Hoort hier niet, maar moet het eeeeeeeeeven kwijt....

Hoi,

Ik weet wel dat wij er eigenlijk ( nog ) niet voor gingen, maar ik wilde wel weer heel graag zwanger worden. We hadden alleen nooit verwacht dat het al zo snel raak zou zijn. Met Hjerre deden we er ook ruim een jaar over!. Omdat ik ook dacht dat ik niet zwanger zou zijn, was het wat dat betreft ook niet spannend, maar nu des te meer!
Ja eerlijk is eerlijk, het is wat vlot. Als de kleine er is dan is Hjerre een maand of 15. Worden lekkere drukke jaren, maar ja, als we nog een jaar hadden gewacht was het ook druk!
Een mevrouw zei tegen me dat je nog beter een kindje ' krijgen'   wanneer de oudste onder de twee jaar is, want dan is het rustiger volgens haar, omdat anders die oudste van alles uithaalt, maar ja, ik vermoed dat Hjerre dat met 15 maanden ook wel zou doen.
Ik vind het wel heel erg spannend die verantwoordelijkheid erbij voor nummer 2. Ik ben nu nog erg met Hjerre bezig. En soms voel ik een licht gefladder in mijn buik ( heerlijk) en dan denk ik, oh ja, jij komt er ook aan! Je beleefd het heel anders en je geniet ook anders omdat je nog meer om te genieten heb. ( vooral nu de ergste zwkwaaltjes weg zijn)
Ik ben niet bang dat ik het niet aankan of dat ik niet genoeg liefde heb voor de tweede, dat heb ik nu al. Waar ik wel een beetje bang voor ben is dat de een misschien wat minder aandacht krijgt dan de ander. Minder dan je zou willen geven.
Al met al, voel ik me op het moment heel gelukkig met mijn lieve zoon, man en klein spruitje en heb ik er totaal geen spijt van. Sterker nog: ik gun het iedereen die het graag wil!

Ik hoop voor je dat je lekker snel weer zwanger ben!
Veel succes!

Hanneke

Zal ik er eens een paar wijze woorden tegenaan gooien, hahaha. Er is geen peil op te trekken wanneer het nu makkelijker of moeilijker is qua leeftijd  tussen de oudste en de jongste. Het heeft gewoon met zoveel factoren te maken.

Leeftijd oudste kind
Is het kind moeilijk/makkelijk
Hoe zit je zelf in je vel nadat je bevallen bent
Heb je een partner die goed mee helpt of juist helemaal niet.
Hoe doet het "nieuwe" kindje het
Ben je een precies type en vind je dat je huis picobello moet zijn, of kun je ook met minder genoegen nemen.

Het is maar net hoe hoog je de lat voor jezelf legt, denk ik dan maar.  

En zo kan ik nog wel even doorgaan. De een draait zijn hand niet om voor een leeftijdsverschil van amper 12-13 maanden en de ander moet er niet aan denken om er al zo snel weer voor te gaan.

Denk maar zo, als je er al zo serieus mee bezig bent, komt het vast helemaal goed.   Ik merk wel dat ik het bij de tweede allemaal wat makkelijker doe en niet zo vaak twijfel over dingen. Tussen Merijn en Siebe zit 25,5 maanden en ik zou ze niet korter op elkaar gehad willen hebben. Ik heb altijd gezegd dat er minimaal 2 jaar tussen moest zitten en dat is dus ook zo.

Voor de enthousiaste oefenaars. Toi toi toi!!! Ik duim voor jullie!!!

he kiekje,

wat leuk mijn dochtertje heet ook Lynn, zij is geboren op 18 september, bijna 6 maanden.

Maar goed effe terugkomend naar het onderwerp.
Wij  hebben sinds afgelopen maand geen middeltjes meer gebruikt.
En hebben zoiets van, we zien wel hoe het loopt.
Heb net negatief getest. Was eigenlijk wel een beetje blij haha.
Ik ben bij mijn dochtertje 3,5 week te vroeg bevalln, en als dat weer zou gebeuren dan zouden ze maar net 13 maanden schelen.   Vogende maand zal beter uitkomen.( Had ook niet vrwacht dat het meteen raak zou zijn )
Ik denk dat je twijfels altijd wel een beetje zal blijven houden.
Het is een grote stap en als je zwanger bent kan je niet meer terug.
Maar je weet van te voren toch niet hoe het zal gaan lopen.
Elke leeftijd ertussen heeft z'n voor en nadelen.
Maar als het eenmaal zover zal het vast vanzelf gaan. Het is even je draai vinden denk ik.

groetjes.

Ja, bij mij begint het ook al weer aardig te kriebelen. Bij mij is het ook nog eens een moeilijk verhaal, Marit is na ruim 5 jaar hormoonbehandelingen en IVF ontstaan. En er spelen nog meer factoren mee in de beslissing om  voor een 2e te gaan. Mijn hart is er groot genoeg voor, alle omstandigheden lenen zich heel goed voor gezinsuitbreiding. MAAR, ik heb wat gezondheidsfactoren waar we rekening mee dienen te houden, Ik heb een (lichte) hartafwijking en ben hoge bloeddrukpatient, dit zijn behoorlijke risicofactoren tijdens een zwangerschap. Gelukkig kunnen ze met medicijnen tegenwoordig een heleboel, maar het blijft natuurlijk schadelijk (enigzins) voor het kindje. Ook ben ik sinds Marit er is, me nog bewuster geeworden van mijn gezondheid, wat nou als de zwangerschap fout gaat en ik kom te overlijden? (het komt tegenwoordig namelijk steeds meer voor dat vrouwen met deze aandoening sterven tijdens zwangerschap) Ik moet er werkelijk niet aan denken om mijn lieve meisje achter te moeten laten! Mijn gezondheid even vergeten, ja ik zou graag een 2e kindje willen, zeker ook voor marit. Nee, ik zal niet meer gaan IVFfen, dan zou ik de natuur op zijn beloop laten. IVF is erg zwaar en ik zie dat niet zitten met de zorg voor marit erbij. Zucht......geen pasklare keuze dus!

Liefs Monique

Whaaaaa annet!!!! Wat leuk voor jullie!!!!

Wij zaten toen samen op het zwanger worden forum, maar nu ga ik nog niet met je mee hoor. Ik denk aan eind dit jaar maar proberen....

In ieder geval heel veel succes!!!!

groetjes janine

Terug
Bovenaan