Hoe is dit voor je afgelopen? Ik heb de hsg ervaren als hele lange weeën achter elkaar, mijn hele lichaam had intense pijn. Een bevalling vond ik juist prettiger. Daar zat bij mij meer tijd tussen de weeën en bouwde het langzamer op. De hsg was echt ineens enorme pijn die niet op leek te houden. Duurde veel langer dan een wee.

Xoxo
 
Wat naar dat je de HSG zo ervaren hebt. Ik heb het tegenovergestelde gehad, als ik ieder week een HSG zou moeten doen zou ik dat prima vinden. Het waren voor mij lichte krampjes. Iedereen ervaart dit anders zie je maar weer.

Een bevalling is pijnlijk, niet vergelijkbaar met een HSG omdat hormonen hun werk doen om jouw lijf en baby samen te laten te werken (ligt bij inleiding iets anders).

Wat je zegt dat je kinderen niet zo leuk vind dat je er zoveel pijn voor over hebt, is dat omdat je erge angst hebt voor pijn? Daar kan je met VR bril en pijnstilling tijdens de bevalling zeker iets aan doen.

Is er geen endocrinoloog betrokken of bijv. IVF een optie, zodat je in ieder geval weet dat je toekomstige kindje die genen niet heeft? Een abortus lijkt me ook een nogal heftige ervaring als je op voorhand weet dat je 50 procent kans hebt daarop.
 
Terug
Bovenaan