Hsg

Ha girafje, bij mij deed het heel even pijn toen de contrastvloeistof er werd in gespoten, maar die pijn ben je daarna snel weer vergeten hoor. Komt vast goed! 
Bij mij was alles goed, maar heeft niet geleid tot een zwangerschap 

Wanneer heb je de hsg?

Volgende cyclus krijg ik voorrang omdat ze deze cyclus geen plek meer hebben.
@annemt Hoe lang ben jij nu al bezig om zwanger te raken en wat heb je allemaal al voor onderzoeken gehad en is er een oorzaak gevonden? Bij mijn dochter heeft het 2,5 jaar + 2 maanden geduurd en ik weet nog heel goed hoe ik me toen voelde. Ik werd depressief en na 2 jaar ziektewet mochten ze me ontslaan 

Hoi Girafje,
Ik vond de HSG alles meevallen. Vantevoren 2 paracetemol ingenomen en vooral gewoon ontspannen. 
Mijn rechter eileider bleek niet door te lopen, ondanks dat de druk aardig werd opgevoerd, had ik hier geen last van. Ivm die (mogelijk dichte) eileieder heb ik een maand later een laparoscopie gehad. Daar bleek gelukkig alles helemaal oke.
Helaas heeft zowel de HSG als laparoscopie niet geleid tot een zwangerschap. Maar ze zeggen wel dat je de eerste 3mnd na doorspuiten eileiders je extra vruchtbaar bent. 
Succes! 

Sinds nov '18 bezig. Sinds feb '19 in de MMM (ivm laag progesteron). 
Zit nu op cd 8 en ws volgende week de eerste IUI.... tot nu toe nog zelf geprobeerd met clomid en gonal F. 

Terug
Bovenaan