12 weken, en nu weet ik zeker dat het goed komt, ik voel me nu veel anders als bij de vorige zwangerschap. Ik ben er veel zekerder van, en ondertussen bij elke echo, schiet ik weer in de stress, klopt het hartje nog????

Met dit verhaal wou ik je even laten weten dat het dus vaker voorkomt, maar jij zult nu waarschijnlijk denken, waarom nu juist wij.
Ik wil je heel veel sterkte toewensen, en blijf er met elkaar over praten, wat jullie gevoelens bij dit grote verdriet zijn, geef elkaar de ruimte om het   te verwerken op je eigen manier, maar sluit elkaar niet buiten.
Je zal nog een moeilijke tijd tegemoed gaan, Maar er zal ook zeker voor jullie een andere tijd aanbreken.

Nogmaals veel sterkte, ik denk aan jullie.

Veel liefs,
Pascalle

Terug
Bovenaan