Houding fertiliteitskliniek valt zwaar tegen. Opties?

[quote quote=10296774]@Rozenmeisje De kliniek weet over mijn verleden omdat ik het ze zelf heb verteld. Ik had nooit verwacht dat ze er zo’n groot drama van zouden maken. Ik heb mijn jeugd achter me gelaten. Er veel van geleerd. Hoe het niet moet, maar ook hoe en wat ik wel wil. Maar doordat ik vanaf het begin af aan open kaart heb gespeeld worden dingen die voor andere mensen normaal zijn bij mij volledig uit de context getrokken. Het is heel verleidelijk om alle BS hier te spuwen, maar ik denk niet dat dit het moment is. Kortgezegd, de kliniek heeft meer belangstelling heeft voor in welk psychologisch hokje ik thuishoor dan hoe ik mijn moederschap voor me zie, hoe ik het aan wil pakken en welke stappen ik al heb ondernomen en van meet af aan heb willen ondernemen om herhaling van de geschiedenis te voorkomen. En met ‘meer’ bedoel ik 100%. Fout. Gewoon fout! De kliniek heeft nu het volgende gezegd: “Wij willen dat jij dit behandeltraject van een jaar in gaat. Wij geven geen enkele garantie dat we je na afloop het KID traject in laten gaan. Als je niet akkoord gaat kun je er vanuit gaan dat je het KID traject niet in gaat.” Vreselijk ongezonde machtsverhouding. Ik heb er gewoon geen betere woorden voor. Ik zit niet bij de kliniek om moeder te worden. Daar heb ik de kliniek helemaal niet voor nodig. Een ‘man uit de kroeg’ is voldoende. Bij wijze van. Ik zit bij de kliniek omdat ik het beste voor mijn kind wil. Geen risico’s op STDs, gescreende niet-anonieme donors, een vader die het heel misschien niet zo erg vind als zijn kind een jaar of twintig later voor de deur staat, een goede begeleiding tijdens de zwangerschap, en een goede hand-off aan het consultatie bureau. Ik heb altijd open gestaan voor ondersteuning. Toen ik vorige week hoorde van ‘video hometraining’ had ik meteen zoiets van ‘Dat zou super fijn zijn, waar kan ik me aanmelden?’ In alle serieusheid, ‘altijd blijven leren’ is mijn levensmotto. Maar wat de kliniek doet gaat alle grenzen over.[/quote]
Nee alles hier spuien zou ik zeker niet doen. Zoals je het vertelt klinkt het inderdaad alsof de kliniek en jij geen match zijn. Mocht je denken dat het nog te redden valt kun je daar voor gaan en zo niet zou ik op zoek gaan naar een andere plek waar je je wel prettig bij voelt. 

En inderdaad alleen maar goed dat je op zo'n bewuste manier omgaat met het zwanger raken! 

Veel succes en hopelijk komt het tot een goed vervolg ?

Een kliniek in Friesland was heel makkelijk, totaal geen screening, kom maar en we starten. 
Een kliniek in Zuid Holland deed moeilijker en op het moment dat ik daar mee te maken had vond ik het best frustrerend. Je wilt zo graag starten. Als ik nu terug kijk op die periode dan snap ik het beleid wel. Dan moet ik wel zeggen dat ze nooit zulke eisen gesteld hebben of dingen geroepen hebben als bij jou. 

ik heb nooit een slecht gevoel gehad bij de tweede kliniek. 
als jij je zo voelt bij je kliniek dan zou ik eens bij een andere kliniek op gesprek gaan... 

@Rozenmeisje, MamaJanssen en Onzeker dametje
Hartelijk dank voor jullie steun en informatie. Ik zit maandag bij mijn huisarts, en binnenkort voor een afrondend gesprek bij mijn huidige kliniek.

Heb je al een nieuwe kliniek gevonden? Heel vreemd dat ze er bij veel mensen toch over beginnen dat hebben ze bij mij nog nooit gedaan terwijl ik toch best wat heb meegemaakt 

@Girafje Ik heb inmiddels inderdaad een andere kliniek gevonden. Mede dankzij COVID heb ik nog niet kunnen beginnen, maar ik verwacht/hoop dat straks alles in een stroomversnelling komt :).

Ik ben een half jaartje geleden doorverwezen. Het ligt in ieder geval niet aan mijn schildklier progesteron of aan het zaad van mijn man. Ook mijn baarmoeder ziet er goed uit. Ik krijg volgende maand voorrang voor een hsg omdat er deze maand geen plek was. Weet je al waar bij jullie het probleem ligt?

Terug
Bovenaan