HSG??? wie heeft dit meegemaakt??

He!!

Ik heb de HSG achter de rug! En het deed helemaal niet pijn hoor! Ik vond het eerlijk gezegd een eitje! Maar zoals je hier leest wordt het door iedereen anders ervaren. Ik hoop voor je dat je het net zo beleeft als ik! Veel sterkte.

Groetjes kim

Hoi Kim,

Fijn dat het bij jou zo goed is gegaan!!!! Dat is toch een hele opluchting lijkt me!
Ik denk niet dat iedereen het anders ervaart hoor. Het gaat er ook echt anders aan toe bij sommigen.
Bij mij bleek bijvoorbeeld de hele boel dicht te zitten. Ik heb in mijn hele leven nog nooit zo'n pijn gehad. Ik ben vrij hard voor mezelf en kan veel hebben maar onder deze pijn ben ik letterlijk bezweken. (ik viel flauw voor zover je dan kan zeggen als je erbij ligt)
Daarom is het echt extra tof dat jij een meevaller hebt gehad!! Ik ben echt blij voor je!
Bij mij hebben ze trouwens 1 eileider open kunnen maken onder narcose.

gr.Inge

He Inge,

Ja dat bedoelde ik ook met anders ervaren!!! Het hangt ervan hoe open de eileiders zijn. Hoe opener hoe minder pijn! Maar bij mij was het open en daardoor deed het natuurlijk minder pijn!!!

Vervelend dat jij zo'n vervelende HSG had. Daarna hebben ze je meteen onder narcose gebracht voor het opebn maken van de eileiders??

Groetjes kim

Ik wil ook even kort reageren op de vraag over het HSG onderzoek. Ik heb het ook laten doen, en het allerbelangrijkste is onspannen, het is geen fijn onderzoek dat vond ik ook, maar als je je op wat anders concentreerd tellen of met je ene hand knijpen in je andere hand hoop dat je me nog een beetje kan volgen helpt dat dus ook. Je staat zo wie buiten!!! Heel veel succes ermee.

liefs Mickey

Hee Kim,

Nee hoor ze hebben me niet meteen daarna onder narcose gebracht. Daar gaat een gesprek met een verpleegkundige aan vooraf over de narcose en de operatie zelf en wat je van tevoren moet doen en niet mag. Ze berekenen dan ook hoe lang je onder narcose moet en wat de dosering is bij je lengte en gewicht enz.
Ik ben een aantal weken na de HSG geopereerd en de HSG werd gecombineerd met een kijkoperatie dus ze hebben me ook even opengemaakt. Ik heb nu een klein littekentje in de schaamstreek en 1 van 2 cm onder mijn navel. Ze hebben 1 eileider open kunnen krijgen maar dat bleek genoeg want 4 maanden daarna ben ik 8 weken zwanger geweest.

gr.Inge

Terug
Bovenaan