houden jullie wel eens rekening met de eventuele uitgerekende datum?

Ik dacht; laat ik ook eens reageren....

Ik had dus ongeveer hetzelfde dilemma als jou.
Mijn schoonzusje en haar vriend trouwen in Juli volgend jaar!

Wij zijn in afgelopen Mei getrouwd en daarna wilden we al snel proberen zwanger te worden.  
Ongeveer een  maand geleden kwam mijn schoonzus met het leuke nieuws dat ze gingen trouwen. Vonden we helemaal super, maar al snel ging ik ook al kijken wat de uitgerekende datum zou kunnen zijn. Dat was toen rond die datum! Maar al snel had ik al iets van; mijn lichaam is nog zo aan 't wennen, (ben erg onregelmatig) dat we gewoon door bleven proberen om zwanger te worden. Nu zitten we in ronde 4. Wanneer het deze ronde zou lukken om zwanger te worden, is de uitgerekende datum ergens in Augustus. Wij hebben zoiets van ; we zien wel, komt het, dan komt het en anders... nog effe niet!
Ik begrijp je wel hoor!
Heel veel succes!

Grz Ken

Wij hebben er wel rekening mee gehouden. Mijn schoonzus gaat  midden juni trouwen. Wij hebben geprobeert om zwanger te raken zodat ik in april zou bevallen, helaas is dat niet gelukt. Mei en juni hebben we niet geprobeerd, daarna zijn we het weer gaan proberen. Ik ben nu nog niet zwanger, dus achteraf wel een beetje spijt van. Bij ons werd er ook wel gezegd dat wij onze wensen even opzij moesten voor de bruiloft van hun. Ze vermoeden dat wij een kinderwens hebben maar weten dat niet zeker.
'Je moet doen wat je eigen gevoel zegt, maar een bruiloft is wel heel bijzonder en wil je toch wel graag meemaken. Maar als je een maand later bent uitgerekend, of 2 en het wordt eerder geboren, heb je het ook niet voor het zeggen.
Succes ermee.
Lieke

Hai mam12, ben je er al uit?

Iedereen heeft zo zijn eigen ideeen en wensen, dus je moet toch echt proberen na te gaan wat jij diep van binnen echt wil.

Wij kunnen alleen maar zeggen wat WIJ zouden doen als we in jou schoenen staan, en ik zou de bruiloft van mijn broer (in mijn geval) echt voor geen goud willen missen. Ik heb er ook heel bewust voor gekozen om op mijn eigen bruiloft niet zwanger te zijn, ik wilde lekker een drankje drinken en meefeesten.

Hopelijk kun jij je eigen gevoel volgen, succes!

Ja we zijn er uit.
Deze maand gaan we niet zwanger worden en daarna gaan we er weer helemaal voor.
Hoog zwanger op de bruiloft lijkt me niet heel erg.

Heel stiekem vind ik het wel moeilijk haha. Maar ja het is maar 1 maand denk ik maar.

Liefs

Ik houd er echt helemaal geen rekening mee.
Bij vrienden van mij werd de kleine 3 maanden te vroeg geboren.
Als je zoiets van dichtbij meemaakt dan weet je opeens weer wat echt belangrijk is. De kleine maakt het ondertussen goed.

Maar kinderen krijg je en ze zijn echt niet te plannen.

hoi

nou ik houd er dus helemaal geen rekening mee!   wij zijn nu al lang genoeg bezig om daar niet meer aan te denken
ik ben al heel erg blij ALS ik zwanger mag/kan/zal raken dus het maakt mij echt niet uit wanneer ik dan uitgerekend ben....
al is het op mijn eigen verjaardag !!

sorry maar dat is mijn gevoel!
heel veel succes

groetjes sas

Hallo allemaal!

Wat een verschillende reacties allemaal!!

Ik dacht, laat ik ook mijn mening geven. Toevallig ben ik zelf net getrouwd en willen we nu gaan voor ons eerste kindje.

Ik zou het echt heel erg jammer hebben gevonden als een van mijn zussen niet volop mee had kunnen genieten... Een van mijn zussen heeft een zware hernia en die is helemaal op de pijnstillers de dag doorgekomen, maar ik was superblij dat ze het wel de hele dag en avond heeft volgehouden tot en met de einddans. Misschien wat egoistisch van mij, maar wij hebben al een jaar van te voren onze trouwdatum doorgegeven, als ik dan later zou horen dat mijn zus er misschien niet bij kon zijn (je weet nooit of het wat eerder of later komt) zou ik dat echt niet leuk hebben gevonden als ze het zo 'gepland' hadden.

Ik zou zelf er nu wel rekening mee houden als er zo'n gebeurtenis voor de deur zou staan. Hoewel ik ook wel begrijp dat als je het langer aan het proberen bent dat het wel een moeilijker beslissing is.

Het is toch een van de allerbelangrijkste dagen in je zusje haar leven en daar zou ik maar wat graag getuige van zijn!!

Hopelijk vatten jullie mijn mening niet verkeerd op..

groetjes

Toen we voor Lotte gingen hebben we een periode gekozen waar in we graag zouden willen dat ze geboren werd, medio Mei. Een kindje in de winter leek me niet fijn ivm de kou (dan kun je niet zo makkelijk naar buiten) en zwanger in hoogzomer leek me verschrikkelijk!  

Wij bleken een van de gelukkigen waarbij het vlot verliep en Lotte is dan ook op 2 Mei geboren. Wij denken nu aan een tweede kindje, maar houden er nu niet zoveel rekening mee. Het is nu even de vraag of ik zwanger ben (zie topic wie ook zwangerschapsverschijnselen). Zo niet, dan gaan we klussen in februari.  Nu zwanger worden  was eigenlijk niet gepland, maar wel heel gewenst trouwens!

Groetjes, Marisa

Terug
Bovenaan