Houden jullie alles bij in een schema?

Hoi,

Ik ben begin juni gestopt met de pil en zit ook al een tijdje te denken of ik alles wil gaan bijhouden. In mijn agenda lijkt me wel handig, want die heb ik altijd bij de hand, maar andere mensen zou het kunnen opvallen.
Misschien dat ik gewoon een bestandje ga aanmaken, zoals word of notepad, en dan alles ga opschrijven.
Bijvoorbeeld:
10-16 juni: ongesteld
19-21 juni: zeurend/drukkend gevoel linkerkant onderbuik
23 juni: steekjes linkerkant onderbuik (eisprong?)
24 juni: beetje lichtbruinige afscheiding
7 juli: ongesteld?
Cylus van 27 dagen

Na een paar maanden kun je dan kijken of verschillende dingen/klachten elke maand terugkomen, zoals dat zeurend/drukkend gevoel of die steekjes. Na een half jaar zou je dan ook kunnen gaan temperaturen, kijken  of je  'klachten' overeernkomt met je temperatuurcurve. En mocht je na een jaar nog niet zwanger zijn (hopelijk niet natuurlijk!) dan kun je dit ook aan je huisarts laten zien.

Groetjes Saskia

Hoi.

Is idd n erg goed idee om alles bij te houden. Zoals eerder genoemd is t slim om in je agenda bij te houden wanneer je ei verwacht, ongi etc.

Wat je ook kan doen is je aanmelden (wel engelse site, maar spreekt voor zich) bij www.fertilityfriend.com  

Daar kan je ook precies alles invoeren en zij houden alles bij. Klachtjes, of je typsiche kenmerken hebt etc. Ga voor de gein eens kijken. Niemand die iets kan ontdekken, want t is alleen voor jezelf. Moet je alleen wel ook tempereturen, maar als je n onregelmatige cyclus hebt, is dat misschien sowieso wel handig. Dan kan je m goed leren kennen...

Succes

hoi hoi

ik hou ook een schema bij (heb hem zelf gemaakt)
van de tempr. wanneer we geklust hebben,en op welke dag ik met mijn cyclus zit.
ik gebruik ook ovu testen!!!

maar mischien een tip: leg een kleine agenda op je nachtkastje,daar komt niemand en dus niemand die daar ik kan kijken!!!!!!!!!

succes allemaal....

xxxtam80 (ronde12)

Hoi!

Op zich zie ik wel de voordelen van je agenda. Wat ik alleen prettig vind aan mijn eigen exceldocument is dat ik alles overzichtelijk bij elkaar heb. Ik kan in één oogopslag zien of ik me altijd zu of zo voel op dag 17 van de cyclus. Of dat ik altijd die en die klachten hebt 3 dagen voor ongi worden. Juist omdat ik zo onregelmatig ben, ben ik op zoek naar de tekenen waarin ik kan herkennen dat ik ovuleer of ongesteld zal worden. In je agenda moet je dan de hele tijd bladeren. Ook zo'n cucluskaart of temperatuurkaart is lekker overzichtelijk. Al heb je dan maar 1 cyclus per pagina; ik heb er twee. Bovendien kan ik precies bijhouden wat ik zelf nuttig vind.
Op je nachtkastje werkt inderdaad prima. Anderen gaat het allemaal (nog) niets aan!

Groetjes,
Tess

Ach weet je, het gaat erom dat je een 'systeempje' vindt dat voor jou goed werkt. Tips en trucs zijn altijd handig en welkom, maar doe vooral wat je zelf makkelijk vindt! Toch?
groetjes,
Tess

Terug
Bovenaan