Hopen op een "normale" bevalling na keizersnee...

Hallo allemaal,

Ik ben bijna 10 maanden geleden bevallen door middel van een keizersnee.
Ik  vond dit heel erg tegenvallen en heb er best nog een tijd last van gehouden zowel lichaamlijk als geestelijk.
De bedoeling was eigelijk om thuis te bevallen maar nadat ik 24uur met gebroken vliesen thuis had gezeten kwam de eerste terleurstelling dat ik in het ziekenhuis zou moeten gaan bevallen!
Aan de andere kant maakte me het op dat moment niet zo heel erg veel uit want had al 24uur pijn en had geen oog dichtgedaan.
Om een heeeeeel lang verhaal kort te maken had ik na 40uur weeen nog maar 7cm ontstuiting en was ik helemaal uitgeput had inmiddels al 2 nachten niet geslapen.
Toen de gyn zei dat ik een keizersnee ging krijgen vond ik dat heel erg jammer, ik had nu voor mijn idee 40uur voor niks zo m'n best gedaan en wou het afmaken ook.
Toen ik uiteindelijk m'n ruggenprik had gehad viel er wel een rust over me heen ik kon eindelijk  even ontspannen.
Als ik nu teug denk aan die dagen kan ik nog steeds heel erg van ballen dat het zo gelopen is.
Het had me zo mooi geleken om  m'n zoontje zelf op de wereld te zetten en gelijk op m'n borst te krijgen ipv even snel in de lucht.
Ik heb echt heel erg het gevoel dat ik iets gemist heb.

Dat je nog zolang last houd van je wond is eigelijk logische maar denk je niet zo bijna als je het zelf niet meegemaakt heb.
Ik gaf borstvoeding maar voor ik m'n bed uit was om m'n zoontje te pakken en een goede houding te vinden om te gaan zitten was ik een half uur verder.
Gelukkig heb ik een geweldige vriend die alles deed wat hij kon.
Je bent net moeder en je wilt je kind in bad doen en lekker met hem wandelen maar de eerste 2 weken kwam ik de deur niet uit.
En toch heb ik vriendinnen die zeggen; wees blij dat je het er niet heb hoeven uitpersen!!!
Ik geloof ook best dat het verschrikkelijk veel pijn doet maar toch weten mensen denk ik niet wat ze zeggen dan.
Nu ik weer zwanger ben hoop ik ook echt heel erg dat ik nu op een  "normale" manier mag gaan bevallen.
Ik heb volgende week m'n eerste afspraak bij de verloskundige en wil haar dan ook echt duidelijk maken dat ik  het nu iig weer wil proberen (geen 40uur hoor!)
want de gyn had  het erover om de volgende keer een geplande keizersnee te doen maar de wil ik echt niet.
Als het een keizersnee wordt dan is het niet anders maar geen geplande.

Zijn er meerdere vrouwen die ook een keizersnee hebben gehad en nu hopen op een gewone bevalling???

Liefs Bianca.

Hoi,

Onze eerste is na 16 uur uiteindelijk met een spoedkeizersnee geboren omdat hij niet mijn bekken paste. Ja dat weet je ook niet van te voren.
Wat was bij jou de reden, alleen dat je niet genoeg ontsluiting had? 40 uur is lang hoor en je raakt zo uitgeput dat je vaak geen energie meer hebt om nog te persen.
Je bent wel erg snel zwanger na een keizersnee. Heb je dit wel besproken tijdens de controle bij de gyn na de bevalling. Dat je snel weer zwanger wilt worden?
Ze adviseren vaak zeker een jaar te wachten, i.v.m het genezen van de wond en versterken van je litteken.
Je kan in principe een gewone bevalling krijgen na een keizersnee als er verder geen andere redenen waren waarom je een keizersnee hebt gehad.
Bij mij wordt het een ander verhaal als weer blijkt dat de baby te groot voor mij is.
Wat ik nog wel wil toevoegen is dat ze niet inleiden na een keizersnee. Je krijgt dan vaak een weeën storm en je litteken kan dan scheuren.
Zorg dat je genoeg informeerd en gewoon anders een afspraak met je gyn maken om alles te bespreken over wat jouw mogelijkheden zijn.

Evelien mv Dylan en 34+5 zwanger

hoi hoi

ook hier een keizersnee kindje

het begon vrijdag op zaterdag nacht met volle weeen maar zaterdag ochtend was het weer bijna weg,dus ik gewoon naar het voetbal veld (mn broertje had een wedstrijd) en rond een uur of 10 begon het weer heftiger te worden maar bleefgewoon rustig doorlopen haha ik denk als ik beetje rond blijf lopen gaat het sneller smiddags rond een uur of 2ging het echt door zetten en ben half 3naar huis gegaan en heb rond half 4 de vk gebeld,maar helaas ik had een kutwijf van een verloskundige pff (gelukkig is ze nu weg uit de praktijk)ze wilde niet komen kijken en moest savonds maar terug bellen nou ik vond het echt niet leuk,ik had buik en rugweeen savonds rond half 7 toch maar weer gebeld en ze kwam uiteindelijk om 20.30 even kijken
pff 2cm ontsluiting maar de pijn was niet te houden snachts kwam de vk nog een paar keer omdat ik telkens belde het enige wat ze zei is neem een douche neem een douche
zondag ochtend :ik was kapot maar moest toch door smorgens half 9 weer de vk gebeld en begon te janken van de pijn weer kwam ze kijken en ja ik had pas 4a5 cm ontsluiting twilde gewoon niet om 10uur weergebeld dat ik echt na het ziekenhuis wilde want werd gek en uiteindelijk ben ik op zondag ochtend om 10.45 naar het ziekenhuis gegaan,de ontsluiting wilde niet verder en werd om 14:00 aan de weee opwekkers gelegt waardoor de onsluiting weer weg ging ik kon niet meer en kreeg smiddags een ruggenprik maar nog schoot alles niet op (al voelde ik me geweldig na die ruggenprik haha)
savonds om 22:00 begon de ontsluiting eindelijk te komen en om 22:55 kreeg ik toch de volle ontsluiting en heb in totaal 54 minuten persweeen gehad maar het wilde gewoon niet lukken,uiteindelijk kreeg ik een spoedkeizersnee
en is mn prinsesje geboren op maandag op 00.14 uur

nu ben ik weer 26 weken zwanger en hoop nu toch echt op een gewone bevalling,heb eigenlijk heel weinig last gehad van de wond enzo maar de buik word er niet bepaald mooier op

liefs mama van caithlyn 03.03.2008

en 26wken zwanger van ons ventje

Evelien, natuurlijk hebben we ons eerst laten informeren door de gyn over evt volgende zwangerschap.
Wij wilden absoluut geen risico lopen met deze zwangerschap.
Hij zei tegen ons dat het niet verstandig was om binnen een jaar weer een keizersnee te krijgen (als het de volgende keer weer een keizersnee wordt) maar dat je voor die tijd best zwanger mag raken.
Hij adviseerde ons een half jaar te wachten en dat hebben we gedaan, na 2 maanden was ik weer  zwanger!
Het probleem bij m'n vorige bevalling was ook een krap bekken (Tijn was 8 pond)
maar de gyn heeft gezegt dat het de volgende keer misschien wel gaat passen maar  hij kan niks beloven.
Hij wilt liever een geplande keizersnee doen deze keer zodat ik niet weer halve wegen naar de ok hoef.
Ik wil het gewoon proberen maar als hij zegt dat dit kind ook 8 pond of zwaarder zal zijn kan ik het waarschijnlijk wel vergeten en gelijk voor de keizersnee gaan!
Enige voordeel is wel dat ik me er nu op kan voorbereiden dat zal al een hele hoop schelen.

Patricia,  als ik het goed heb uitgerekend zit er tussen jou kindjes straks ook 17 maanden  net als bij  mij.
Wat leuk zeg.
Jou verhaal over de bevalling lijkt wel een beetje op dat van mij..........lang en pijnlijk!!!
Ben je bang voor deze bevalling?
Hoe ga jij het bv doen met een wagen, duowagen?
Heeft je dochter het al een beetje in de gaten nu  je steeds dikker begint te worden, of is ze daar te jong voor?

Liefs Bianca.

quote: decembermama reageerde document.write(friendlyDateTimeFromStr('26-04-2009 21:10:44'));

Evelien, natuurlijk hebben we ons eerst laten informeren door de gyn over evt volgende zwangerschap.
Wij wilden absoluut geen risico lopen met deze zwangerschap.
Hij zei tegen ons dat het niet verstandig was om binnen een jaar weer een keizersnee te krijgen (als het de volgende keer weer een keizersnee wordt) maar dat je voor die tijd best zwanger mag raken.
Hij adviseerde ons een half jaar te wachten en dat hebben we gedaan, na 2 maanden was ik weer  zwanger!
Het probleem bij m'n vorige bevalling was ook een krap bekken (Tijn was 8 pond)
maar de gyn heeft gezegt dat het de volgende keer misschien wel gaat passen maar  hij kan niks beloven.
Hij wilt liever een geplande keizersnee doen deze keer zodat ik niet weer halve wegen naar de ok hoef.
Ik wil het gewoon proberen maar als hij zegt dat dit kind ook 8 pond of zwaarder zal zijn kan ik het waarschijnlijk wel vergeten en gelijk voor de keizersnee gaan!
Enige voordeel is wel dat ik me er nu op kan voorbereiden dat zal al een hele hoop schelen.

Patricia,  als ik het goed heb uitgerekend zit er tussen jou kindjes straks ook 17 maanden  net als bij  mij.
Wat leuk zeg.
Jou verhaal over de bevalling lijkt wel een beetje op dat van mij..........lang en pijnlijk!!!
Ben je bang voor deze bevalling?
Hoe ga jij het bv doen met een wagen, duowagen?
Heeft je dochter het al een beetje in de gaten nu  je steeds dikker begint te worden, of is ze daar te jong voor?

Liefs Bianca.

hoi hoi

ja klopt zit dalijk 17maandjes tussen:):) heerlijk voelt het gewoon he
we wisten niet dat het meteen raak was maar zeker gepland:)
nee ben eigenlijk niet bang voor de bevalling jij wel??wil nu wel graag een normale bevalling lijkt me zoooooo mooi.
en nee denk nietdat caithlyn er ook maar iets van snapt hoor hahaha vind ik wel heel jammer dat ze net iets te jong is daarvoor.
en ja klopt we hebben een duo wagen aangeschaft naast elkaar een easy walker sky ik vind achter mekaar echt zo lelijk haha en zo heel veel breder als een normale wagen is hij niet gelukkig.
ook hebben we van de week de nieuwe babykamer binnen gekregen

en jullie hoe willen jullie alles gaan doen?

liefs

Hallo,

Dit is zo herkenbaar om te lezen en eigenlijk doet het ook een beetje pijn...
Ik wilde zoooo graag natuurlijk bevallen bij de eerste, dat het eigenlijk nooit in mijn opkwam dat ik ook een keizersnee zou kunnen krijgen! Ik ben naar een zwangerschapsvergiftiging ook ingeleid en na een lange tijd weeen te hebben gehad kreeg mijn kleine het heel slecht, dus is hij er met spoed uitgehaald. ze namen hem ook gelijk mee, dus ik heb hem ook niet naakt op mijn borst gehad. Ik kreeg hem gewassen en aangekleed terug! Ik heb het daar heel moeilijk mee gehad. Ik wilde dat zooo graag ervaren.
Nu ben ik zwanger van de tweede en ik word volgens mijn gyn, niet meer ingeleid. Hij vind dat een te groot risico voor de wond. Dus voor mij is het hopen dat de weeen ze zichzelf aandienen. Ik heb ook aangegeven bij zo'n intake gesprek van het ziekenhuis, dat ik het daar moelijk mee heb gehad. Ik was gelukkig niet de enige en daarom zijn ze bezig met het protocol aan te passen. Ze wassen de baby niet en laten hem naakt in een couveuze liggen. En dan proberen ze, de baby zo snel mogelijk bij zijn/haar moeder te krijgen. Ik was wel blij om dat te horen. Helemaal nu dat ik 25 weken zwanger ben en nu al kamp met een te hoge bloeddruk. Dus de kans op een natuurlijke bevalling steeds kleiner word!

Zo, dit is ook een behoorlijk verhaal geworden, maar goed je bent dus echt niet de enige!! ( helaas)

Succes ermee

Groetjes

Oh ja, en als mijn tweede geboren word, zit er tussen mijn eerste en tweede ook 17 maanden! Als de tweede netjes blijft zitten dan!
En mijn gyn zei, dat het niks uitmaakt. Je moet niet binnen een jaar willen bevallen. Maar na een half jaar mag je gewoon weer zwanger raken.

Geniet ervan

Wat fijn om te lezen dat ik niet de enige ben die het zo voelt.

Patricia, ik vind het ook heerlijk om weer zwanger te zijn had het echt gemist!
Wij hadden het al gelijk over de volgende keer en iedereen verklaarde ons voor gek na zo'n heftige bevalling!
Ik zie ook niet op tegen de bevalling (duurt ook nog wel ff) ik denk dat ik maar gewoon van een keizersnee uit moet gaan dan kan het alleen maar meevallen, denk ik.
Wij zijn niet van plan een duowagen  te gaan kopen, ik heb een bugaboo en wil een meerijdplankje met zitje gaan kopen.
De eerste paar maanden willen we veel gebruik maken van een draagzak/doek.
We kunnen er altijd  nog 1 kopen als het toch nodig blijkt te zijn.
Het kamertje weten we ook nog niet omdat we begin volgend jaar gaan verhuisen dus krijgt hij/zij daar pas een eigen kamertje en tot die tijd lekker bij ons op de kamer in het wiegje.
Vind je het nu niet zwaar worden om je dochtertje te tillen enzo of valt dat wel mee?
Het voordeel is wel dat ze overdag nog veel slapen (hoop ik voor je) dus jij ook je rust kunt pakken overdag.    

Suno, heel herkenbaar wat je schrijft over het niet bij je krijgen van je kindje, vond ik ook vreselijk.
Ik hoop voor je dat het deze keer wel natuurlijk geboren kan worden en word het toch een keizersnee moet je van te voren gewoon duidelijk aangeven dat je je kindje elijk bij je wilt hebben.
Jou gyn zei dus het zelfde als de mijne  over een volgende zwangerschap na een keizersnee, de meningen zijn hier nogal over verdeeld en iedereen word weer anders ingelicht door de gyn.
Dus ook 17 maanden verschil wat leuk, en hoe bebalt het tot nu toe, vind je het zwaar?
Hoop voor je dat je bloeddruk een beetje gaat dalen en je kleintje lekker 40 weken blijft zitten.

Nog ff een vraagje aan jullie allebei hebben jullie tijdens deze zwangerschap last van jullie litteken gehad dat het ging trekken ofzo???
Bij  mij is het nog altijd gevoelloos 3cm onder en boven het litteken.

Over   een week  mag ik voor het eerst naar de verloskundige en hoop dat snel een echo krijg is het toch allemaal wat  echter.

Liefs Bianca.  

Terug
Bovenaan