hormonen , altijd noodzakelijk?

A

Anoniem

Guest
Hoi allemaal,

Ik ben heel erg benieuwd naar het volgende: heb je altijd hormonen nodig zoals Puregon of Clomid bij een IVF poging? Of kan het zo wezen dat je eitjes van zelf groot genoeg zijn om in aanmerking te komen?

Wil  deze vraag volgende keer bij de gyneacoloog neerleggen, maar misschien weet een van jullie het zo?

Wij zitten namelijk  nog maar drie maanden  in het medische circuit en ik kon op dit forum ook geen antwoord vinden. Binnen nu en twee weken krijg ik een kijkoperatie en een HSG. Aan de hand van de uitslag zal de gyneacoloog een behandelplan opstellen. We hopen dus dat volgend jaar een vruchtbaar jaar zal wezen.
We hebben namelijk al twee jaar tegen elkaar gezegd dat het misschien wel de laatste Kerst met zijn tweetjes zal zijn en we hopen dat het nu eindelijk eens raak zal wezen......

Groetjes kroesie.

Hoi,

Volgens mij worden er altijd hormonen gebruikt bij IVF, bij IUI hoeft dit niet altijd het geval te zijn. Ik heb zelf 3x IUI gehad zonder hormonen, behalve dan de Pregnyl injectie om de eisprong te bevorderen. Nu ben ik bezig met mijn eerste IVF poging en heb sinds twee maanden Lucrin injecties. Ik zag ook erg op tegen de hormonen maar ik vind het tot nu toe goed te doen hoor, dus laat de hormonen je niet afschrikken.
Succes met de verdere behandeling!

Groetjes Ibbeltje

Ibbeltje,

Bedankt voor je antwoord, kan niet duidelijker!

Kroesie

hoi Kroessie,

Ik weet niet of je mij nog kent want ik zit op het andere forum, maar ik heb daar een keer wat vragen aan je gesteld en later nog een topic voor je gemaakt om te vragen hoe het met je gaat! Nu zat ik toevallig even hier te kijken en zag ik dat je bezig bent met allemaal onderzoeken.
Hoe gaat het nu met je? En weten ze al wat er mogelijk aan de hand is? En wat voor een onderzoeken krijg je allemaal nu??

Succes!

Liefs Annie1

Hoi Kroesie,

Welkom hier.

Bij IVF gebruik je altijd hormonen.
Voor IVF  moet je meerdere  follikels (doel is +/- 10 á 15) produceren. In je natuurlijke cyclus rijp je per maand maar 1 follikel, soms 2. Clomid wordt bij mijn weten nooit gebruikt voor IVF, want daarmee rijp je ook maar 1 á 2 follikels.
Puregon is 1 van de hormonen die je kan gebruiken voor follikelstimulatie. Hormonen worden persoonsgebonden gegeven. Bij IVF wordt er een hogere dosis eenheden gespoten dan bij IUI, omdat je dan meer follikels nodig hebt en bij IUI willen ze er maar 1 á 2 hebben (kans op meerlingen anders). Er wordt dus door je gynocoloog besloten welke soort hormonen jij moet gaan gebruiken.

IUI kan je zonder en met hormoonstimulatie doen. Ligt aan het probleem en aan het beleid van het zh.

Veel succes verder in de MM.

Kruimel

Hoi Annie,

Leuk om weer eens wat van je te horen. Hoe gaat het met jou? Al vorderingen?
Met mij gaat het goed. Sinds we in de medische molen zitten, heb ik een stuk rust gekregen. De maandelijkse huilbui na mijn menstruatie sla ik nu namelijk gewoon over.......! Geniet nu echt weer van de tijd samen.
We hebben de meeste onderzoeken gehad. Er kwam in elk geval uit dat het probleem bij mij ligt en niet bij mijn man.
Na de kijkoperatie zullen we dus meer weten. Ben wel heel erg benieuwd wat ze tegenkomen. In eerste instantie puur een kijkoperatie, maar eventueel zouden ze meer kunnen doen als dat nodig is.
Hopelijk krijg ik deze week nog een oproepbriefje........   We gaan namelijk 30 december op wintersport en dan wil ik wel weer helemaal opgeknapt zijn!

Succes met alles.

Hoi Kruimel,

Jij bent (helaas!) al een doorgewinterde hormonenslikker?
Vind het veel fijner om zulk soort dingen van iemand te horen die er zelf ervaring mee heeft, dan van een gyneacoloog, hoe aardig die ook is.......
Loop misschien een beetje vooruit op de zaken, maar ben bang dat dit voor ons toch de manier om zwanger te worden gaat worden.

Bedankt, kroesie

Terug
Bovenaan