HSG ging niet goed

Hoi meiden,

Ik ben net mishandeld door de gyn.
Het was goed klote en ik zit nog met de tranen in mijn ogen. Het zit niet goed dus kreeg de gyn. de contrastvloeistof niet door de eileiders gespoten waardoor de pijn onhoudbaar werd. Hij moest steeds meer kracht zetten. Hij zei steeds dat ik stop moest roepen als het niet meer ging maar ik wilde het zo lang mogelijk volhouden met een bloedbad als gevolg. Krijg je zo'n lekker groot maandverband mee dat hokje in.
Mijn eileiders zijn spatisch of de boel is verkleefd en bij het laatste is het volgend de gyn. 'knip en klaar' dat het IVF wordt. Hij kan dat erg grappig zeggen omdat hij Turks is.

Nu hebben we een afspraak gekregen voor een voorgesprek want het wordt een operatie om de boel goed te bekijken en zover mogelijk schoon te maken. Ze kunnen als ik buiten bewust zijn ben de kracht zetten die anders niet mogelijk is. Ik mag alleen niet onder narcose vanwege mijn trombifilie dus daar moet nog over gebakkeleid worden.

Ik ga mijn bed in.

Liefs inge

Lieve Inge,

Wat erg voor je...ongelooflijk wat een heftig verhaal, meis...
Ik had nog zo voor je gehoopt dat het allemaal mee zou vallen, nou niet dus.
Ik kan me voorstellen dat jij (en je man) hiervan allemaal behoorlijk moeten bijkomen, dit zet je leven flink op z'n kop.

Ik kan niet meer dan je alleen maar HEEL veel sterkte te wensen en te zeggen dat ik met je meeleef.

Dikke knuf, Suus

Hoi Inge,

Wat rot voor je!! Het is al een gekloot al die onderzoeken en dan gaat het ook nog fout bah! Duik lekker je bedje in en ik hoop dat je je snel wat beter voelt!

Heel veel sterkte, liefs moi xxx

Hoi Inge,

Wat een rotdag voor jou zeg. Als ik het goed begrijp ben je niet veel wijzer geworden als dat ze de vloeistof er niet in kregen met alle vervelende gevolgen van dien. Je krijgt nu een kijk operatie dan? Nou meid het gaat je niet voor de wind. Veel sterkte dan en ik hoop dat je een beetje kunt slapen en dat je je morgen wat beter voelt.

Liefs Molly

Oh Inge meid, ik weet precies wat je bedoeld. Ik heb zoals je misschien wel weet precies het zelfde meegemaakt. Ook linkereileider verstopt, maar ze moesten en zouden hem op de foto krijgen. Speculum waarvan het wieltje afbrak en er gespreid weer is uitgehaald (ben nooit meer nauw geworden, dit is even een grapje tussendoor) en het kapje wat niet vacuum wilde zuigen en ik dus moest persen en puffen om dat er weer uit te krijgen. Ik heb ook zo'n pijn gehad, ik heb aan je gedacht vanmiddag. Hooptte dat het bij jou mee zou vallen maar nee dus! Kan je ook bijna niet lopen?
Je zal denk ik nu ook een Laparoscopie krijgen, om de boel door te spoelen, een troost, die is mij 100% meegevallen. Ik zou het zo weer doen. Alleen moet je daarna niet te snel weer alles willen doen, gewoon rustig uitzieken en op krachten komen.
Maar zover is het nog niet, hoop dat je dit ten eerste snel weer teboven komt.

Meid, ik leef echt met je mee hoor. Ga maar lekker in bed of op de bank liggen, laat je verwennen, neem je rust en doe het rustig aan (gewoon bellen naar je werk als het niet gaat) ik ben de volgende dag gaan werken, maar zou het niet zo over doen. Mijn hele binnenkantje was gekneusd van alles en dat voel je wel even.

Heel veel sterkte en hoop dat je er snel de schrik/ pijn/ ellende te boven bent.
Liefs,
Cynthia
P.S. ik ben er voor je he! Net als de andere hier!

Hoi Inge,

Wat een vreselijk verhaal zeg. Ik vond zelf de hsg ook vreselijk, had geen pijnstiller genomen, maar de uitslag was in ieder geval goed. Als de boel dan ook nog dicht zit, bah, wat zul je een pijn hebben gehad.

Rust inderdaad maar lekker uit, beetje vertroeteld worden door je man/vriend en dan verwerken wat je te horen hebt gekregen. Het is niet niks!

P.S.
(Wat is trombifilie???)

Heel veel sterkte
Liefs,
Joan

Terug
Bovenaan