HSG??? wie heeft dit meegemaakt??

Hallo,
ik moet volgende week een HSG (baarmoederfoto)ondergaan, ze willen controleren of mijn  eileiders in orde zijn. Wie heeft hier ervaring mee? Is het pijnlijk???
Ik heb begrepen dat ze dmv een vloeistof dat ze naar binnen spuiten kunnen zien of alles goed is. Ik vind het wel eng!!! Maar we zijn nu al bijna 3.5 jaar bezig met zwanger worden en nog steeds zonder succes!!! dus ben ik bang voor een negatieve resultaat.
Alle reacties zijn van harte welkom.

Het schijnt voor sommige verschrikkelijk te zijn, voor anderen minder. Kijk maar even bij mijn bericht met onderwerp HSG; daar zijn reacties!!! Ik moet ook namelijk....spannend!!!
sterkte groetjes kim

Hee meiden,

Ik heb de HSG gehad. En tja het is niet erg prettig maar het is over het algemeen genomen te doen. Als vrouw ben je sterker dan je denkt! Enne hou voor ogen dat je daarna een paar maanden extra vruchtbaar bent!
SUCCES!
lfs inge

Hoi,

Ook ik heb een hsg gehad. Ik vond het goed te doen. Het is niet erg prettig natuurlijk maar ik vond het erg meevallen. Daarbij komt dat bij mij de eileiders allebei open waren dus kon de vloeistof er ook heel makkelijk doorheen. Heel veel  sterkte ermee.

Groetjes Natasja

hoi,

ik heb het ook al een keer gehad en vond het ook meevallen. Dit ondanks dat het bij mij uitgevoerd is door een leerlinge die het voor dee 1e keer deed. de zuster moest mijn man meer in de gaten houden dan mij. Hij werd namelijk wel heel erg witjes rond de neus. haha.

sterkte naatje

Hoi
Ook ik heb vorige maand dat onderzoek gehad. Sja zoals je al leest, prettig is anders en je moet even op je kiezen bijten een halve minuut maar zie het ook maar als iets wat jou een stuk vruchtbaarder kan maken
Natuurlijk even afwachten of je eileiders goed doorgankelijk zijn. Ik had vlak erna geen pijn maar een uur later kreeg ik flinke krampen dus 2 tips:

1. Neem voordat je gaat 2 paracetamol in
2. Ga daarna lekker naar huis en doe lekker rustig aan!

Heel veel succes, we denken aan je.

Groetjes Costa

Ook ik heb een nogal traumatische HSG achter de rug. Bij mij was mijn linkereileider totaal dichtgeslibt, en ze bleven er maar vloeistof door pompen, zodat het voelde of ik uit elkaar spatte.
En bij mij ging er iets mis met het cupje, wat op je baarmoedermond vacuum word gezogen, daar moest ik eerst van bevallen en daarna is er een ouderwets (metalen) cupje ingebracht, toen ging het wel goed. Bij mij heeft het onderzoek maar liefst anderhalf uur geduurd. En ook ik begreep achteraf pas dat ik pijnstilling had mogen innemen.

Maar na een dag, was ik alles alweer vergeten hoor!
En je schijnt vermeerderd vrtuchtbaar te zijn na een HSG omdat alles lekker is doogespoten daarbinnen. Heeft bij mij dus helaas niet tot een zwangerschap geleid, maar hopelijk gaat dit voor jou wel gebeuren!

Ik ken er ook een stelletje die die HSG echt niets vonden voorstellen, dus dit is voor ieder persoonlijk!

Succes in ieder geval.

Cynthia

Hallo,

Ik heb een rot ervaring hiermee achter de rug. ik wil je niet bang maken maar sommige vrouwen zijn enorm gevoelig (andere totaal niet) daar van binnen. Ik sprong tegen het plafond van de pijn en was echt helemaal van de waps. wist niet meer wat voor of achter was. Liet thuis alles uit mn handen vallen en was emotioneel helemaal ontdaan.

Het is een goed plan omvan tevoren pijnstillers te slikken en ervoor te zorgen dat je na afloop niets meer hoeft te doen dan enkel op de bank zitten/ liggen. Ik kreeg pijnstillers van het zkh.

Hoop voor je dat het gaat helpen en dat je snel zwanger mag worden. heel veel succes en sterke met dit onderzoek enne ga niet alleen maar neem iemand mee!!

Toi, toi, toi!
Laat je weten hoe het was?

Knuf Sjan

Terug
Bovenaan