Hopen op een "normale" bevalling na keizersnee...

Hoi decembermamma,

ik ben ruim drie jaar geleden ook bevallen via een spoedkeizersnede, maar heb er totaal geen problemen mee gehad. Moet ik ook heel eerlijk zeggen dat ik de tweede dag alweer uit bed was en al snel alles weer kon en dat mijn litteken bijna niet te zien is, zo mooi...dus dat scheelt ook wel een heleboel.

Ik lees inderdaad wel vaak dat vrouwen er echt heel erg mee zitten dat ze niet echt helemaal zelf hun kind op de wereld hebben gezet, maar ik heb dat toaal niet. Natuurlijk zou het mooi zijn, maar het was niet anders. Ik moet eerlijk zeggen dat ik tegen de aankomdende bevalling meer op zie dan dat ik bij de eerste had. Dit omdat ik al een antal keren heb gehoord dat er bij iemand de wond van binnen was gescheurd. En dat lijkt me zó eng en pijnlijk...maar ja.
Buiten dat, zou ik zo weer voor een keizersnede kiezen... Echt bevallen lijkt me véél pijnlijker, haha.
succes,

groetjes Mellow

Zo herkenbaar!! Onze kleine meid is ook met de ks gekomen (na onze zoon 2,5 jaar terug) vond het zoooooooo jammer, en niemand begreep het, zeiden idd allemaal; idealiseer een normale bevalling niet (dat DEED ik ook niet)  maar de emoties zijn anders, je kindje bij je nemen enz.enz. je kan namelijk niet veel na de ks (maar dat hoef ik hier natuurlijk niet te vertellen)

Dit keer (de 2e keer) ging het zó anders! ik mocht haar langer bij me, warm onder het smeer, en ze hadden haar nog niet aangekleed dus ze mocht lekker bloot bij me kroelen. Ik ben niet ziek geweest van de morfine, was dus helder kortom veeeeeel beter!

Ik begrijp je volledig, ik zou vragen of je het mag proberen, tuurlijk ze zullen zeggen dat het niet te lang mag duren ivm de wond op je baarmoeder, maar als dit je een goed gevoel geeft (das toch zeker net zo belangrijk ook voor je start met je kindje)
en houdt in je achterhoofd (als het écht niet anders kan) dan het anders kan (en dat uit mijn mond haha, heel wat tranen zijn namelijk van te voren gevloeid hier in huis)

Suc6!

Hi meiden,

Ik ben alweer 8 jaar geleden ook bevallen via een keizersnede na een bevalling van 20 uur, wee-opwekkers, en het wilde maar niet vlotten. Maar wat wil je als je kindje in een stuit ligt en er met geen mogelijkheid op natuurlijke wijze uit kan komen. Fijn als ze dat dan pas na 20 uur merken. Maar ja, na deze geweldige ervaring wilde ook ik een gewone bevalling bij mijn 2de. Mijn eigen gyn was daar okay mee, maar natuurlijk was zij net op vakantie toen ik ging bevallen. De waarnemer zag het eigenlijk niet zo zitten ivm mogelijke openspringen van de oude wond maar wij hebben volgehouden en ik ben natruulijk bevallen en wat een genot. Het was zo'n fijne ervaring, zo hoort het mijns inziens. Dus het is zeker moegelijk, je moet alleen zorgen dat je gyn achter je staat en zorg dat je het als je een andere arts krijgt bij de bevalling en het is klinisch mogelijk dat je aangeeft wat je wens is. Als het echt niet kan zullen ze je niet door laten gaan.
Hoop dat het je gaat lukken, de volgende probeer ik ook weer natuurlijk te doen.
Succes en geniet van je zwangerschap.
Valerie

Terug
Bovenaan