Ik heb gisteren een HSG onderzoek gehad. Was erg pijnlijk, ik ben echt getraumatiseerd geworden en ik betwijfel of ik überhaupt zwanger wil worden als een abortus of een bevalling ook een vergelijkbare pijn doen.
Heeft iemand ervaring met beide gevallen en kan mij wat vertellen?
Ik weet dat je de pijn niet kan beschrijven maar een indicatie misschien?

Lijkt misschien gek,maar het duurde mij ten jaar om te beslissen zwanger te worden, tegelijkertijd ik ben niet zo gek op kinderen om zo veel pijn te lijden.
Klinkt misschien egoïstisch maar ik weet het niet meer...

Groetjes
Gigi
 
Hoi Gigi,
Wat naar voor je dat het zo traumatiserende ervaring voor je was heb je dit ook aangegeven?

Ik weet (gelukkig) niet hoe een curritage voelt maar een bevalling is idd niet te beschrijven en er kan rooskleurig over gedaan worden en ieders pijngrens is natuurlijk anders maar zo’n pijn heb je nog nooit ervaren en je weet dus ook niet hoe je er op zal reageren en je kunt op dat moment mocht je zwanger raken natuurlijk ook niet meer terug, maar wij als vrouwen kunnen dit!
Want het geluk wat je voelt als je kindje eindelijk op je buik ligt is onbeschrijflijk en in mijn geval na 15 uur zonder pijnstilling.
Gelukkig zijn die opties er in het zh natuurlijk wel zodat je vrij “pijnloos” de bevalling door kunt komen praat er over met je gynaecoloog.

Misschien eerst uitzoeken of je überhaupt wel kinderen wil het is niet zomaar een hond die je koopt het is echt voor altijd en daarbij vind ik zelf kinderen van een ander ook echt niet zo leuk maar ook dat is niet te vergelijken met je eigen kind.

Weet niet of je hier iets aan hebt maar succes met je keuze! Liefs
 
Laatst bewerkt:
Dankjewel Daani,
Ik heb donderdag een afspraak met mijn gynaecoloog en ik ga dit inderdaad bespreken.
Ik heb een erfelijke ziekte die ik niet door willen geven aan mijn kind. We hebben in het ziekenhuis afgesproken dat ze in de week 12-13 een DNA onderzoek gaan doen als het kind die ziekte heeft, wil ik de zwangerschap beëindigen. Vandaar de vraag over de abortus.
Want de kans bij mij is 50%0dat het kind gezond is.

De beslissing blijft moeilijk en ik ben inmiddels 39.
Als ik gezond was, was dit een ander verhaal maar door die ziekte is de risico voor mezelf ook groot.
Ik weet het echt niet meer, ik ga in ieder geval met mijn dokter praten over de mogelijkheden van pijnloos bevallen.

Gigi
 
1 advies, als het ooit zover komt. Ze mogen niet zelf de pijnstilling aanbieden. En tegen de tijd dat vrouwen er zelf om vragen is het vaak al te laat. Dus tijdens de bevalling er tijdig en expliciet om vragen.
Ik vermoed dat je bij een abortus misschien gewoon een roesje kan krijgen.
 
Is er een blokkade ontdekt want bij de vrouwen die intense pijn ervaren tijdens HSG, spoelt het contrastvloeistof vaak niet goed door. Mijn HSG destijds was niet fijn maar zeker geen pijn zoals weeën bij de bevalling. Daarbij kan je zowel bij een abortus provocatus als bij een bevalling (vooraf) om pijnstilling vragen.
 
Terug
Bovenaan