Hoop opgeven?

Hoi
Ik moet even mijn hart luchten.

Ik weet het even niet meer. En zit er een beetje doorheen. Ik probeer nu 16 maanden zwanger te worden. Ik heb 1 miskraam met 7 weken gehad en 3 ging het na een week mis. Ik ben nu 40 maar had al veel eerder kinderen willen krijgen. Maar ik kreeg op mijn 30e een zware vorm van epilepsie waar ik veel medicatie voor moet slikken. Ik ben 3 jaar bezig geweest met het afbouwen van mijn medicatie naar een niveau wat acceptabel is. Maar het is nog steeds veel. Ik ben verder gezond, ik heb elke maand een eisprong, mijn eierstokken en baarmoeder zijn prima en bij mijn man is ook alles in orde.

Ik ben net weer ongesteld geworden en ben zo teleurgesteld. Ik had deze maand zo'n goede hoop.
Is het mijn leeftijd? Medicatie? Ik weet het gewoon niet. Mijn beste vriendin ging er deze maand voor en is zwanger! Ik gun het er zo maar ik wil ook zo graag.
Het ivf traject wat eerst werd geopperd kan niet vanwege de hoeveelheid hormonen en mijn epilepsie.
Ik ben echt zo verdrietig.
Kent iemand van jullie deze combi, 40 zijn en medicatie slikken?
Dankjewel
Susanne
 
Dankjewel Martina voor het reageren. En het is waar wat je zegt. Soms vind ik het moeilijk te geloven dat het nog gaat lukken. Maar wie weet
 
Wij zijn ook meer dan een jaar bezig geweest. En ook dat zul je al vaak gehoord hebben. Maar stellen die zeggen dat het in een keer lukt zijn ook zeldzaam.
overigens herken ik het gevoel van waarom de anderen wel een kindje en wij niet, heel erg. Dat is geen jaloezie, afgunst of haat. Het is denk ik meer wanhoop en angst. Voel je niet rot als je dat wel eens denkt. Ik denk en vind zon reactie begrijpelijk.
 
 
Hoi,
Nou ik zal je gerust stellen ben nu 17 maanden bezig en nog niet zwanger.ook hier is alles goed ook bij de man
Enigste wat ik heb is endrometryose achter mijn baarmoeder zitten maar dat kan geen kwaad volgens de gynaecoloog. Heb vandaag een follikelmeting gehaf om te kijken hoe het daar mee zat maar dat zag er goed uit en zal in deze dagen eisprong hebben. Hebben ze bij jou al een hcg onderzoek gedaan? Bij mij wel dan spuiten ze de eileiders ook door met dat onderzoek en dan heb je  de eerste 4 tot 6 maanden 10/15% extra kans op zwangerschap. Alleen helaas bij mij dus niet.  De gynaecoloog heeft er over gehad om insiminatie te gaan doen maar dat hangt nu eerst af van mijn bloedonderzoek van de progesteron  en dat weet ik pas 14 feb. Want moet vrijdag pas bloed prikken ivm de cyclus dag. 
Mijn advies is vraag anders een onderzoek aan of stap over naar een gynaecoloog waar je ern goed gevoel bij hebt.
Ik.baal ook iedereen om ons heen word zwanger !! Maar ook wij worden zwanger en ik denk maar zo zal nu wel een reden zijn waarom het nog niet gelukt is .
 
Hoi! Wij zijn ook bijna 2 jaar bezig inmiddels. Eerste jaar moesten we zelf proberen daarna zijn we doorgestuurd. Met hem is alles helemaal goed. Ik zelf hang tegen een lichte vorm aan van pcos. Of geen eisprong of een hele late waardoor ik cyclussem had van meerdere maanden. Slik nu al maanden Clomid wat zorgt voor een eisprong en regelmatige cyclussen. Het is nu even spannend want ik verwacht mijn nod ieder moment. 
Mocht ik weer ongesteld worden ga ik Clomid voor de 9de keer slikken geloof ik. Ik ben overigens getrouwd en net 27 geworden. Hij wordt over een half jaartje 29. Ik moet wel zeggen dat ik het los heb gelaten. Tuurlijk de wens blijft maar het werd een obsessie en dat moet niet. 
Ik wens jullie allemaal succes!! En blijf rustig je gevoelens delen hoor!
 
 
 
Goedemorgen,
Fijn dat jullie reageren, wat knap dat je het hebt losgelaten Stefanie. En het klopt ook. Het kost bergen energie en veel teleurstelling. Je krijgt een soort van kokervisie. Het sijpelt de hele dag door je hoofd. Ik hoop dat de clomid snel zn werk gaat doen.
Ik heb morgen een belafspraak met mijn arts. Ik krijg de uitslag of mijn bloed te snel stolt waardoor de innesteling kan mislukken. 
Goede tip van jou Beertje, om dan te vragen of mijn hgc waarde nog een keer geprikt kan worden. Heb je nog andere tips die ik morgen kan vragen? Wat is nog meer belangrijk. Op zich ben ik over het algemeen wel tevreden met haar.
Zal eens gaan googelen wat er nog meer kan.
Fijne zondag.
Groetjes Susanne
Susanne
 
 Beste Susanne,
Ik begrijp je frustratie helemaal.
Wij zijn ook bijna 2 jaar bezig geweest met zwanger worden waaronder ik 3 miskramen heb gehad.
Wij hebben toen de chromosoom onderzoek laten doen. Gelukkig was deze goed. Tevens kreeg ik ook een echo. Mijn baarmoederslijmvlies was toen 6 mm de gyneacoloog zei dat dit prima was. Maar die maand weer niet zwanger wat een teleurstelling. Zelf op onderzoek uit gegaan en het bleek dat 6 mm helemaal niet goed was(aan de lage kant) ik ben toen tarwekiem olie gaam slikken vanaf dag 1 en die maand ook zwanger geworden. Ik ben op dit moment 24 weken zwanger.  Ik had ook van alles geprobeerd acupunctuur etc. 
Wellicht dat dit jou ook kan helpen. 
Ik weet hoe de onzekerheid voelt. 
Liefs Rosiana 
 
Terug
Bovenaan