Hormoonuitslag of niet??

Hoi Hoi,

Mijn zoontje is nu 3,5 maanden ik geef nog steeds volledige borstvoeding..
Met 6 weken kreeg hij rode uitslag( kleine rode bultjes bij elkaar)  op zijn wangetjes er werd toen gezegd dat is hormoonuitslag van de borstvoeding en gaat met een paar weken vanzelf weg! nu heeft hij het nog steeds en de ene dag erger dan de ander  en dan is het weer 2 dagen weg.

Hij heeft wel een droge huidje en wat eczeemplekjes zou dat op zijn wangetjes nou ook eczeem zijn of hormoonuitslag?? en blijft dat zo lang ik borstvoeding geef?
Hij krabt soms wel in zijn gezicht als hij slaap heeft maar denk niet dat de uitslag jeukt!

Kennen jullie dit?
Gr. Hanan

hoi hanan

Mijn zoontje had het ook heel erg zo rond de 6 weken ( bij hem waren het echt wel pukkels hoor. van die pijnlijke etterpokken)en het werd ook alleen maar erger en erger. Op een gegeven moment breidde het zich uit naar zijn borst en rug en toen zei de consultatieburo arts dat het van de zwitsal zou zijn. Ik heb alle zwitsal overboord gegooid en ben nutrimetics gaan gebruiken ( dit had ik van een collega als kraamcado gekregen) binnen 2 dagen had hij weer een glad huidje. ik wist niet wat ik zag. nu is het nog steeds een heel mooi huidje en zo heel af en toe heeft hij nog eens een pukkeltje, maar voor de rest niet.

Misschien kan je hier iets mee.

groetjes rachel

Hai Rachel

Gebruik jij de babylijn van nutrimetics? Hoe bevalt die? Ruikt die lekker? Ik gebruik zelf sinds een jaar nutrimetics, maar heb de babylijn nog niet gebruikt omdat ik weleda heb gekocht en een hele lijn in mijn kraampakket had zitten van de ziektekostenverzekeraar. Maar ben wel benieuwd!

Toen Loek die pukkels had, zat hij ook tot aan zijn borst onder. Geen gezicht! Het CB dacht aan koemelkallergie. Nou ben ik eigenwijs en ben gewoon, wel veel minder, melkproducten blijven gebruiken. Alleen melk, yoghurt en kaas laten staan. En de pukkles zijn gewoon over gegaan. Het heeft wel een hele tijd geduurd een paar weken. Na Loek zijn operatie was het in een paar dagen helemaal weg. Dus ik denk dat zijn lichaam ook van streek was door de liesbreuken...

boas had van de week met dat warme weer ook allemaal rode bultjes bij elkaar,achter zn oortje en een paar in zn nekje.ik denk gewoon van de warmte.
groetjes kari

Christian heeft precies hetzelfde!!!
Ook hij lijkt er geen jeuk aan te hebben, maar cb noemt het wel eczeem, ook in zijn gezichtje. Sinds ik hem dagelijks insmeer met balneum creme is het een stuk minder (gewoon vet houden). Op sommige dagen wordt het meer rood en vaak ook erg schraal, dan smeer ik een aantal keer extra. Ik heb ook gemerkt dat het weer z'n invloed heeft, nu met het warme weer heeft hij beduidend minder last!

Mijn advies: lekker vet houden! Balneum werkt voor mij, maar ik begrijp dat mensen ook goede ervaringen hebben met Weleda e.d.

Groetjes, Karin
Mama van Christian (15 weken)

Hallo,

Zwitsal gebruik ik al niet meer.. Nu Balneum
Met warm weer word het idd erger maar hij heeft het al zo lang dacht dat het wel met een paar weken weg zou gaan.??niet dus

Haha karin tegelijk op het forum!

Ik smeer eigenlijk niks op zijn gezichtje heel soms wat vaseline ga toch de balneum creme gebruiken want gebruik alleen de olie van balneum.

Bedankt

Terug
Bovenaan